Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent in wasmachine? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Tent in wasmachine?

Alien schreef:
HansvanderVeeke schreef:De stof is erg kwetsbaar. Door het wrijven ging de parelende werking al teniet [...]
Door het wrijven zet je tentdoek + vloeistof onder hoge druk en is het niet zo gek dat de druppels niet afparelen, maar in de stof gedrukt worden.
Het water wat er na die tijd op kwam, zonder hoge druk, parelde ook niet meer af.
Een nat en vies hondje doe je toch ook niet in de wasmachine :?: :idea:
@Hans ik heb deze nog staan.

Ooit gekocht maar later bleek ik het toch niet nodig te hebben. Wellicht iets voor jou? Het staat bij mij maar in de kast niks te doen, dus als ik iemand er blij mee kan maken, graag!
Dat je tent vuil is valt pas op als ze slechts op bepaalde plaatsen vuil is, dus, niet wassen maar "egaal" vuil laten worden. :idea:
Stank: Febreze.
bert sitters schreef:Een nat en vies hondje doe je toch ook niet in de wasmachine :?: :idea:
Slaap jij in je hond dan Bert?
Of laat je je tent uit aan een (scheer)lijntje?
Laten weken in een lauw warm bad - en oppassen dat de tent niet in aanraking komt met zeep resten - dit lost de water werende laag op. Daarna nat ophangen en laten drogen.
HansvanderVeeke schreef:
bert sitters schreef:Een nat en vies hondje doe je toch ook niet in de wasmachine :?: :idea:
Slaap jij in je hond dan Bert?
Of laat je je tent uit aan een (scheer)lijntje?
Ik heb geen hond, maar er stond gisteren een flinke wind, zodat ik mijn tentje aan een scheerlijn kan laten wapperen in de wind. Even over het terrein rennen met je tentje aan de lijn en het tentje is droog :lol: .
HansvanderVeeke schreef:Slaap jij in je hond dan Bert?
Of laat je je tent uit aan een (scheer)lijntje?
bert sitters schreef:Ik heb geen hond, maar er stond gisteren een flinke wind, zodat ik mijn tentje aan een scheerlijn kan laten wapperen in de wind. Even over het terrein rennen met je tentje aan de lijn en het tentje is droog :lol: .
Wel dus.
Ik kwam in Grenoble een Fransman tegen die zijn tent zelfs in de droger van de camping deed, om hem droog te kunnen inpakken. Kon prima, zei hij.
perik schreef:Ik kwam in Grenoble een Fransman tegen die zijn tent zelfs in de droger van de camping deed, om hem droog te kunnen inpakken. Kon prima, zei hij.
En toen het nat werd, hield hij het in zijn tent niet meer droog, want de waterwerende coating was achtergebleven in de wasmachine en de droogtrommel.

Was zeker zo'n klaptent van Décathlon. :lol:
@ Martie - als je de Shelter Wash Restore nog hebt staan dan neem ik die graag van je over aangezien ik wil proberen mijn tentje muf vrij te maken zodat ik hem komend jaar weer kan gaan gebruiken.
Inge,

Ik moet je teleurstellen. Het spul staat inmiddels bij mij thuis om gebruikt te gaan worden op mijn tentje. :)
Jammer - maar succes met gebruik ervan.

Zal ik hem via de vakantiewinkel moeten bestellen. Alhoewel ik ook over Febreze aan het nadenken ben. Zou dat de klus niet klaren?
excuus, was voor ander topic
De binnentent is voor de tweede keer gewassen het is een Eureka moonshadow. Binnenstebuitengekeerd en ritsen dicht en dan in de wasmachine 30 graden en op syntetisch; niet centrifugeren en een borrelglaasje vloeibare groene zeep (geen wasmiddel gebruiken lijkt me niet verstandig). Wil prima. De tent was wel helemaal nat toen ik hem eruit haalde.
Met zo'n kleine ouderwetse centrifuge en daar voorzichtig aan/uit gegecentrifugeerd. Had het ook in de douche uit kunnen laten lekken eventueel.
voor wat het waard is: ik zou, voor het wassen, de stokken er uit halen :wink:
Voor wat het waard is:

Ik vind adviezen om een tent in een wasmachine en centrifuge te doen niet zo verstandig. Binnentent zou ik sowieso niet zo snel wassen. Ik kan het dan ook niet laten om te reageren.

Mijn aanpak (min of meer gelijk aan die van anderen hierboven):
1. Buitentent half uur in bad met koud of lauw water leggen en even heen en weer bewegen. Dan is het ergste vuil er wel af.
2. Span touw in tuin en hang daar de tent over tot deze droog is.
Voor mij is de tent dan ook "afgeschreven" hij is nog prima maar wanneer ie kapot zou gaan in de wasmachine is het niet erg.
En bij mij ging ie dus niet kapot. En ja, de stokken waren eruit :wink: .
Nee, in dat gedoe met wassen al dan niet in wasmachines zie ik ook niks! Maar het ging óók om duffe lucht, stinken enzo. Misschien gewoon zo'n spuitbus met frisse lucht o.i.d. dat je ook voor de auto gebruikt, is dat iets?
Gewoon alles ene paar weken lekker in de buitenlucht hangen (wel droog ergens onder natuurlijk) helpt prima. Zo heb ik de mijne ook weer ontdaan van muffe luchtjes.