Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Follow me of Roland Add Bike - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Follow me of Roland Add Bike

wij hebben een weehoo gehad. Voordeel is dat onze zoon ook nog kon slapen toen hij jonger was. ( is niet super ideaal) maar hij had wel een lekkere zetel.

nadeel is wel dat deze geen versnellingen hebben. Echt mee helpen was er niet bij.
Tegenwoordig hebben ze een model met mogelijkheid om tassen te gebruiken.

Onze zoon was 6.5 toen hij op zijn eigen fiets mee ging. Dag afstand ligt ongeveer op 20-25 km.
Ik zie nu dat de Roland versnellingen heeft!
De fiets van mijn zoon niet.20 inch (bijna 6 jaar zoon)

Heeft dit nog invloed op de keuze?
Versnellingen zijn zeker van toegevoegde waarde!

Er is al veel zinnigs gezegd in deze discussie. Wij hebben zelf heel lang gefietst met een aanhangfiets en daar waren we op zich erg tevreden over. Als we nu echter opnieuw voor de keuze zouden staan, zouden we kiezen voor een Hase Trets (heeft 2 wielen naast elkaar). Want ook al hadden wij een stabiele aanhangfiets (en dat zijn ze zeker niet allemaal, dus ALTIJD uitproberen, ook als het van een goed merk is), het blijft een instabiele constructie. Hangt je kind wat opzij, dan merk je dat. Maakt je kind een onverwachte beweging, dan merk je dat. En als je kind groter/zwaarder wordt (of als je meer bagage op de aanhangfiets hangt), dan merk je dat ook. Je eigen fiets zal dan ook voldoende stijf moeten zijn. Ooit fietste ik nog op een dames-vakantiefiets, en die was dat duidelijk niet.

Ik sluit mij aan bij wat anderen ook schreven: freewheel is absoluut noodzakelijk. En versnellingen zeer wenselijk. (je fietst zelf ook met versnellingen - en niet voor niets).

Succes met jullie keuze!

Groet, Sandra
Waarschijnlijk is deze zomer de keuze al gemaakt, maar mocht dat nog niet zo zijn: Kies de Add+Bike van Roland. Wij hebben er jaren plezier van gehad, zowel in woon-school-verkeer als op meerdaagse trektochten.

De 7 versnellingen uitvoering maakt dat je kind toch nog het tempa van pa of ma kan bijhouden, maar uiteraard hebben we zoonlief vaak betrapt op 'luchtfietsen'. Het leek net echt, maar het hielp voor geen meter. Maar zo hou je het wel gezellig.

Bij de trektochten hadden we aan de bagagedrager van de addBike ook nog twee frontrollertassen hangen, en desondanks bleef de combinatie superstabiel.

Inmiddels zitten beide kinderen op hun eigen 26'' en staat de addbike op marktplaats voor de volgende liefhebbers: addbike te koop