Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WakaWaka Light - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

WakaWaka Light

Je moet er inderdaad ook weer geen wonderen van verwachten. Op vakantie heb ik mijn smartphone zoveel mogelijk uit staan, en gebruik ik de WakaWaka alleen om de accu van de camera op te laden. Ook een e-readertje moet nog wel tot de mogelijkheden behoren, maar die doen nogal lang op een lading. Voor mijn doel: prima oplossing. En de LEDs erop kwamen ook nog wel eens van pas. Volgende vakantie gaat-ie weer mee!
Heb zo'n WakaWaka meegenomen op reis in Afrika. Ideaal gewoon, wat een licht en je zet hem zo op een fles en je hebt een leeslamp! Top!

(overigens alleen ervaring met de versie zonder telefoonopladers en andere gekkigheden)
Puur en alleen op basis van licht is het een prima lamp.
Persoonlijk had ik liever gezien dat ie op de stand "laag" begint ipv "hoog" maar als de telefoon niet meer opgeladen wordt dan is er nog ruim voldoende accu over voor een tijd licht. Helaas raak je je nachtzicht makkelijker kwijt als de lamp direct op de max stand begint en het is ook niet fijn als jij of je partner toevallig net in de lamp kijkt.
De Nederlandse startup WakaWaka, die efficiënte lampen op zonne-energie maakt, heeft een plekje veroverd in de Global Cleantech 100. In die lijst, die jaarlijks wordt gepubliceerd, staan de organisaties die het beste in staat zijn om de problemen van morgen op te lossen.
http://www.rtlz.nl/business/ondernemers ... onnelampen
Ik heb even gekeken naar die wakawaka solar kit maar mij lijkt het allemaal nogal zwak. De solar kit heeft bv een 10 watt zonnepaneel. Die hele set kost 159 euro. Vorig jaar een opvouwbaar op de bagage van mijn fiets passend zonnepaneel van ravpower via amazon.co.uk aangeschaft. Kosten 60 pond en 23 watt paneel. In nederland niet te vinden. Waka waka is leuk om een beetje bij te laden, maar in minder zonnige gebieden of minder zonnige dagen onvoldoende voor ipad en iphone