Additionally, paste this code immediately after the opening tag: langs het kanaal en door het hart in engeland info graag - Forum Wereldfietser

langs het kanaal en door het hart in engeland info graag

Morgen

ik ben benieuw wat de ervaringen zijn over beide routes
hart van Engeland en langs het kanaal

soms leest ik dat langs kanaal veel hoogte verschil zit ander keer dat mee valt

ik wil deze zomer eerst 650 kilometers van de route het hart van Engeland fietsen dan over steken dan de route terug langs het kanaal

elke info is welkom omdat voor eerst is om in Engeland te fietsen n me heerlijk aan het voorbereiden bent

gr kaasmuis


ps moet je de pont bij dover reserveren
De hart van Engeland route hebben we twee jaar helden gedaan. Je kunt het verslag daarvan hier vinden.

Ik vind het een mooie gevarieerde route. In het begin wat saai en naar het westen toe spannender en inspannender.

Fietsen langs het kanaal gaan we dit jaar doen. Daar kan ik je pas na de vakantie laten lezen hoe het was. :wink:
Ik vind Engeland een van de mooiste fietslanden ooit! Links fietsen vind ik zelfs prettiger dan rechts. Na afloop en terug "on the continent" moet ik weer wennen aan het rechts fietsen; in Oostende zelfs per ongeluk links gereden met toeterende auto's als resultaat, oops.... In landen met links verkeer was wennen helemaal niet eens nodig! Denk al aan die pittoreske cottages en kerkjes, de golvende landschappen met vaak heggen langs de wegen. De vriendelijke bevolking. Aan de Engelse kant van het Kanaal komen inderdaad pittige hellingen voor, zoals in Eastbourne, Rye, Hastings en Brighton en zo meer. Maar daar heb ik in 1972, 1977 en 1984 gefietst, al lang geleden.... Bij andere fietstochten in Engeland heb ik alleen tussen York en London gefietst, zoals in 2011. Aan de Franse kant valt het met licht glooiende landschappen reuze mee, als je naar Calais wilt fietsen.

Afbeelding
Op de weg van Duinkerken naar Calais in 1984, waar ik de hovercraft naar Dover heb genomen.

Afbeelding
Fietsen over pittige hellingen in Kent, ook in 1984.
bedankt voor de info
Off topic: Martin, je hebt toch wel de meest gefotografeerde fiets ter wereld lijkt mee ..
Van 13 mei tot 16 juni gaan wij ook beide routes fietsen. Koppel nog wel even terug of onze ervaring gelijk is aan die van Hans.



Ben & Ingrid
arnob schreef:Off topic: Martin, je hebt toch wel de meest gefotografeerde fiets ter wereld lijkt mee ..
Deze Batavus van 1982 was ook al niet veel gefotografeerd. In 1996 is die naar de schroothoop gebracht, want hij was gewoon op. Het gaat om de landschappen op de foto's.
De meest gefotografeerde fietsen vindt men bij de Tour de France, want daar zijn mega veel mensen van de pers aanwezig met de nodige camera's.... :wink:
Excuus Martin, ik had voorbij het NL-bordje moeten kijken :wink:
arnob schreef:Excuus Martin, ik had voorbij het NL-bordje moeten kijken :wink:
Geeft niet, humor kan ik wel waarderen. Dat NL-bordje uit 1973 staat nog altijd voor m'n computerscherm. Alleen al wanneer ik ernaar kijk, vliegen de fietsherinneringen door mijn hoofd....
Dat bordje heb ik ooit gekocht tijdens een oldtimershow in Laren (NH).
[quote="HansvanderVeeke"]De hart van Engeland route hebben we twee jaar helden gedaan. Je kunt het verslag daarvan hier vinden.

Ik vind het een mooie gevarieerde route. In het begin wat saai en naar het westen toe spannender en inspannender.

Fietsen langs het kanaal gaan we dit jaar doen. Daar kan ik je pas na de vakantie laten lezen hoe het was. :wink:[/quote

je blog was leuk om te lezen heb er erg zin in gekregen om Engeland te ontdekken

bedankt voor de route met de camping scheelt mij veel werk