Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje Utecht zondag 12 juli a.s. - Forum Wereldfietser

rondje Utecht zondag 12 juli a.s.

Hierbij de aankondiging voor het rondje Utrecht in juli.

In verband met de Tour de France zal het rondje niet op de 1e maar op de 2e zondag van de maand gefietst worden.

De route volgt. Ideeen zijn welkom. Rondje met picknick? Van of naar de kust fietsen?

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
Wellicht vooraf dit lied instuderen http://www.youtube.com/watch?v=bSVsVozqGOk
Zou best willen, maar zo'n groot rondje gaan we nou ook weer niet doen :D
Zondag 12 juli rijdt rondje utrecht in een aantal 'etappes' over de Veluwe en de Utrechtse Heuvelrug. Het is een bochtige route die voert over een paar van de mooiste klimmetjes van Midden Nederland.
Totale afstand van de drie routes bij elkaar is 125 km.

11:00 vertrek vanaf station Dieren
Route van Dieren naar Arnhem (40km) over de Schaapsallee, Hullekesberg en Zijpeberg

13:00 vertrek vanaf de noordzijde station Arnhem
Route tussen Arnhem en Rhenen (33 km) over Westerbouwing, Italiaanseweg, Boersberg en Grebbeberg

15:00 vertrek vanaf station Rhenen
Route van Rhenen naar Utrecht (54 km) over o.a. Amerongseberg en Darthuizen
ca 17:00 aankomst ledig erf

klik op de links voor de route in google maps.
Helaas laten Google Maps en GPS Visualizer me in de steek (die slaan blijkbaar op hol van zoveel tussenpunten). Het is me daarom niet gelukt om hier GPX bestanden van te maken en ik kom er ook niet meer aan toe om dat te doen.
Maar misschien wil iemand anders nog proberen?
Lijkt me wel wat. Ik heb wel interesse.

Hallo allen,

Ik ben niet van Utrecht , zelfs niet van Nederland. Maar ik wil wel mee fietsen .... als dat goed is....

Groeten,
T.
Leuk! De hoogtemeters van rondje Nijmegen verbeteren :lol:

Rondje Utrecht heet mensen van buiten Utrecht ook van harte welkom :D
Leuk idee,

Tour etappe door W-fietsers een nieuwe trend.
Mijn voorkeur zou zijn starten vanuit Arnhem, mooie route over de Posbank zoals Erik al schreef. Tevens een mooie training voor komende ritten off road en vakantie.

Groet, de Raskampeerder
Ga de 12 e graag mee - maar zal wel liggen aan het aantal km's. Zit nu bij zelf rijden op 55/60 km. Dus rond de 70 gaat me wel lukken maar als het veel meer wordt haak ik nog even af.
Heb meerdere keren een rondje Utrecht gereden. Maar met de langere routes nemen ook de kilometers toe. Met name de fietskilometers naar start en naar huis. Arnhem of Apeldoorn maakt niet veel uit. Totaal wordt het circa 215 km. Hangt dan van het weer af of ik mee ga.

Piet.
Beste Inge,

Gemiddeld zijn de rondjes rond de 90 km. met uitschieters naar 110 km.

Het komende rondje zal rondom 100 km liggen met enig klimwerk en met naar schatting een gemiddelde snelheid van rond 22 km/u.

Je bent van harte welkom maar als je 55-60 km. gewend bent is dit geen geschikt rondje om mee te gaan. :wink:

Ik hoop je graag een volgende keer te kunnen verwelkomen.

met vriendelijke groet,
Edwin
Het lukt ook mij niet om een grote tocht van > 100km te volbrengen. Rond de 60 km is wel goed haalbaar. Misschien kan er een 'op halve kracht' groep volgen vanuit een plaats dichterbij Utrecht? Of toch vanuit Arnhem starten en dan het laatste stuk met de trein.
Inge, wat vind jij?
Groet Karst (v, 59)
Tineke- vind ik een goed plan. Of gewoon een 2e rondje voor hen die wat minder km's maken. Wat mij betreft wel in Utrecht starten en en rondje van ca 60/ 65 km maken.

Eric - ook 90 vind ik aan de hoge kant. streven is om aan het einde van mijn zomervakantie 9= schoolvakantie) op de 80 km te zitten. Vind ik wel jammer - zou graag meerijden - maar rondjes van 90 a 100 km of meer vind ik gewoon teveel.
Hoop dat ik het topic even mag kapen :) .

Zijn er mensen die op zondag 12 juli zin hebben om een kleiner dan eerder, door Edwin, aangeven rondje te rijden? Lijkt me leuk om in groepsverband te rijden maar dan een 60/ 65 km.
Ik wil wel mee Inge.
Kan wel 110 km maar mijn gemiddelde snelheid ligt veel lager dan die 22 km. En misschien kan ik dat ook wel maar nooit uit geprobeerd. mag ook graag om mij heen kijken en een picknick of terras is ook leuk.
kom wel vanuit Zwolle dus even kijken hoe ik dat ga doen. ongeacht de start plaats.
Anja
Anja, gezellig.
Ooit fiets ik weer een keer mee, maar ik kan deze keer weer niet.
Dag, ik ben Erik.
Edwin is dit topic gestart, maar ik zet het rondje van komende maandag uit.
Erik v S schreef:Misschien dat het wat te dicht op ons hobbelige uitstapje naar het Rijk van Nijmegen is, ...
Als hiervoor genoeg animo is, wil ik de route wel uitzetten.
De aarzeling uit dit bericht zat 'm er nou net in dat 'rondje utrecht' ten onrechte een reputatie van lang, snel en zwaar begint te krijgen. Het is niet de bedoeling dat er elke maand zo'n klimtocht georganiseerd wordt, maar toevallig nu wel twee keer achter elkaar.

Ik stel voor om er een soort estafette langs stations van te maken, zoiets:
11:00 start bij Apeldoorn CS (afstand ongeveer 130km)
12:00 ergens in de buurt van Zutphen of Dieren (afstand ongeveer 110 km)
13:00 bij Arnhem CS (afstand ongeveer 90 km)
Ongeveer 15:00 station Rhenen.

Let op: vanuit Arnhem fietsen we naar het westen. Voor Posbank en Veluwezoom moet je al vanaf Apeldoorn of Zutphen meefietsen.

Route plaats ik woensdag, in mijn eigen tweede bericht van dit topic.
Maar ik zou wel graag willen weten wie vanaf welk punt zou willen meefietsen, vooral om een goede tussenstop bij Zutphen/dieren te kunnen bepalen.
edwinvanooijen schreef:Je bent van harte welkom maar als je 55-60 km. gewend bent is dit geen geschikt rondje om mee te gaan. :wink:
Dan is het aanstaande rondje van 12 juli inderdaad niet geschikt.
We proberen Rondje Utrecht elke eerste zondag van de maand te rijden. En we hopen dat er elke maand iemand anders de uitdaging aangaat om een rondje uit te zetten.
Alles kan.

Alleen dag en tijdstip staan min of meer vast. Maar vertrekpunt, snelheid, afstand, richting, pauzepunten kunnen verschillen, afhankelijk van de organisator.
Een korter, rustiger rondje zoals Inge, Tineke en Anja voorstellen moet ook gewoon kunnen. Ik denk zelfs dat er groot animo voor is. Mag ik een van jullie uitdagen om binnenkort een korter 'rondje utrecht' met picnic en/of terras uit te zetten?
2 augustus bijvoorbeeld? :wink:
ha ha.......ik ga voor rondje Zwolle. Zie topic daarover. Utrecht is niet echt mijn " werkgebied ". Wil wel eens mee fietsen in Utrecht om te kijken hoe zo'n rondje georganiseerd wordt.
Anja
Ik heb wel een leuk rondje vanaf mijn huis ca 65 km met halverwege (als het open is) een leuke stop. Maar eh zou dit dan wel graag met iemand organiseren (en misschien samen een keer voor fietsen) daar ik dat nog nooit heb gedaan.