Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tunneltent of koepeltent? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tunneltent of koepeltent?

Waar ik benieuwd naar ben is of je bij deze tenten ook eerst de buitentent kunt opzetten en er later de binnentent in hangen. Kon ik niet terug vinden op de CD site.
Door die blauwgroene stok wordt de luifel van de Jupiter denk ik toch net wat groter.
De 10 cm extra lengte is ook mooi meegenomen. Als ik kijk naar de achterdeur van de Mars heb ik het idee dat binnen en buitentent als het doek vochtig is van condens of dauw toch wel erg dicht tegen elkaar aan gaan komen. Dat is dan weer niet bevorderlijk voor het drooghouden van de binnenkant van de binnentent.

@Inge, je kan in het geval van de Schorpioen de binnentent droog inpakken. De binnentent haak je aan de buitentent, aan de plaatjes te zien lijkt het er op dat dat bij deze tenten ook het geval is.
Inge1 schreef:Waar ik benieuwd naar ben is of je bij deze tenten ook eerst de buitentent kunt opzetten en er later de binnentent in hangen. Kon ik niet terug vinden op de CD site.
Ik ben een beetje een leek, maar van wat ik aan de tent zag (ik heb er vooral bij de Jupiter op gelet) kan dat zeker. De binnentent hangt aan oogjes aan/in de buitentent. Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat daarom de stokken ook buiten aan de buitentent zitten bij dergelijke tenten (als de stokken binnen zitten, schijnt het meestal niet te kunnen).
@Peter, ik denk dat je gelijk hebt.

Ik ben ondertussen wel overtuigd van de Jupiter, dus mijn keuze is gemaakt.

Bedankt voor alle gedachtes en informatie allemaal, die hebben me de laatste twijfels helpen wegnemen!
Als je hem hebt en een keer of wat hebt opgezet laat je dat van de binnentent in de buitentent kunnen hangen nog eens weten + natuurlijk wat je ervaringen met de tent zijn.
Inge1 schreef:Als je hem hebt en een keer of wat hebt opgezet laat je dat van de binnentent in de buitentent kunnen hangen nog eens weten + natuurlijk wat je ervaringen met de tent zijn.
Zal ik doen!
Top!
Ga je hem in Nieuwegein halen tijdens het laatste weekend dat ze open zijn (morgen en overmorgen dus)? De prijzen schijnen erg goed te zijn daar (mits op voorraad).

Ik kijk uit naar je verslag over de ervaringen en fijne vakantie alvast!
rockhopper schreef:Ga je hem in Nieuwegein halen tijdens het laatste weekend dat ze open zijn (morgen en overmorgen dus)? De prijzen schijnen erg goed te zijn daar (mits op voorraad).

Ik kijk uit naar je verslag over de ervaringen en fijne vakantie alvast!
Ik ga hem vermoedelijk in Volendam halen bij een bedrijf dat Esvo heet. Daar zijn ze goedkoper (zo'n 25%) en ik werd ook niet erg vrolijk van de verkoper bij CD zelf, dus deze optie was zeer welkom.

Omdat ik ook met een woningruil bezig ben kan de termijn toch nog wel even duren overigens want daar zit ook ineens weer schot in. Maar als de tent er is en ik heb hem gebruikt dan zal ik zeker nog even de ervaringen delen hier!

Bedankt voor alle meedenken nogmaals, Yvette