Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute planner Duitsland? - Forum Wereldfietser

Fietsroute planner Duitsland?

Ik was op mijn terugtocht uit Italië erg onder de indruk van het dichte netwerk van mooie fietspaden en fietsroutes in Duitsland. Vooral de boswegen maakten mij erg enthousiast. Overal stonden ook mooie bordjes. Na terugkomst heb ik geprobeerd een overzicht hiervan te vinden, liefst samen met een fietsrouteplanner zoals die van de Fietsersbond voor Nederland. Ik heb wel diverse sites gevonden met een deel van de routes, maar geen compleet overzicht en evenmin een routeplanner waar je simpel tracks kunt aanmaken en downloaden. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Wim
Het onoverzichtelijke stukje huisvlijt Radweit biedt heel veel info, en ook tracks van allerlei routes.
Ha die Wim,

Ik weet niks van GPS, maar staat hier niets bij?
http://www.adfc.de/adfc-reisenplus/radt ... len-karten

Groetjes,

Bert
Als je weet in welk land je je in Duitsland bevindt, kun je op de pagina van het toerismeverbond vaak ook een goede routeplanner vinden. Zoek in google op Radroutenplaner en dan het bundesland waarvoor. Jammer genoeg houdt het vaak bij de grens echter op.
Sinds enkele dagen woon en werk ik voor een paar maanden in Bonn. Vanmorgen ben ik naar een grote boekwinkel geweest, en vond daar de al door Bert gesuggereerde kaarten van de adfc met een mooie 1: 150000 (watervaste) fietskaart van de regio, met alle Radwege erop, en een toegangscode voor de bijbehorende gpx tracks en andere informatie zoals spoorverbindingen. Deze kaarten zijn er voor heel Duitsland. De kaart die ik gekocht heb is die van de Eifel en het Rijnland, met in het noorden nog net Keulen en Heerlen erop, en in het zuiden Trier. In het westen gaat de kaart tot aan Belgie en Luxemburg. Kortom, het is ook een leuke kaart voor wie de trein naar Heerlen neemt om dan een rondje Eifel te doen. Ik had deze kaarten nog niet eerder gezien, en voor mij was het wel een aangename ontdekking. Er is ook een serie 1:75000 kaarten voor wie geen gps bij zich heeft en meer detail op de kaart nodig heeft. Bij deze kaarten zitten dan ook geen gpx tracks.
Morgen schijnt het hier 26 graden te worden, dus dat is een mooie gelegenheid een eerste rondje Bonn te maken.
Wim
Wim schreef:Sinds enkele dagen woon en werk ik voor een paar maanden in Bonn. Vanmorgen ben ik naar een grote boekwinkel geweest, en vond daar de al door Bert gesuggereerde kaarten van de adfc met een mooie 1: 150000 (watervaste) fietskaart van de regio, met alle Radwege erop, en een toegangscode voor de bijbehorende gpx tracks en andere informatie zoals spoorverbindingen. Deze kaarten zijn er voor heel Duitsland. De kaart die ik gekocht heb is die van de Eifel en het Rijnland, met in het noorden nog net Keulen en Heerlen erop, en in het zuiden Trier. In het westen gaat de kaart tot aan Belgie en Luxemburg. Kortom, het is een leuke kaart voor wie de trein naar Heerlen neemt om dan een rondje Eifel te doen. Ik had deze kaarten nog niet eerder gezien, en voor mij was het wel een aangename ontdekking. Er is ook een serie 1:75000 kaarten voor wie geen gps bij zich heeft en meer detail op de kaart nodig heeft. Bij deze kaarten zitten dan ook geen gpx tracks.
Morgen schijnt het hier 26 graden te worden, dus dat is een mooie gelegenheid een eerste rondje Bonn te maken.
Wim
Ha die Wim,

Doe de Ahr! Prachtig fietsen tussen de nu verkleurende wijnranken tegen de hellingen. De wijn van de Ahr is in tegenstelling tot de Rijn en de Ahr rood!
Nog een tip: ga ook eens bij Gerrit Gaastra van Idworx op bezoek. :wink:
Ik was aan het kijken om deze zomer om een stukje in Duitsland te fietsen... en inderdaad veel routes / veel sites, maar een interactieve kaart (zoals voor Zwitserland b.v. http://map.veloland.ch/?lang=de&route=all ) heb ik jammergenoeg ook nog niet gevonden :-(

Ik iets proberen te zoeken via http://radreise-wiki.aighes.de/index.ph ... radfernweg , maar omdat je niet kan inzoomen blijft het een beetje moeilijk.