Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies nodig: opvouwbare wasbak - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

advies nodig: opvouwbare wasbak

Inge1 schreef:Goede tip Stef - dank - zal ik ook nog eens naar gaan kijken. net wel even vlug gedaan en enige nadeel t.o.v. de StS die ik zo vlug kan bedenken is dat het wat zwaarder zou kunnen zijn + groter wegpakt. Weet jij toevallig wat hij weegt?
Hij is zwaarder, ja. Weet niet wat het officiële gewicht is. Maar de keukenweegschaal geeft 241 g aan. Het is geen item voor grammenjagers :lol:.
Travelmaster schreef:
stef.l schreef:...Buiten campings om is het toch wel erg aangenaam om te hebben. Kun je tenminste een klein sopje maken om de vaat in te laten weken. Zeker gezien je vaak geen warm water zult hebben op dat moment, is het laten weken wel zo fijn. En dat gaat moeizaam zonder wasteil.
Dat doe ik indien nodig in het pannetje:).
Kan. Voor kleding wassen wordt het toch al een stuk lastiger op die manier. Uiteraard is zittend langs een beekje met schoon water mogelijk, maar mist het sopje.

Ik heb in ieder geval weinig hinder van het ding. Voorlopig blijft het dan ook nog wel op de paklijst staan. Gewicht maakt me allemaal niet zo uit. En heel erg minimalistisch ben ik ook niet. Reis altijd samen met mijn vriendin. Totaal van 4 achtertassen, 4 voortassen en 2 stuurtassen. Dus ook qua ruimte geen enkel probleem :p.
stef.l schreef:Kan. Voor kleding wassen wordt het toch al een stuk lastiger op die manier.
Kleding was ik in een van de ortliebtassen, die zjin niet alleen waterdicht van buiten maar ook van binnen. Zjin ze ook meteen weer schoon.
De voortassen zijn het handigst, vooral ook handiger dan de veel te diepe wasbassins op veel campings; die dingen zijn vaak op kabouterhoogte. In de douche kan ook; dat is een oplossing op campings waar het enige warme water dat van de douche is.
Misschien ga ik nou teveel Off-topic maar gewicht is niet het enige argument om iets thuis te laten. Minstens zo belangrijk is dat je overbodige spullen steeds tegenkomt, vast hebt, in- en uit moet pakken, ziet...
Misschien ga ik nou teveel Off-topic maar gewicht is niet het enige argument om iets thuis te laten. Minstens zo belangrijk is dat je overbodige spullen steeds tegenkomt, vast hebt, in- en uit moet pakken, ziet...
:lol:
Ave Gone schreef:
stef.l schreef:Kan. Voor kleding wassen wordt het toch al een stuk lastiger op die manier.
Kleding was ik in een van de ortliebtassen, die zjin niet alleen waterdicht van buiten maar ook van binnen. Zjin ze ook meteen weer schoon.
De voortassen zijn het handigst, vooral ook handiger dan de veel te diepe wasbassins op veel campings; die dingen zijn vaak op kabouterhoogte. In de douche kan ook; dat is een oplossing op campings waar het enige warme water dat van de douche is.
Nog niet geprobeerd, maar zeker het proberen waard!
Travelmaster schreef:
Ave Gone schreef:
stef.l schreef:Kan. Voor kleding wassen wordt het toch al een stuk lastiger op die manier.
Kleding was ik in een van de ortliebtassen, die zjin niet alleen waterdicht van buiten maar ook van binnen. Zjin ze ook meteen weer schoon.
De voortassen zijn het handigst, vooral ook handiger dan de veel te diepe wasbassins op veel campings; die dingen zijn vaak op kabouterhoogte. In de douche kan ook; dat is een oplossing op campings waar het enige warme water dat van de douche is.
Nog niet geprobeerd, maar zeker het proberen waard!
Mocht er een klein gaatje in je Ortliebs zitten zal je dat ook vrij snel merken. Ik gebruikte ze vroeger ook (naast wasmachine) om het bier (iets langer) in koud te houden op een rustdag.
LHTJoost schreef:Wordt er geen afgeknipte opvouwbare jerrycan bedoeld?
Inderdaad zo'n vierkante opbouwbare jerrycan.
Erg handig op moment dat een wasbak ontbreekt
Stef dank voor het gewicht van de bo-camp is ca 50% zwaarder dan de StS. Niet echt doorslaggevend maar wel iets voor mij om over na te denken. Ik mag alles in mijn uppie pakken.

Ronald - dat sterke was nu precies de reden dat ik meteen aan Ortlieb dacht. Welke liter inhoud gebruiken jullie - zelf denk ik aan een 10 variant. Gewicht 260 gr.

Wassen in een fietstas is inderdaad ook een optie - had ik nog niet aan gedacht.
Wij gebruikten er eentje toen de kinderen klein waren. Handig als babybadje, maar ook voor de was of de afwas (kun je de vaat van vier mensen in een keer naar het sanitairblok meenemen). Voor de solo kampeerder is het wat mij betreft echt waanzin. Less is more.
Wassen in de fietstas? ik sla over, dan mag ik eerst mijn tassen wel gaan wassen :lol:

zal ook afhangen van de tas, maar als ik naar mijn ortliebtas kijk denk ik niet dat ik daar makkelijk mee uit de voeten kan. Bovendien zal het vuil van de vaat in alle hoekjes, bouten en panelen kruipen en ik vrees dat dat niet makkelijk eruit wil
headlight schreef:Wassen in de fietstas? ik sla over, dan mag ik eerst mijn tassen wel gaan wassen :lol:

zal ook afhangen van de tas, maar als ik naar mijn ortliebtas kijk denk ik niet dat ik daar makkelijk mee uit de voeten kan. Bovendien zal het vuil van de vaat in alle hoekjes, bouten en panelen kruipen en ik vrees dat dat niet makkelijk eruit wil
Ik dacht dat wassen in de fietstas over het wassen van kleding ging :wink: .
Travelmaster schreef:
headlight schreef:Wassen in de fietstas? ik sla over, dan mag ik eerst mijn tassen wel gaan wassen :lol:

zal ook afhangen van de tas, maar als ik naar mijn ortliebtas kijk denk ik niet dat ik daar makkelijk mee uit de voeten kan. Bovendien zal het vuil van de vaat in alle hoekjes, bouten en panelen kruipen en ik vrees dat dat niet makkelijk eruit wil
Ik dacht dat wassen in de fietstas over het wassen van kleding ging :wink: .
Inderdaad niet de vaat, daar zit inderdaad teveel rommel in dat in de hoekjes en achter de kunststof plaat kruipt.
Inge1 schreef:Ik ben opzoek naar een opvouwbare wasbak en kwam voor mezelf uit bij Ortlieb maar kreeg van een medeforumlid de tipo om naar seatosummit te kijken (10L variant) http://www.bever.nl/sea-to-summit-ultra ... medgc22002. Nu kreeg ik een ingeving (gebeurd soms :D ) om eens op Aliexpress te kijken en daar staan er ook de nodige op. Nu vroeg ik me af wie heeft er ervaring met opvouwbare wasbakken en liefst ook met die van Alie.
Wij hebben deze:
http://www.seatosummit.com.au/products/ ... hen-sinks/
lichter dan de ortlieb en iets dikker materiaal dan de ultra-sil versie die jij noemt.
We zijn er erg blij mee, wassen met name de kleding erin.
De scherpe vorken heb ik niet aangedurft, de keukengerei wassen we altijd in de grootste pan (zonder anti aanbak laag).
Onze Orlieb tassen hebben binnenvakken, als we die zouden gebruiken, wat op zich een goede tip is, duurt 't weer lang voordat 't droog is.

succes en veel plezier,
Ging ik nog maar met m'n landrover op vakantie... daar bond ik een kanotonnetje op het dak, wasmiddel en water erin, vieze kleding erbij en hop, aan het eind van de rit was de boel helemaal schoon!
TravelDuck schreef:Wij hebben deze:
http://www.seatosummit.com.au/products/ ... hen-sinks/
lichter dan de ortlieb en iets dikker materiaal dan de ultra-sil versie die jij noemt.
We zijn er erg blij mee, wassen met name de kleding erin.
De scherpe vorken heb ik niet aangedurft, de keukengerei wassen we altijd in de grootste pan (zonder anti aanbak laag).
Inderdaad laat dat plaatje van Sea to Summit precies zien dat je eigenlijk niet zo'n bak nodig hebt voor afwassen. Je kunt nl gewoon je sopje in de pan doen.
Wij doen al jaren met de ortlieb opvouwbare bak, vooral voor kleren te wassen. De sea to summit hebben we ook geprobeerd, veel lichter maar helemaal niet stabiel, die ligt nu op zolder niets te doen
JROPDEFIETS schreef:De sea to summit hebben we ook geprobeerd, veel lichter maar helemaal niet stabiel, die ligt nu op zolder niets te doen
Misschien kun je Inge er dan een plezier mee doen...
Leuk topic :lol: ik leer weer van alles over huishoudelijke bezigheden tijdens een tocht.
Succes met de zoektocht Inge.
Anja
JROPDEFIETS - als je er vanaf wilt. Ik houd me aanbevolen.
Ave Gone schreef:
Travelmaster schreef:
headlight schreef:Wassen in de fietstas? ik sla over, dan mag ik eerst mijn tassen wel gaan wassen :lol:

zal ook afhangen van de tas, maar als ik naar mijn ortliebtas kijk denk ik niet dat ik daar makkelijk mee uit de voeten kan. Bovendien zal het vuil van de vaat in alle hoekjes, bouten en panelen kruipen en ik vrees dat dat niet makkelijk eruit wil
Ik dacht dat wassen in de fietstas over het wassen van kleding ging :wink: .
Inderdaad niet de vaat, daar zit inderdaad teveel rommel in dat in de hoekjes en achter de kunststof plaat kruipt.
:oops: inderdaad stukje gemist, kleding wassen kan ik me nog in vinden.