Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nuvinci rubber draaishifter - Forum Wereldfietser

Nuvinci rubber draaishifter

Van mijn fiets is het rubber van de shifter van de nuvinci naaf vergaan.
Ik kan alleen geen vervangend rubber vinden.
Ik zie alleen complete shifters. En dat vind ik een beetje zonde omdat hij het verder prima doet.

Weet iemand waar ik dat rubber kan krijgen van de draaishifter?
De shifter word alleen als 1 geheel geleverd zover begrijp ik tenminste uit dit document http://www.fallbrooktech.com/sites/defa ... RO_Web.pdf
Daar was ik al een beetje bang voor.
Terwijl dat rubber makkelijk te verwijderen is.
Een mailtje naar de fabrikant of Nederlandse importeur kan natuurlijk altijd. Kost weinig moeite, en maakt misschien ook duidelijk waarom dat deel niet los te krijgen is. Overigens is 3 tientjes nu ook niet erg duur, al begrijp ik de gedachte wel.
De gedachte is geld verdienen natuurlijk.
goldenlion schreef:De gedachte is geld verdienen natuurlijk.
Dat natuurlijk ook, aan de andere kant, als je het rubber hebt versleten is het mogelijk ook al zegt M276 van niet dat er binnen in ook wel wat versleten is.
De binnenkant kan ook slijten, had ik 2 jaar geleden was ik op vakantie in Zeeland breekt de versnellingkabel, bleek de binnenkant van mijn nexus premium shifter versleten te zijn zag je helemaal niets van aan de buitenkant.
De nexus rubbers zijn wel te krijgen.
Misschien dat ik die wel probeer.
Er zitten ook groeven in om te kunnen schakelen.
Wellicht past het. Kost maar 3 euro dus is het proberen waard.
Dat is idd leuk om even te testen en als dat lukt heb je een goedkope oplossing.

succes en de groeten uit Noordwijk(ZH)
Ik heb zojuist een kokertje van een binnenband over het rubber geplaatst. Ik had last van een kleverig vervellend rubber. Handvat eraf. De binnenband oprollen en met behulp van een schroevendraaier over het rubber forceren. Daarna de binnenband afrollen m.b.v. een tangetje en schroevendraaier over het rubber verdelen. Tot slot de schroevendraaier er onder steken en de band goed verdelen en opschuiven. Het resultaat is onzichtbaar en naadloos.
Let erop dat de binnenband binnenstebuiten op het rubber terecht komt, dan heb je geen oneffenheden.

Bijlagen