Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route buitenlandtocht Wereldfietser 2010 Noorwegen - Forum Wereldfietser

Route buitenlandtocht Wereldfietser 2010 Noorwegen

Ik ben op zoek naar de route van deze tocht zoals Jim van den Berg deze uitgezet heeft.
Ik kan hem zo snel niet vinden en de site van Jim lijkt niet te werken..Ik heb geen GPS oid, gewoon oldskool met kaarten in de weer :P

Alvast bedankt voor jullie input!
Dit is de route die we toen gereden hebben: kaartje.
We zijn vanaf Oslo vertrokken, maar de route begint zoals je ziet bij Jevnaker (dus stukje Oslo-Jevnaker mist, maar daar heb ik dan wel weer de gpx file van), de andere groep fietste tegen de klok in.

Ter aanvulling, dit is de route zoals we die gereden hebben, niet zoals die gepland was. We zouden, nadat we heen en weer vanaf Bygden via de 51 naar Maurvangen en Besseggen gefietst waren, bij Bygdin de boot nemen naar Eidsbugarden, maar er was niet genoeg water. Dus moesten we fietsen, een stukje om.

Afbeelding.

De groep die twee weken later fietste, fietste tegen de klok in, en heeft dit wel gedaan.
Bedankt Anneke,

Hier kan ik wat mee! Deze route heeft op het eerste gezicht behoorlijk klimmen/onverhard in zich, maar ik denk dat dat haalbaar is voor een jongen van bijna 16? Rallarvegen laten we ivm tijd van het jaar(juni 2016) voor wat het is. Het startpunt lijkt mij goed gekozen (=redelijk vlakke aanloop naar de Jotumheimvejen?).

Bedoeling is vanaf Oslo een lus door de Jotunheimen en evt. Hardangervidda te maken en van daar uit naar Kristiansand af te zakken. Suggesties/ervaringen zijn welkom!

Martijn
Jazeker, bij deze route moet je klimmen :lol: . En dat kan ook niet anders als je van de ene fjord naar de andere wilt komen, dat gaat via een pas.

De route zoals die hierboven staat was iets meer dan 900 km en 12.000 hoogtemeters!
Oslo-Jevnaker-Dokka-Skei fietsten wij in 3 dagen en die etappes zijn inderdaad de vlakste, maar nog steeds 500+ aan hoogtemeters per dag. Natuurlijk kun je de lengte van de etappes aanpassen, Jim zijn routes zijn meestal behoorlijk pittig qua km en hm 8)

Vanaf Skjolden naar Nigardsbreen/Sogndal/Kjornes is overigens ook een redelijk vlak stuk; in 2 etappes fietsen we per dag ~ 400 hm.
Doet mij denken aan de vraag van die Duitse jongens op de camping,: is er ergens in Noorwegen ook een vlakke route?
Noorwegen = hoogtemeters maken = genieten