Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...frame gebroken! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

...frame gebroken!

Kreeg net een berichtje binnen van mijn fietsenmaker!
[.....]krijg je (kosteloos) het betere Koga Signature WT-29 frame!
En dat is mooi...
En kunnen de spulletjes daar 1 op 1 op overgezet? Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de klemband van de voorderailleur daar niet op past (of had je Rohloff).

Wel mooie upgrade zo!
Peter_K schreef:Dit doet je wel afvragen of de frames van Koga nog wel dezelfde kwaliteit hebben als toen ze nog door Miyata geleverd werden.
Koga betrekt al meer dan 20 jaar de frames niet meer van Miyata...
PierreS schreef:Kreeg net een berichtje binnen van mijn fietsenmaker!
[.....]krijg je (kosteloos) het betere Koga Signature WT-29 frame!
En dat is mooi...
Dat is heel mooi, want die heeft ook een betere bevestiging voor de achterdrager. Je fiets heeft straks minder last van een zwabberkont.
Christophorus schreef:
Peter_K schreef:Dit doet je wel afvragen of de frames van Koga nog wel dezelfde kwaliteit hebben als toen ze nog door Miyata geleverd werden.
Koga betrekt al meer dan 20 jaar de frames niet meer van Miyata...
Volgens wikipedia is de naam Miyata pas per 1 september 2010 los gelaten.
Als Koga ooit frames met de naam Miyata erop verkocht heeft die niet door Miyata gemaakt zijn dan zou ik dat bedrieglijk vinden.
Koga schrijft zelf op hun website dat na slechts een paar jaar de samenwerking met Miyata alweer verbroken werd.

De dubbele naam Koga-Miyata was echter al zo sterk ingeburgerd, dat ze die niet veranderd hebben.
Christophorus schreef:De dubbele naam Koga-Miyata was echter al zo sterk ingeburgerd, dat ze die niet veranderd hebben.
Uhm, ik dacht ze tegenwoordig Koga heten?
Het is nu inderdaad officieel KOGA (met hoofdletters). Vreemd genoeg staat de oude dubbele naam nog wel op het balhoofdlogo.
Sommige types (stalen) frames zijn volgens mij nog lange tijd door Miyata geleverd, hoor. Kijk op de labels om het zeker te weten, maar ik meen dat mijn stalen GentsRacer (1995) en RoadSpeed (1998) ook nog "Miyata Industries" op de framelabels hebben staan. (Maar pin me er niet op vast.)
Christophorus schreef:Koga schrijft zelf op hun website dat na slechts een paar jaar de samenwerking met Miyata alweer verbroken werd.
Van 1974 tot 1990 is op de eeuwigheid gezien natuurlijk ook maar 'slechts een paar jaar' :wink:

Bedoel je niet toevallig de samenwerking met Giant die maar een paar jaar heeft geduurd?