Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dazer I of Dazer II - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Dazer I of Dazer II

Ha Barbara,
Ik was even een paar dagen een stukje fietsen :)
Hier het huis doorgelopen, geen Dazer kunnen vinden. Er is een kleine kans dat hij nog ergens bij mijn ouders op zolder ligt (probeer ik dinsdag even te kijken), maar zeer waarschijnlijk heb ik hem een tijdje geleden al bij het grofvuil gedaan.
Sorry voor de dode mus..
Eelco schreef:Ha Barbara,
Ik was even een paar dagen een stukje fietsen :)
Hier het huis doorgelopen, geen Dazer kunnen vinden. Er is een kleine kans dat hij nog ergens bij mijn ouders op zolder ligt (probeer ik dinsdag even te kijken), maar zeer waarschijnlijk heb ik hem een tijdje geleden al bij het grofvuil gedaan.
Sorry voor de dode mus..
Beste Eelco, lekker gefietst? Er ligt nog een lange zomer voor ons, heerlijk!
Ik hoop dat je de dazer nog ergens tegenkomt en dan hoor ik het wel, had jij er geen goeie ervaring mee? Ik heb mijn hoop erop gevestigd wat agressieve kuitenbijters betreft. 'Bedankt in elk geval dat je nog even wilt zoeken, je weet maar nooit....
Ik heb hem jaren geleden gekocht toen ik door Roemenië/Bulgarije eo ging fietsen. Ook vanwege verhalen over agressieve honden die ook nog eens hondsdolheid zouden kunnen hebben. Met vaccinaties en Dazer op zak dus op pad gegaan.
Wanneer ik dan eens een blaffende hond tegen kwam was ik vaak te laat met het trekken van mijn Dazer, of dusdanig druk naar het ding aan het zoeken dat mijn stuurgedrag in gevaar kwam. Beide niet echt wenselijk.
Locals gooien een steen of slaan van zich af met een stok. Was ook niet helemaal mijn cup of tea.
Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor mij goed werkt om het 'alfa mannetje' uit te hangen; van de fiets af, fiets tussen mij en hond, het beest boos aankijken en heel hard terug blaffen. Ziet er voor omstanders een beetje maf uit, maar werkt erg goed en de hond gaat er daarna meestal als een haas van door. Daarna komt hij vaak nog wat twijfelend voor een tweede keer terug en half met de staart tussen de poten een derde keer, maar dan is het ook klaar en zie je hem niet meer.
De paar keer dat ik wel op tijd was met de Dazer leek hij trouwens goed te werken, op een troep honden in een donkere straat in Istanboel na, daar heb ik maar even een sprintje aangezet.
Eelco schreef:Ik heb hem jaren geleden gekocht toen ik door Roemenië/Bulgarije eo ging fietsen. Ook vanwege verhalen over agressieve honden die ook nog eens hondsdolheid zouden kunnen hebben. Met vaccinaties en Dazer op zak dus op pad gegaan.
Wanneer ik dan eens een blaffende hond tegen kwam was ik vaak te laat met het trekken van mijn Dazer, of dusdanig druk naar het ding aan het zoeken dat mijn stuurgedrag in gevaar kwam. Beide niet echt wenselijk.
Locals gooien een steen of slaan van zich af met een stok. Was ook niet helemaal mijn cup of tea.
Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor mij goed werkt om het 'alfa mannetje' uit te hangen; van de fiets af, fiets tussen mij en hond, het beest boos aankijken en heel hard terug blaffen. Ziet er voor omstanders een beetje maf uit, maar werkt erg goed en de hond gaat er daarna meestal als een haas van door. Daarna komt hij vaak nog wat twijfelend voor een tweede keer terug en half met de staart tussen de poten een derde keer, maar dan is het ook klaar en zie je hem niet meer.





De paar keer dat ik wel op tijd was met de Dazer leek hij trouwens goed te werken, op een troep honden in een donkere straat in Istanboel na, daar heb ik maar even een sprintje aangezet.


Wat een schitterend verhaal! Ik zie jou in gedachten al blaffend en je macho gedragen. Lachen! Die Bulgaarse honden zullen onder de indruk geweest zijn van het Hollandse alfa-mannetje. Ik zie mezelf niet direct indruk maken als dominant alfa-vrouwtje. Brullen kan ik weliswaar als de beste maar mijn hart klopt als een gek in mijn keel en dát horen ze. Nee, op die manier zie ik mij geen indruk maken. En heel erg hard trappen om weg te snellen.....? Die dieren kunnen hard rennen hoor, harder dan ik kan fietsen!
Nou ja, als het niet lukt, dan zal ik maar diep in de buidel tasten en dat ding om mijn hals hangen, zodat ik niet hoef te zoeken. Maar als jij hem bij je ouders kunt opdiepen...... ik zou je dankbaar zijn.
Mijn partner is ook niet echt dol op loslopende honden. Omdat het graven in een stuurtas vaak te lang duurt heb ik op mijn herenframe een klein tasje aan stuur en bovenbuis dat ik met een hand kan openklappen. In "niet-risico"gebieden wordt heet geheel opgeborgen in en fietstas (Bever, € 13, maar het gemak loont):
Afbeelding
arnob schreef:Mijn partner is ook niet echt dol op loslopende honden. Omdat het graven in een stuurtas vaak te lang duurt heb ik op mijn herenframe een klein tasje aan stuur en bovenbuis dat ik met een hand kan openklappen. In "niet-risico"gebieden wordt heet geheel opgeborgen in en fietstas (Bever, € 13, maar het gemak loont):
Afbeelding
Ik wil hem ook gebruiken bij wandelingen door de busch-busch in Spanje. Daar zitten vaak ook schatjes. Meestal zijn ze bang voor mensen, maar angstige honden willen nog wel eens happen. Ik hang de dazer dus om mijn nek. Jij verkoopt je dazer niet dus? Weet je iemand anders?
Weet je iemand anders?
Nee, helaas. En hij is minimaal tot september in gebruik, dus uitlenen kan jammer genoeg ook niet.