Additionally, paste this code immediately after the opening tag: In Nederland fietsroutes plannen - Forum Wereldfietser

In Nederland fietsroutes plannen

Ik wil binnenkort van Amsterdam naar Enschede fietsen. Helaas heb ik dit nog niet eerder gedaan en heb daarom ook niet zo heel veel zin om verschrikkelijk te verdwalen, erg om te fietsen of via erg lelijke omgeving te fietsen.

Hoe kan ik het eenvoudigst een fietsroute plannen (in dit geval van A'dam naar E'de). Het liefst met GPS coördinaten zodat ik deze op kan slaan in mijn Etrex Legend en zeker niet verdwalen.

Zijn hier websites voor? Of moet ik ouderwets met 1:50000 kaarten plannen?

Mocht je via bordjes willen fietsen, dan kan je de LF-route nemen.
Plan je tocht via de fietsrouteplanner: http://planner.holland.com/fietsroutes/ ... erForm.jsp?

Groet, Rena :wink:

Dat ziet er erg goed uit Rena...

Helemaal perfect zou het zijn als het programma ook GPS coördinaten zou genereren. Maar dat zal wel in de toekomst gebeuren.

Ik ga hier mee aan de slag. Met die uitvergrote kaarten moet het lukken (met evt. andere kaarten erbij) om de GPS coördinaten te vinden.

TNX!
galois schreef:Ik wil binnenkort van Amsterdam naar Enschede fietsen. Helaas heb ik dit nog niet eerder gedaan en heb daarom ook niet zo heel veel zin om verschrikkelijk te verdwalen, erg om te fietsen of via erg lelijke omgeving te fietsen.

Hoe kan ik het eenvoudigst een fietsroute plannen (in dit geval van A'dam naar E'de). Het liefst met GPS coördinaten zodat ik deze op kan slaan in mijn Etrex Legend en zeker niet verdwalen.

Zijn hier websites voor? Of moet ik ouderwets met 1:50000 kaarten plannen?
Verdwaal wél, fiets wél om, bezoek wél "lelijke" omgevingen. Dat is ontdekken, reizen, wereldfietsen.
Ik begrijp dat je dit niet eerder gedaan heb en dat je handvatten nodig hebt om op gang te komen maar vergeet niet dat het zoeken naar de juiste weg het begin van een hele mooie tocht kan zijn.....ook van Amsterdam naar Enschede.
Marco Meijerink schreef:
galois schreef:Ik wil binnenkort van Amsterdam naar Enschede fietsen. Helaas heb ik dit nog niet eerder gedaan en heb daarom ook niet zo heel veel zin om verschrikkelijk te verdwalen, erg om te fietsen of via erg lelijke omgeving te fietsen.

Hoe kan ik het eenvoudigst een fietsroute plannen (in dit geval van A'dam naar E'de). Het liefst met GPS coördinaten zodat ik deze op kan slaan in mijn Etrex Legend en zeker niet verdwalen.

Zijn hier websites voor? Of moet ik ouderwets met 1:50000 kaarten plannen?
Verdwaal wél, fiets wél om, bezoek wél "lelijke" omgevingen. Dat is ontdekken, reizen, wereldfietsen.
Ik begrijp dat je dit niet eerder gedaan heb en dat je handvatten nodig hebt om op gang te komen maar vergeet niet dat het zoeken naar de juiste weg het begin van een hele mooie tocht kan zijn.....ook van Amsterdam naar Enschede.
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Alleen ik wil niet teveel tijd kwijt zijn, helaas. Op vakantie (bv) zou dat minder uitmaken, als je toch tijd genoeg hebt... En met lelijke omgevingen bedoel ik 'langs een snelweg', 'lang grote 80/100 km wegen', enz... Daar zit ik echt niet op te wachten.
galois schreef:
Marco Meijerink schreef:Verdwaal wél, fiets wél om,
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Alleen ik wil niet teveel tijd kwijt zijn
Koop dan gewoon een map met LF-kaarten. Dan voorkom je dat je erg ver naast datgene zit wat je gepland had, maar de kaarten zijn net slecht genoeg om af en toe een stukje fout te fietsen. Je bent geen tijd kwijt met plannen (gewoon niet doen) en voor weinig geld heb je kaarten van half Nederland die in de loop der tijd steeds "interessantere" tochten opleveren :D
Leon

Onderweg kun je vast ook mensen vragen welke kant je op moet.

Wij gebruiken gewoon een kaart van Nederland van de ANWB, verdeeld in midden, noord en zuid. Zijn duidelijk, staan witte weggetjes op en van te voren bedenk je hoe je ongeveer wilt fietsen. Onderweg pas je het een en ander vast wel aan, maar dat is het leuke ervan!

De fietsborden zijn over het algemeen goed hoor, behalve misschien in steden, maar dan volgen we wel even de autoborden.

LF-routes zijn goed te doen!

Geniet ervan!

El & El

Zoals een aantal keren opgemerkt LF routes zijn goed te doen.
Kijk voor de routes op
http://www.fietsplatform.nl/routes/routes.asp

Je zou eerst de LF 4 kunnen nemen tot Utrecht en daarna de LF 7 tot Amsterdam

Harry