Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kona Sutra lowrider. - Forum Wereldfietser

Kona Sutra lowrider.

Het is toch om gek van te worden....sorry dat ik zo met de deur binnenval.

Ik ben sinds kort in het bezit van de Kona Sutra en ik moet zeggen, als lang gebruiker van Koga dat het een verademing is...gewoon een ouderwetse randonneur.

Maar nou is er het probleem dat er geen lowrider op zit. Oke, het is de filosofie van kona....geen licht,geen bel, geen...gewoon standaard en voor de rest ben je vrij om te doen wat je wil...vrijheid.

Ben er nu al weer een tijdje mee bezig en heb al verschillende kanalen nagevraagd maar een low rider voor een voorvork met schijfremmen is dus geen standaard en de gevonden oplossing ( tubus Tara) is alleen met busjes te monteren en dat is niet echt wat ik in gedachten heb. Alle andere opties zijn volgens google niet in nederland leverbaar en dus zit ik vast. Heeft 1 van jullie enig idee welke optie ik nog heb behalve prutsen met tussen stukjes en ringetjes...ik hoor het graag.

Dank.
Zelfs als je een Blackburn FL1 in NL op de kop kan tikken (Zoals ze op het model van 2014 zitten) zal je moeten prutsen met busjes en ringetjes, de rem zit namelijk in de weg. Ook bij andere merken en modellen zal je hier tegenaaan lopen, simpel omdat het montagepunt bij de as in het midden van de vorkbuis zit en je het daar zonder busje niet goed gemonteerd krijgt.
Mail eens met Marten (m-gineering) - want op mijn fiets wel geen Kona maar wel eentje met schijfremmen komt komend voorjaar ook een lowrider Tubus Nova RVS. Nu is mijn fiets wel door Marten gebouwd - maakt misschien verschil - maar ik weet dat daar een lowrider op kan.
Surly heeft al jaren een prachtige "medium" low rider in hun programma, incl. zo'n verdomd handige voordrager, niet alleen voor de LHT maar ook geschikt voor hun disk trucker;

http://surlybikes.com/parts/cargo/front_rack

B.t.w. (h)eerlijke fiets die Sutra!
Maar een Kona is geen Surly :wink: . Bij de beschrijving staat dit:

Our front rack WILL work with disc brakes on our Troll, Ogre, and Disc Trucker frames. It may take a bit of work to get clearance around the front caliper since the many different calipers out there are many different shapes. Our new attachment plates will limit any DIY ingenuity you might need, but if you need to throw a washer or three behind the lower left bolt where the plate attaches to the fork dropout, that’s not a big deal.
Zie nu pas dat ik antwoorden op mijn vraag heb gehad....en inderdaad is de sutra een heerlijk fietsje.

Dus om kort te gaan is er geen pasklare oplossing voor een lowrider en de sutra....ik heb nu verschillende kanalen nagevraagd en de uitkomst is eigenlijk altijd het zelfde.
Het wordt dus passen en meten en opvullen met wat busjes. Niet fraai maar goed. Als het werkt ben ik al blij. Een lowrider wordt toch niet echt zwaar beladen en dan zou het voldoende moeten zijn...ik zal eens op zoek gaan naar de surly cargo...ziet er goed uit en heeft ook vrij veel speling...

Mag ik jullie danken voor alle suggesties en ik zal de eventuele oplossing hier posten.

mac
Even een update over de lowrider. Dit ter lering en vermaak.
Wat is de status tot nu toe..... Nou, zelfs vanuit het Kona hoofdkwartier kreeg ik een niet echt bevredigend antwoord. Kona leverde de sutra in het verleden met een lowrider van blackburn maar deze was ook met busjes passend gemaakt....en de aanbeveling was om een blackburn te monteren....alsof wij hier in nederland uberhaut nog blackburn dragers kunnen kopen..dus is de keuze op de Tubus Tara gevallen en deze zal als alles goed is volgende week gemonteerd worden...en ja...de Kona is een heerlijke fiets voor een schappelijke prijs voor iemand die niet van toeters en bellen houd maar gewoon ouderwets wil genieten van fietsen....
Mooi dat je nu een beslissing hebt kunnen nemen. ben benieuwd naar het eindresultaat. Maak je wat foto's van voor, tussen en na?
Ik vind de Blankburn Outpost erg mooi, kost minder dan de helft dan Surly front rack, is lichter en mooier afgewerkt, wil je enkel onder zou ik even kijken naar een down under rack van Salsa. Blackburn Outpost hebben ze bij futurumshop.