Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenband plakken. - Forum Wereldfietser

Binnenband plakken.

Hallo,

We zijn pas terug van een schitterende tocht door Cuba (west). Doordat we op onze weg heel wat doornenpaadjes en (restanten van) krabben tegen zijn gekomen hebben we nog al wat lekke banden gehad. Nu viel het mij op dat de hechting tussen band en plakkers bij de binnenband van de fiets van mijn vriendin veel beter verliep dan bij mijn binnenband. Het waren beide banden van Vredestein maar duidelijk van een verschillende materiaalsoort. Kan iemand mij vertellen wat het verschil dan is in materiaal en/of dat je dan misschien beter een ander soort lijm (nu simson) zou moeten gebruiken. Alvast hartelijk dank,

Peter

als jij ons kunt vertellen om welke type banden het gaat..

Hallo Peter,

ik heb in het verleden ook problemen gehad met Simson in combinatie met bepaalde binnenbanden, oa. van specialized en vredestein. Ik was toen in Namibië (zie http://home.hccnet.nl/k.f.vos/ ) en raakte zo snel door mijn voorraad plakkertjes heen. Bij een garage kon ik plakkers van Tiptop kopen en die plakte prima op die binnenbanden. Sinds die tijd gebruik ik solutie en plakkers van Tiptop en heb nooit meer problemen gehad. De fietsenmaker waar ik meestal mijn onderdelen koop gebruikt zelf ook Tiptop voor het plakken.

Groetjes, Frank

Persoonlijk geloof ik niet zo in plakkertjes... Terug in NL ruil ik mijn evt. geplakte binnenband toch maar weer snel om voor een nieuw bandje zonder plakkertjes.

Heb je voor onderweg iet zoveel aan, al zijn binnenbandjes niet heel erg zwaar en nemen ze ook niet zoveel ruimte in.

Gelijk heb je Paula, zelf neem ik steevast enkele binnenbanden (2 à 3) mee op weg.
Ik kan me echter wel voorstellen dat wie voor enkele maanden op weg is, en van plan is om een tijdje stof en as te vreten :lol: geen karrevracht aan binnenbanden kan meezeulen.

En dan ben je gebonden aan goede plakkertjes.

William

Ik vertrek woensdag voor 2 maanden en heb 2 reserve binnenbanden bij me plus een berg plakkers en verse solutie. Vooral dat laatste is belangrijk. Mocht ik een lekke band krijgen dan is het scenario simpel. Oude band eraf en nieuwe erop (ik wil natuurlijk doorfietsen). 's avonds in mijn tentje, of waar dan ook, kan ik in alle rust de kapotte band plakken. Vooral het gehaaste plakken onderweg, als je geen reserve banden hebt, zorgt ervoor dat de plakker vaak niet goed hecht omdat je niet lang genoeg wacht voordat alles goed vast zit. Na een paar honderd meter sta je dan weer met een lege band (eigen ervaring :( ).
Nadat ik mijn band dan geplakt heb gaat de goede band er weer af en de geplakte erop. Meestal doe ik dit pas de volgende morgen.

Kortom, allebij meenemen, plakkers en reserve binnenbanden. En natuurlijk hoop ik, zoals iedereen, geen lekke band te krijgen. :D

Groetjes,
Martin 8)