Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Landeninformatie voor Nederland - Forum Wereldfietser

Landeninformatie voor Nederland

Na wat rondsnuffelen in het landeninformatie-gedeelte viel het me op dat Nederland niet besproken wordt terwijl alle andere landen (waaronder België) er wel in voorkomen. Zou het dus niet handig zijn mocht Nederland er ook aan toegevoegd worden?

Groeten
NickDB schreef:Na wat rondsnuffelen in het landeninformatie-gedeelte viel het me op dat Nederland niet besproken wordt terwijl alle andere landen (waaronder België) er wel in voorkomen. Zou het dus niet handig zijn mocht Nederland er ook aan toegevoegd worden?
Groeten
Goed idee Nick!
Enwie zou dat beter kunnen dan een fietser met een onbevangen blik van bij onze zuiderburen!
Ga er voor zitten, knip de format uit een andere landenifo en schrijf gewoon een stuk. De beheerder past het t.z.t. wel aan aan de exacte format.
Succes!
Leon (die destijds het eerste stuk van de landeninfo van België heeft geschreven)

Goed Leon, ik zal er deze middag eens aan beginnen. :)

NickDB schreef:Goed Leon, ik zal er deze middag eens aan beginnen. :)
We zijn erg benieuwd of Nederland er een beetje goed uitkomt :) :roll:
Leon

Vergeet de koffieshops niet, zijn we toch wel berucht om! :lol:

fietsjunks schreef:Vergeet de koffieshops niet, zijn we toch wel berucht om! :lol:
Ja, die koffieshops! Ik heb er al veel over gehoord, maar nog nooit binnen geweest. Dat is misschien een ideetje voor als ik ooit eens Nederland doorfiets. :P

Dan kom je misschien alleen toe aan 'landeninformatie' over alleen de zuidelijke provincies ;)

Hey iedereen

Volgende maand fiets ik 4 à 5 dagen door Nederland, dus lijkt het me een goed idee om eindelijk Nederland eens te bespreken (en een koffieshop te bezoeken :wink: ). Zou er dan iemand zo een landeninformatie-formulier kunnen doormailen naar mij aub?

Alvast bedankt!

@NickDB: stuur anders even een PB naar Landeninfo of naar Sander Onderstal.

Succes!

Hi Nick,

Ik weet niet waar in Nederland je gaat fietsen, maar mocht je in de buurt van Amsterdam komen dan ben je van harte welkom bij me thuis. Koffieshops voldoende in Amsterdam en als je er dan toch bent, moet je ook een rondje wallen ervaren!!!

Groet, Rena :wink:

Wellicht een idee om de routes van de wereldfietser-weekenden en overnachtingsmogelijkheden ook als link te plaatsen in dit het gedeelte over nederland? Bijvoorbeeld de aankomende prachtige friesland route?

Blanche

Nick,
Wat verschillen tussen Vlaanderen en Nederland.
In Nederland zijn de bakkers, slagers en levensmiddelenzaken de gehele zondag dicht, met uitzondering in echte toeristische plaatsen.
In Nederland worden bedragen afgerond op 0, 5, of 10 Eurocent.
Briefjes van meer dan 50 Euro worden bijna nergens in Nederland geaccepteerd.
Nederlandse winkels, kantoren en musea kennen geen sluitingsuren tussen de voor- en de namiddag.
Op maandagmorgen zijn veel winkels gesloten.
Winkels sluiten om zes uur 's avonds. Grotere supermarkten zijn tot acht uur 's avonds open.
Veel plaatsen hebben een avond in de week koopavond: in de grotere steden is dat vaak donderdagavond, maar in veel minder grote plaatsen is dat vrijdagavond.
Weinig winkels doen aan een wekelijkse rustdag, met uitzondering van de zondag. Horecabedijven kunnen wel een dag in de week dicht zijn, maar veel minder dan in Belgie.
In veel dorpen, vooral in het oosten en het zuiden gaan winkels op zaterdagmiddag om 4 uur dicht.
Nederland barst van de geldautomaten waarmee je met internationale bankpasjes met o.a Mastercard, Cirrus geld kunt cashen.
In streng reformatorische streken heerst strenge zondagsrust. Diverse veerdiensten varen niet op zondag.
Nederlanders drinken geen bier tijdens het fietsen, maar na afloop.
Waag het niet om in Nederland in een cafe of op een terras je eigen boterhammen op te eten.
Nederlanders eten tijdens de lunch voornamelijk brood: ook op zondag.
's Avonds om zes uur is het warm eten voor de doorsnee Nederlander. Bij veel horecabedrijven is de keuken doorgaand open.
Pas in Nederland op voor fietsendiefstal. Zeker in de grote steden een ware plaag.
Het alarmnummer in Nederland is voor alle hulpdiensten(politie, brandweer, ziekenwagen)112.
Een fietskader heet in Nederland frame. Hesp is ham. Inkom is toegang. Onthaal is receptie. werken zijn werkzaamheden. contacteren is contact opnemen. Met poepen bedoelen we kakken.
Een Nederlands GSM-nummer begint met 06
In Nederland hebben we internationale toestenborden voor de PC. De letters zitten duidelijk op andere plaatsen dan in Belgie.

renaw schreef:Hi Nick,

Koffieshops voldoende in Amsterdam en als je er dan toch bent, moet je ook een rondje wallen ervaren!!!

Groet, Rena :wink:
He Rena,

Krijg je provisie?? 8)

Schorpioen. :mrgreen:

@Bert: Bedankt om wat verschillen op te noemen tussen Nederland en België. In je lijstje staan heel wat zaken waaraan ik nog niet gedacht had, maar die wel handig zijn om te weten, te doen of juist niet te doen.

Ik begrijp alleen niet waarom Nederlanders geen bier drinken tijdens het fietsen, een beter energiedrankje vind je niet. :wink:

Nick

Misschien is het een idee de landeninfo voor Nederland in het Engels te doen. Een groot deel van onze zuiderburen kent weliswaar goed Nederlands, maar dat geldt niet voor al die Engelsen etc. Ik kom wel eens op de site van de Engelse Tandemclub, en daar is voortdurend vraag naar de meest simpele fietsinfo over Nederland.
Wim

Het is echt niet zo dat Nederlanders geen bier drinken tijdens het fietsen :lol: Een trappist of een pilske gaat er dan echt wel in!
Ik ben het helemaal met je eens Nick dat er geen betere energiedrank is dan bier.
Of komt dat misschien omdat ik uit Brabant kom en maar 2 km van Vlaanderen afwoon :?: En dus bijna Vlaming ben :wink:

Groeten Ruud

Hi Willem,

Ik vind het een zeer goed idee om het in het Engels te doen!!!

Groet, Rena :wink:

In het Duits is wellicht ook geen gek idee :D

renaw schreef:Hi Willem,

Ik vind het een zeer goed idee om het in het Engels te doen!!!

Groet, Rena :wink:
http://www.m-gineering.nl/touringg.htm

Zo, dat is een mooi begin. Omdat ik eigenlijk nooit de Engelse versie van Marten's site bekijk had ik dit ook nooit gezien. Via google kwam ik er later ook nog niet makkelijk op (kortom, we moeten er wat links naar maken).
Wim