Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drauradweg per driewiel ligfiets - Forum Wereldfietser

Drauradweg per driewiel ligfiets

Wij hebben plannen om de de Drauradweg te fietsen. Mijn vrouw maakt gebruik van een driewiel ligfiets Afmeting 200 x 75 cm).
Vraag 1: Is de Drauradweg geschikt voor het fietsen met een driewielligfiets?
Vraag 2: Kan iemand ons vertellen of deze fiets in de trein van de Drautalbahn vervoerd mag worden.

We willen de tocht op eigen gelegenheid maken zodat, als het mijn vrouw een dag niet lukt te fietsen, we niet aan een programma zijn gebonden. We nemen de bagage niet mee op de fiets en willen twee of drie centraal gelegen overnachtingsadressen zoeken. Hierdoor is het nodig naar een beginpunt te gaan met de trein en dan een deel van de tocht te fietsen.
Vraag 3: heeft iemand ervaring met deze manier van het fietsen van deze deze tocht?
Ik heb een aantal jaren geleden alweer een groot deel van de Drau-radweg gefietst op een nog iets bredere driewieler. Het kan, al is het op een paar plekken wel even passen en meten. Ook moet er soms toch best pittig geklommen worden. Van 1 brug over de Drau staat me bij dat mijn fiets niet breder had moeten zijn.

Hoe het met de treinen zit weet ik niet precies, als je pech hebt dan heeft de wagon een smalle deur, op lokale lijnen is de kans op een bredere deur groter.