Additionally, paste this code immediately after the opening tag: erik op de wereldfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

erik op de wereldfiets

wf en cultuur...daar gaat de analogica... :shock:

ik ben nog van plan om lid te worden van wf, maar gelukkig weerhoudt het forum mij daar steeds van..... :oops:
Zouden jullie allemaal niet beter wat meer fietsen en minder lullen?
Hoi,
Misschien een idee om deze hele discussie van de website te verwijderen en gewoon weer aardig te doen tegen elkaar. Misschien dat dit liedje van Daniel Lohues daarbij een beetje helpt: https://www.youtube.com/watch?v=cluYIiEOW78
Groet, Petra.
Nog een leuke analogie. Een nieuwsbericht van 2 uur geleden:

"1limburg.nl
Ambtenaren negeren peperduur ICT-systeem Venray
Peter Heesen, Geplaatst opwoensdag 26 augustus 2015 - 15:14

De gemeente Venray heeft miljoenen euro's gespendeerd aan een ICT-systeem waarmee ambtenaren jaren na de invoering nog steeds niet werken. Ze krijgen daarvoor zelfs toestemming.

Die conclusie trekt de rekenkamer in haar onderzoek naar de invoering van EVA.

Flexibel en digitaal
Het ICT-systeem diende om ambtenaren flexibel en digitaal te laten werken na de renovatie van het raadhuis.

De gemeenteraad stemde in met het miljoenenbudget, maar raadsleden gaven achteraf toe dat ze niet wisten waaraan ze hun fiat hadden gegeven. De wethouder was verantwoordelijk, maar liet besluiten over aan topambtenaren.

Training
Het personeel werd getraind maar kon twee maanden later pas met het systeem aan de slag. Velen waren daardoor alweer vergeten hoe ze ermee om moesten gaan.

Drie jaar na de invoering zijn er nog steeds ambtenaren die vinden dat het systeem hen niet helpt in het dagelijks werk en het bewust omzeilen.
"

ergens iets misgegaan :shock:
Misschien een goed idee als de "Gasten" een eigen vereniging oprichten en wij "Leden" weer fijn over fietsen kunnen bomen? :D
Peter
stef.l schreef:Inmiddels al weer bijna 2 jaar verstreken, en de sfeer is onveranderd. De mening om mede daarom geen betaald lid te worden van deze vereniging deel ik echter wel. Wie zit er tenslotte wel te wachten om zich in te mengen in een eeuwigdurende strijd?
Misschien is het aardig om hier even een nuance voor te stellen: ik ben lid omdat ik het idee van een vereniging voor fietsreizen graag wil steunen, maar dat betekent niet dat ik met mijn lidmaatschap direct het signaal afgeef dat ik alles fantastisch vind aan deze vereniging. Ik ben ook lid van een politieke partij waarmee ik het regelmatig oneens ben. Als ik iets heel belangrijk vind dan wil ik me misschien wel mengen in een discussie, maar anders laat ik het debat lekker op z'n beloop. Lidmaatschap komt niet met verplichting tot druktemaken.

Nu weet ik ook dat een vereniging op alleen stille leden als ik niet kan leven, dus ik vind het fijn dat er ook mensen zijn die naar de AV gaan en brieven sturen en in het bestuur gaan en weet ik wat. Dat er dan af en toe onenigheid is, lijkt me onontkoombaar en ook niet erg. Dat een publiek forum niet de beste plaats is voor een discussie lijkt mij evident, maar wanneer verloopt een discussie wel perfect volgens de regels? Ik denk dat het voor een ieder in deze discussie belangrijk is om te onthouden dat de ander òòk discussieert vanuit bevlogenheid voor deze vereniging, anders zou men de moeite niet nemen.

En voor een ieder die geen lid wil worden omdat ze allergisch zijn voor geschreeuw: er zijn waarschijnlijk meer leden die fluitend naar de activiteiten komen of het tijdschrift lezen die nìet van deze discussie op de hoogte zijn (laat staan zich erin mengen) dan wel. Het water is heerlijk, kom erbij!
waarschijnlijk hebben de gasten geen zin om in dezelfde valkuil te trappen als de leden hebben gedaan.......
Urje: mooi gesproken, dat meen ik.
Travelmaster schreef:Urje: mooi gesproken, dat meen ik.
Word je nu ook lid? :wink:
Nee. Was dat dan de insteek van zijn relaas? :wink:
nobbiomatic schreef:waarschijnlijk hebben de gasten geen zin om in dezelfde valkuil te trappen als de leden hebben gedaan.......
Zonder "Leden" zou je geliefde forum niet bestaan, Doet me een beetje denken aan Parasitair gedrag.. :(
Kijk eens naar het forum van Mountainbike.nl. Daar zit geen vereniging achter. En toch floreert dat forum.
Travelmaster schreef:Kijk eens naar het forum van Mountainbike.nl. Daar zit geen vereniging achter. En toch floreert dat forum.
Leuk forum. Het laat zien wat je met een stel enthousiastelingen voor elkaar kunt krijgen. Net zoals ViaVelo met een blad voor elkaar krijgt.

Wat mij wel meteen opvalt is dat het forum Really Simple Syndication (RSS) niet ondersteunt, en dat is wel waarmee ikzelf (via inoreader) websites en fora volg. Ik zie die term helaas ook niet terug in de Programma van Eisen voor de nieuwe website van de Wereldfietser. Zonder RSS wordt je gedwongen de betreffende sites ook daadwerkelijk te bezoeken, wat voor de meeste sites wat mij betreft teveel tijd kost, als ik er al aan denk.
Petervd schreef:Zonder "Leden" zou je geliefde forum niet bestaan, Doet me een beetje denken aan Parasitair gedrag.. :(
Dan zou er waarschijnlijk wel een ander forum bestaan. Als je dat "parasitair gedrag" wilt noemen, zou je kunnen overwegen het forum te sluiten voor niet-leden.
Ik kan je beloven dat je dan een heel exclusief forum krijgt, welke een zachte dood zal sterven. En als ik dit zo lees zal het niet "gezelliger" zijn dan nu.

Overigens vind ik het persoonlijk gezellig genoeg, soms wat betreurenswaardig intolerant, hetgeen helaas (ik haal het nog maar eens aan) ook een zeer waardevolle bijdrager (Marten Gerritsen) zich terug heeft doen trekken. Inhoudelijk heeft het forum daardoor veel glans verloren.

Nogmaals voor mij is het gezellig genoeg zo.
Peter_K schreef:RSS. Ik zie die term helaas ook niet terug in de Programma van Eisen voor de nieuwe website van de Wereldfietser.
Er is volgens mij een hele lijst te maken van wensen die hier al jaren op dit forum genoemd worden en die niet in het PvE terug te vinden zijn.
In een PvE kun je ook moeilijk afspraken maken over het gewenste "gezelligheids"niveau.
Travelmaster schreef:In een PvE kun je ook moeilijk afspraken maken over het gewenste "gezelligheids"niveau.
Ook met dat doel zijn er op dit forum meerdere ideeën voorgesteld.
En alle goede bedoelingen ten spijt: het staat of valt met de mensen erachter.
Travelmaster schreef:In een PvE kun je ook moeilijk afspraken maken over het gewenste "gezelligheids"niveau.
Echt wel! Er zijn tig dingen die je kan opnemen in het PvE van een website om participatie te bevorderen en in goede banen te leiden, al is het maar door eisen aan je moderatie te stellen.

Kijk je hoeft niet uber profesioneel zo'n klus te lijf gaan, maar een Requirements documentje (kan in Excel) waar je je wensen en eisen in prakt met daarachter een noodzaak/wenselijkheid gradatie is ontzettend handig. Zowel voor gebruik gedurende offrering, uitvoer en evaluatie. En om te delen met de leden om aan te geven waar al dan niet rekening mee wordt gehouden.

Zo'n documentje is heel snel in elkaar gedraaid en maakt dat je het ergens over hebt in plaats van vage doelstellingen. Ik ben het er zeker mee eens dat je dingen niet te moeilijk moet maken, maar dit soort dingen is niet alleen ontzettend nuttig, het scheelt heel veel ellende en is helemaal niet zoveel werk.