Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen Vancouver en westkust Amerika: reserveren? - Forum Wereldfietser

Fietsen Vancouver en westkust Amerika: reserveren?

Hoi allemaal,

Wij gaan volgend jaar van mei t/m augustus van Vancouver naar Los Angeles fietsen. Onze route gaat ongeveer als volgt: Vancouver, Vancouver Island, Seattle, Mt Rainier, Portland, langs de kust naar San Fransisco, naar Yosemite en Sequoia, en naar Los Angeles.

Zijn er mensen die (delen van) deze route in de zomer hebben gedaan? Ik heb gelezen dat het vaak noodzakelijk is om voor nationale parken campingplaatsen te reserveren. Dat moet maanden van tevoren, en we willen ons liever niet vastpinnen aan specifieke data, dus als het niet hoeft, doen we het liever niet!

Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt! Groetjes Hanneke
Over het algemeen kun je overal terecht want er zijn vaak bike/hikeplaatsen. Het reserveren is met name nodig als je gemotoriseerd komt. Vooral Yosemite is zo druk dat je je wel tevoren op de hoogte moet stellen. De parken hebben uitstekende websites.
Dat wat Jan schrijft klopt op de biker hiker plaatsten is altijd plaats is mijn ervaring en anders mag je ook op ene "gewone" plaats staan - even de Camp - vader opzoeken.

lang geleden was er een boekje van de 101/1 route met daarin precies beschreven hoever het is naar de volgende winkel, campplaats ed.. Werd toen de route 101/ 1 biker's bible genoemd. Misschien zoeken of er zo iets nog is. Ik vond het toen heel erg fijn om hierop te fietsen.

Heb toen van Victoria naar San Francisco gefietst. Nu ja eigenlijk tot Cambria (maar het hoe is een ander verhaal)

Aanvulling - na even vlug googlen blijkt dat het nog steeds bestaat - iets andere kaft dan toen maar http://www.amazon.com/Bicycling-Pacific ... 0898869544 met dezelfde dingen erin beschreven.
heel veel campings (of dat nou KOA's; state of nationale parken zijn) hebben zgn biker/hiker sites. je zult daar als fietsers niet snel geweigerd worden als t vol is.
wildcamperen is; alhowel niet altijd toegestaan (zeker niet in nationale parken zonder backcountry permit); prima te doen.

Yosemite in het hoogseizoen is net als bijv de Grand Canyon en Yellowstone een dierentuin. Ik weet van yellowstone dat je altijd op de biker/hiker kunt ook als die vol zijn. Of dat in Yosemite zo is ben ik niet zo zeker van. Het is een relatief klein en erg druk park (vooral in de weekends) met meer regels. Voorbeeld: wandelaars die dwars door het park moeten om een LAW te voltooien moeten van tevoren een vergunning aanvragen.

Persoonlijk zou ik Mt. Rainier ruilen voor Olympic en hwy 101 verder afzakken. In het algemeen een mooiere route.

Walter.
Vorig jaar heb ik met mijn gezin door Canada en Amerika (New York State) gefietst. Onze ervaring was dat veel gewone campings wel plek hadden, maar state parks echt ruim van te voren gereserveerd moeten worden. Online wordt voor sommige parken minimaal 2 nachten reservering vereist. Maar als je er achter aan belt en verteld dat je op de fiets bent is een exception mogelijk.

Wij hebben ook gebruik gemaakt van Warmshowers (plekken waar geen of weinig campings zijn), is in USA erg populair, hier in NL is de community ook aan het groeien. Leuk om echt met Amerikanen in contact te raken.

Groetjes,

JH