Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen: van Stavanger naar Trondheim in 10 foto's - Forum Wereldfietser

Noorwegen: van Stavanger naar Trondheim in 10 foto's

Afgelopen zomer heb met Rudi in Noorwegen gefietst.

Een uitgebreid reisverslag vind je op www.themeeg.nl. En het fotoalbum met heel veel fietsfoto's vind je op Google+.

Hieronder als teaser een selectie van tien van onze foto's:

1. Uitzicht op het Lysefjord
Afbeelding

2. De oude weg bij Haukelifjell
Afbeelding

3. Pittoresk gelegen Eidfjord
Afbeelding

4. Gewicht kwijtraken voor de Rallarvegen
Afbeelding

5. Even rustig een foto maken van het Sognefjord
Afbeelding

6. Uitzicht vanaf Dallsnibba boven Geiranger
Afbeelding

7. Bovenop de Trollstigen, voordat de drukte begint
Afbeelding

8. Lerheim, met ver weg de bergen bij de Trollstigen
Afbeelding

9. Op weg naar Hoston
Afbeelding

10. Tussen Orkanger en Trondheim
Afbeelding

(c) Rudi: 6 / Willem: 1-5,7-10
Mooie foto's! Zijn jullie op eigen kracht naar Dallsnibba gegaan?
Lennard schreef:Mooie foto's! Zijn jullie op eigen kracht naar Dallsnibba gegaan?
Nee. We zijn met het vliegtuig naar Stavanger gevlogen en vanaf daar fietsend naar het noordoosten (inclusief Dalsnibba), met af en toe gebruik makend van een ferry. Dus het was niet helemaal op eigen kracht. 8)
prachtige foto's. Ook iets voor een wensenlijstje.
Anja
Ik bedoelde eigenlijk de laatste 500 hoogtemeters naar Dallsnibba haha.
Maar daar zijn jullie dus wel zelf naar toe gefietst.
Respect, ik moest er toen niet aan denken om extra te klimmen :D

Het was zeker niet de moeite waard? :P :lol:
Ik wil graag nog 's naar een warm land maar door dit soort foto's blijven de noordelijke bestemmingen maar stijgen op de todo-lijst :)
ReinierLamers schreef:Ik wil graag nog 's naar een warm land maar door dit soort foto's blijven de noordelijke bestemmingen maar stijgen op de todo-lijst :)
Och,.. De Alpen lijken wel een beetje op dit landschap. En zo koud is het daar niet in de zomer
...ik overdrijf niet als ik stel dat ik het bij terugkomst in Nederland koud had.
De temperaturen lagen best wel hoog moet ik zeggen. In de eerste nacht was het zelfs 17 graden. Zal de golfstroom wel zijn.
bergbeklimmer schreef:
ReinierLamers schreef:Ik wil graag nog 's naar een warm land maar door dit soort foto's blijven de noordelijke bestemmingen maar stijgen op de todo-lijst :)
Och,.. De Alpen lijken wel een beetje op dit landschap. En zo koud is het daar niet in de zomer
Ik was er dit jaar juli nog met de racefiets. Brrr. 2 graden met regen op de Glandon.

Ook in het dal veel warme chocolademelk gedronken bij de open haard :)
Mooie foto's met herkende punten. Blijkbaar is de haarspeldbocht tunnel bij het Lysefjord verwijderd.
luddo schreef:Mooie foto's met herkende punten. Blijkbaar is de haarspeldbocht tunnel bij het Lysefjord verwijderd.
Nou, er was nog steeds die lange tunnel die je ook in je eigen (oude) reisverslag vermeldt, maar een echte haarspeldbocht... Blijkbaar heb ik dat 15 jaar geleden wel zo ervaren toen ik er met de auto reed, maar op de fiets in een klim is zelfs een scherpe bocht akelig flauw 8) Grappig trouwens dat je in jouw reisverslag aangeeft dat de beklimming zo ontzettend steil is (eerste km's 12-13%). In werkelijkheid was de weg best wel regelmatig 10% over 9km.
Prachtige foto's!! Weeral iets om toe te voegen aan het verlanglijstje...
Wauw, Noorwegen blijft zo´n prachtig land! Ik ben er al eens eerder geweest, maar als ik dit zie wil ik weer terug.
Allemachtig wat een mooie foto's en fantastisch land zeg!
Dit is toch wel een droomlocatie om te mogen fietsen.
Wauw, wat een prachtige foto's!! :shock: Daar moet ik duidelijk ook eens heen!
Ja, leuk he. Ik hoop met dit soort berichten bezoekers van de WF te inspireren om mooie tochten te maken. Ben blij dat dit af en toe lukt.

Wel lastig hoor, op dit techniek- en kletspraatforum :? Ben nog op zoek naar de ideale (Nederlandstalige) website voor foto's (en korte verslagen) over fietsreizen, en iets wat niet zo vluchtig is als Facebook.
Misschien gewoon even via Wordpress een blog beginnen? :wink:
https://nl.wordpress.org/

Is gratis en op het moment dat je website genoeg gegroeid is en je een eigen domeinnaam zou willen hebben, kun je die daar altijd alsnog registreren :wink: