Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dood gevoel + pijnlijke tenen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

dood gevoel + pijnlijke tenen

@multiwgb - de stand van de pedalen op de trappers is goed.

@peter - ik krijg ze inderdaad gewoon van de verzekering vergoed. En zelfs als dat niet zo zou zijn dan ga ik net als jij voor minder doch liever geen pijn en wat minder geld in de portomonaie.
Hallo ,
Zoals ik begrijp je heb een probleem met de click pedalen maar je heb geen problemen met platformpedalen.
Ik heb hetzelfde klachten bij langere tochten met platformpedalen gehad. Oplossing was SPD click pedalen en stijve schoenen en custom inzolen. Tot des tijd gebruikte ik clikpedalen alleen op een racefiets.
Bij jou is andersom en ik heb geen verklaring. Hoe verklaard de doctor dat je met een platform pedaal geen last heb?
@Miro - of ik het ook heb met platformpedalen weet ik nog niet. Heb mijn platformpedalen nog niet kunnen uitproberen. Afgelopen week binnen gehad maar nog niet ermee gefietst. Vermoed dat het net als met de click pedalen tot verleden tijd zal gaan behoren.

Vandaag mijn aangepaste fietszooltjes weer opgehaald. De verhoging in de zool is naar voren geplaatst waardoor ik hopelijk nu ook geen tintelingen meer in de1e twee tenen heb.

Vermoed dat je eea niet helemaal juist hebt gelezen :wink:
Wederom een update.

Vanochtend voor de 3e keer met de zooltjes voor in de fietsschoenen terug gegaan. Dit omdat ze nog steeds "frost bite" klachten gaven. Overleg gehad met de podotherapeut en de zooltjes makers. En de zooltjes maker heeft nu (omdat mijn holle voeten meer dan gemiddeld zijn) in de boog van de voet de ophoging verhoogd (en terug geplaatst naar de aller 1e positie). Dit zorgt ervoor dat de tenen meer kunnen afhangen (ontspannen staan) - ik raak nu ook bijna de zool niet meer met de tenen (wat de bedoeling is). Als dit gaat werken - voelt wel heel erg goed in de schoen nu dan gaan we ook mijn gewone schoen zooltjes van een hogere boog voorzien (wel minder hoog als bij de fietsschoenen. Morgen en/ of donderdag de zooltjes uittesten. En natuurlijk voor de "umpteenth time" pedalen wisselen. Geloof dat ik dat nu inmiddels blindelings kan :wink:
Jippeee!!!!

Eindelijk goed resultaat geboekt met de laatste aanpassing van de zooltjes. Vandaag 80 km gefietst met de nodige pauzes maar en heel stuk minder last van mijn voeten gehad. Denk een en verbetering van een 80 a 85%.

De aanhouder wint :D . Misschien kan het nog wel beter maar ben er voor nu heel erg blij mee. Heb nu 2 mogelijkheden om goed en zo goed als pijnloos te fietsen. Clipless met de PD 530 en Gearne schoenen en met de platform combi VO Grand Cru pedalen + lage/ hoge Hangwags of Scarpa's.
Goed nieuwes Inge, wat zal je blij zijn met dit resultaat!
De aanhouder wint!
Zeker weten Friso. En yep AndreM
Jippeee!!!!

Eindelijk goed resultaat geboekt met de laatste aanpassing van de zooltjes. Vandaag 80 km gefietst met de nodige pauzes maar en heel stuk minder last van mijn voeten gehad. Denk een en verbetering van een 80 a 85%.

De aanhouder wint :D . Misschien kan het nog wel beter maar ben er voor nu heel erg blij mee. Heb nu 2 mogelijkheden om goed en zo goed als pijnloos te fietsen. Clipless met de PD 530 en Gearne schoenen en met de platform combi VO Grand Cru pedalen + lage/ hoge Hangwags of Scarpa's.
Mochten de klachten niet geheel verdwijnen of terugkeren, de vooruitgang stagneren of er door je nieuwe stand van de voeten andere klachten ontstaan (ik las ergens dat je knieen ook niet helemaal klachtenvrij zijn), denk dan ook eens aan een combi-spreekuur sportarts-fysiotherapeut-orthopeed, zoals bij Sportmáx in Veldhoven. Op zo'n spreekuur worden je klachten vanuit de drie disciplines doorgelicht. Ik schat in dat je daar effectiever geholpen wordt dan door een huisarts (met alle respect voor huisartsen).
Fietsklachten zijn vaak het gevolg van meerdere oorzaken, zoals beschadigd kraakbeen (knieen), standsafwijkingen van de voet, maar ook een onjuiste fietsafstelling (en dan gaat het om millimeters). Je schrijft dat de fietsafstelling professioneel is gebeurt, maar wat versta je daaronder? Niet iedere fietshandelaar die pretendeert je fiets op maat af te stellen slaagt daarin. Heb je een dynamische fietsmeting ondergaan?
Dat is inderdaad een idee mocht het niet zo blijven - maar heb daar wel alle vertrouwen in.