Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 103 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
m_nu schreef:Afbeelding
Ah leuk, nog iemand met een VN Yukon. Hoe bevalt-ie?
Beste fiets die ik ooit had. :-)
https://drive.google.com/file/d/0By9a3V ... sp=sharing
Mijn schatje is bijna klaar voor de Great Divide.
Ritch The Fridge schreef: Mijn schatje is bijna klaar voor de Great Divide.
Succes en veel plezier!
cool!
Tandems zijn nogal onderbelicht in deze afdeling, dus hierbij maar eens een plaatje van de onze in vol ornaat.
Vakantie 2014: op de Via Appia in Rome. De paraplu hebben we onderweg gekocht, was wel handig bij toeristische uitstapjes in het regenachtige Italië tijdens de zomer van 2014....

Afbeelding
Alfredhog, is het gezichtsbedrog of staan de voortassen echt meer naar achter dan gebruikelijk is. Ik zou ze namelijk meer in het midden van de voorvork en dus het wiel verwachten.
Goed gezien Peter, dat heb ik bewust zo gedaan in verband met de gewenste koersstabiliteit. Het komt nogal eens voor dat de boodschappen in de voorste tassen belanden, zodat je met 2X10 kg voorop fietst. Zoals ze nu hangen (iets achter de as) levert dat een prima rechtdoor-stabiliteit op, zodat je zelfs met een behoorlijke lading veilig kunt fietsen.

Alfred
Alfred, duidelijk, ik vraag me dan wel af hoe de fiets zelf die 20 kilo aan de voorkant verteerd. Zelfs de Duo en Tara van Tubus staan maar een belasting van max 15 kilo toe (De andere nog minder). Als het afbreekt maakt het niet uit hoe je het hebt gemonteerd, dan ga je gewoon gigantisch op je plaat.
Tsja, ik heb gewoon een Cordo voordrager, die zonder problemen 20 kg voor z'n rekening neemt (25 kg is ook geen probleem, kan ik uit ervaring zeggen). En voor een voorvork is het ook geen punt, die kan wel wat hebben :D .
Misschien niet de mooiste foto, maar ik wilde mijn nieuwe Santos graag met jullie delen :D
Na jaren van ketting schoonmaken, oliën, etc. hoop ik nu meer tijd over te houden om te fietsen ;-)
Ik heb er lang over getwijfeld of ik zo'n dure fiets wel moet kopen, maar na 6 jaar dagelijks naar mijn werk fietsen en zo nu en dan een fietsvakantie (15.000km/jr), was ik er denk ik wel klaar voor.

Afbeelding
Mooie fiets, ga je vast een hoop plezier aan beleven. Ook voor het eerst een Rohloff of had je er al ervaring mee? Bedankt voor het delen. :D
Friso* schreef:Mooie fiets, ga je vast een hoop plezier aan beleven. Ook voor het eerst een Rohloff of had je er al ervaring mee? Bedankt voor het delen. :D
eerste fiets met Rohloff. Hiervoor altijd fietsen gehad met derailleur. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Veel p-lezier ermee! En leuk weer eens een andere kleur dan de meestal zwarte Santossen :wink: .
Ik heb de zwarte uitvoering Peter en het rijdt fantastisch ik wens je er heel veel plezier mee.
Inge1 schreef:Veel p-lezier ermee! En leuk weer eens een andere kleur dan de meestal zwarte Santossen :wink: .
daarom ook bewust niet voor zwart gekozen. Wel getwijfeld over wit, maar ik dacht als ik dan toch zo'n groot bedrag uitgeef voor ene fiets, moet ook alles naar wens zijn.
Onderhoudsvrije fiets, behalve de kleur ;-)
Ik zie dat Santos meerdere kleuren wit heeft.
Is dit de phure white ? ( er bestaat ook nog parelmoer wit )

Ik zou persoonlijk ook niet gaan voor de gekleurde naven.
Is me iets te opvallend voor het dievengilde.

Het valt me wel op dat de fietsen prijstechnisch dicht bij elkaar in de buurt zitten, bij de keuze voor een trekking lite, travel lite of TM 2.9 ( met riem )
De TM 2.8 is dan nog het meest voordelig
jumbo schreef:Ik zie dat Santos meerdere kleuren wit heeft.
Is dit de phure white ? ( er bestaat ook nog parelmoer wit )

Ik zou persoonlijk ook niet gaan voor de gekleurde naven.
Is me iets te opvallend voor het dievengilde.

Het valt me wel op dat de fietsen prijstechnisch dicht bij elkaar in de buurt zitten, bij de keuze voor een trekking lite, travel lite of TM 2.9 ( met riem )
De TM 2.8 is dan nog het meest voordelig
dit idd pure white. Parelmoer wit vond ik minder mooi en deze lak schijnt iets zwakker te zijn. Het prijsverschil met de Travel lite (welke ik persoonlijk mooier vind) was toch wel fors. Scheelde een paar honderd euro.
En je moet natuurlijk ook nog wat te wensen hebben ;-)
Onze via MP net aangeschafte fietsen de afgelopen twee week getest in de Provence.
Een 26 inch Santos met riem en Rohloff, opgebouwd met Chris King en een
Koga Myata, 28 inch met schijfremmen.
Na de derralieur is het even wennen maar over het algemeen zijn we zeer tevreden.
Of we onze oude fietsen weg doen is nog niet besloten.
Afbeelding
Afbeelding
Mooi duo, alleen vanwaar het verschil in zowel wielmaat als remsysteem? Als je samen op weg bent lijkt me dat juist fijn om hetzelfde te houden gezien de reserveonderdelen?