Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Credit card of PayPal? - Forum Wereldfietser

Credit card of PayPal?

Ik was al lang weg geweest bij de Rabobank (naar Tridios of SNS), ware het niet dat ik al jarenlang een credit card bij hun heb. Met mijn onregelmatige inkomen is het niet mogelijk ergens anders een creditcard aan te vragen.

Nu vraag ik me af of ik wel een credit card nodig heb. De enige reden is internetbetalingen. Ik zou kunnen overstappen op PayPal. Hoe zit dat in de praktijk: kan ik met PayPal op elke buitenlandse wegsite betalen? Of heeft een creditcard een (veel) groter bereik?

Op reis heb ik de fysieke credit card trouwens nooit bij me vanwege risiko bij diefstal. Ik heb de getallen ergens versleuteld in een email aan mezelf gestopt.
bikelike schreef:Ik zou kunnen overstappen op PayPal. Hoe zit dat in de praktijk: kan ik met PayPal op elke buitenlandse website betalen?
Volgens mij wel. Het werkt erg simpel en je hebt geen card of reader nodig.Alleen je toegangscodes.
je kunt een normale Nederlandse bankrekening koppelen aan je Paypal account, heb je geen creditcard voor nodig,

op website met paypal betaalmogelijkheid kan je bestellen en betalen met paypal
ook in het buitenland
Middels PayPal kun je niet op iedere website betalen. Zo accepteert bijv. amazon.co.uk (als relatief grote speler op de Europese markt) geen PayPal.

Via PayPal bestaat wel de mogelijkheid een PayPal (MasterCard) Debit Card aan te vragen, deze is naar zover ik begrepen heb online eveneens te gebruiken als credit card. Ik heb hier persoonlijk geen directe ervaring mee, dus weet niet hoe gemakkelijk dit te verkrijgen is bij PayPal. Hebt sowieso een premier account nodig dacht ik.

Overigens kun je uiteraard naast je PayPal account ook gewoon een credit card blijven gebruiken. En er is weinig reden om hiervoor Rabobank te gebruiken. Er bestaat een legio aan opties. Bovendien, indien diefstal iets is waar je je zorgen om maakt kun je ook werken met een prepaid credit card. Hiermee heb je zelf in de hand hoeveel geld er ter beschikking staat op de kaart. Daarnaast is een credit card uitermate snel geblokkeerd, één telefoontje is voldoende, en alle grote spelers hebben een 24/7 bereikbaarheid.
Ik heb ook PayPal werkt zeer goed en zeer eenvoudig. Daarnaast zijn ook al je aankopen beschermd. Als je iets niet krijgt kan je het geld later na procedurele regels weer terug krijgen van PayPal.

Tegenwoordig kan je bij alle grote bedrijven er mee betalen.

Mario
Je kan een bankrekening koppelen aan PAYPAL account. Echter mijn voorkeur gaat uit naar koppeling met een credit card. Het maximum bedrag is nl. gelimiteerd aan maximumbedrag op creditcard en een aantal transacties. Bereik met creditcard is groter dan met PAYPAL account. Dat is mijn ervaring. Een prepaid creditcard aanvragen en aanvullen met een bedrag kan het overwegen waard zijn. Voordeel van een prepaid creditcard is dat je bij langdurig verblijf in het land kan aanvragen en vervolgens geld kan storten op de prepaid card.

Verder kan je overwegen om een wachtwoordmanager te gebruiken, dan kan je wachtwoord manager de versleutelde betaalgegevens laten invullen. Na het inloggen hoef je alleen voor de zekerheid de cookie instelling van de sessie te wissen. Let op: gebruik nooit inlognaam en wachtwoord van bekende sites als hotmail, facebook etc. Bij een hack worden deze gegevens gebruikt op betalingsites al PAYPAL etc.
Als je nooit echt grote creditcard betalingen doet kan je ook de 3V-card nemen. Daar stort je geld op per keer en dan kan je 'em als creditcard gebruiken:
https://www.3vcard.nl/3V-prepaid-Visa-c ... 7c9ac97d45

niet echt supergoedkoop, maar handig voor een incidentele betaling zo nu en dan.
LonelyPushBiker schreef:Verder kan je overwegen om een wachtwoordmanager te gebruiken, dan kan je wachtwoord manager de versleutelde betaalgegevens laten invullen. Na het inloggen hoef je alleen voor de zekerheid de cookie instelling van de sessie te wissen. Let op: gebruik nooit inlognaam en wachtwoord van bekende sites als hotmail, facebook etc. Bij een hack worden deze gegevens gebruikt op betalingsites al PAYPAL etc.
Nog veiliger is om een wachtwoord manager te gebruiken die alleen offline werkt/zijn bestanden opslaat. Deze zijn iets zeldzamer maar niet gevoelig voor cookies en andere hacks bij de sites zelf. Ik gebruik daar mSecure voor, maar deze is (nog?) niet in het Nederlands, wel Engels / Duits. Overigens kan je nog wel je bestanden versleuteld syncen via dropbox mocht je dat willen.
Bij Mastercard kan je een prepaid creditcard aanvragen. Op deze kaart kan je geld storten en daarmee betalen. Er zit geen krediet op dus iedereen kan deze kaart aanvragen.
martie schreef:Bij Mastercard kan je een prepaid creditcard aanvragen. Op deze kaart kan je geld storten en daarmee betalen. Er zit geen krediet op dus iedereen kan deze kaart aanvragen.
Het zou zo mooi zijn als zo'n prepaid kaart rechtstreeks gekoppeld zou kunnen zijn aan mijn gewone bankrekening. Maar dat lijkt niet te kunnen :cry:.
bikelike schreef:
martie schreef:Bij Mastercard kan je een prepaid creditcard aanvragen. Op deze kaart kan je geld storten en daarmee betalen. Er zit geen krediet op dus iedereen kan deze kaart aanvragen.
Het zou zo mooi zijn als zo'n prepaid kaart rechtstreeks gekoppeld zou kunnen zijn aan mijn gewone bankrekening. Maar dat lijkt niet te kunnen :cry:.
Is toch ook niet nodig?
martie schreef:
bikelike schreef:
martie schreef:Bij Mastercard kan je een prepaid creditcard aanvragen. Op deze kaart kan je geld storten en daarmee betalen. Er zit geen krediet op dus iedereen kan deze kaart aanvragen.
Het zou zo mooi zijn als zo'n prepaid kaart rechtstreeks gekoppeld zou kunnen zijn aan mijn gewone bankrekening. Maar dat lijkt niet te kunnen :cry:.
Is toch ook niet nodig?
Dan wordt het zo'n heen en weer geschuif met geld... Maar het blijft een solide optie :D.
bikelike schreef:Het zou zo mooi zijn als zo'n prepaid kaart rechtstreeks gekoppeld zou kunnen zijn aan mijn gewone bankrekening. Maar dat lijkt niet te kunnen :cry:.
Dat maakt het net een prepaid-kaart. Met zo'n koppeling is het gewoon een vorm van en bankkaart of gewone kredietkaart.
Ik gebruik mij CreditCard zelden maar dan vooral voor boekingen op bv Booking.com. Dat werkt wel goed. Dan hoef je niet aan te betalen en kun je nog laat annuleren.