Additionally, paste this code immediately after the opening tag: V brakes upgraden naar Magura's - Forum Wereldfietser

V brakes upgraden naar Magura's

Hoewel ik aanvankelijk niet van plan was, ik overweeg toch over te gaan op Magura's in plaats van mijn V brakes (standaart bij de tourney tx derailleur)

en wel omdat ik voor 25 euro een set zou kunnen kopen. Het is een oudere hs11 set, beetje roest op de boosters maar lijken verder wel goed.

De discussie over of het zinvol is of niet is al vaak genoeg gevoerd, maar is het in dit geval een leuke upgrade? en is het een beetje zelf te doen, ook in acht nemend dat ik geen idee heb hoe ik nieuwe shifters monteer. (heb nu remmen en shifters in een) ik neem tenminste aan dat ze gewoon op de nokken van de V brakes passen.

alvast bedankt!
Nou, als je zeker weet dat ze goed zijn, is 25,- m.i. niet teveel om een gokje te wagen. Weet je zeker dat het iets voor je is, kun je altijd nog wat mooiers vinden, mocht dat nodig zijn.
headlight schreef:.. en is het een beetje zelf te doen, ook in acht nemend dat ik geen idee heb hoe ik nieuwe shifters monteer. (heb nu remmen en shifters in een) ik neem tenminste aan dat ze gewoon op de nokken van de V brakes passen.
Ik zou de shifters op het stuur monteren.

Je hebt uiteraard andere shifters nodig, anders heb je straks vier remhendels aan het stuur. Het kostenplaatje wordt daar minder leuk van.

Ik neem aan dat ze hier wel bij staan: http://www.rosebikes.nl/producten/onder ... r_products
Maar kan een Magurakenner dat even bevestigen hier? Ik heb er zelf geen ervaring mee.
dat ze aan het stuur moesten had ik door :D
shifter heb ik 2e hands al gevonden voor een leuk prijsje, worden denk ik revo shifters (draaigrepen) want 3x7 is blijkbaar niet echt los te krijgen.

ik ga de gok gewoon nemen, bevalt het niet dan slijt ik ze wel weer
headlight schreef:3x7 is blijkbaar niet echt los te krijgen.
Passen deze? : http://www.rosebikes.nl/artikel/shimano ... aid:444289
Ideetje.....remmen van de shifters af zagen. Hoef je niets te kopen. Heb ik in het verleden ooit gedaan en daar ook nog een wereldreis mee gemaakt. Werkt prima. Wel nauwkeurig zagen 8)
Marco Meijerink schreef:Ideetje.....remmen van de shifters af zagen. Hoef je niets te kopen. Heb ik in het verleden ooit gedaan en daar ook nog een wereldreis mee gemaakt. Werkt prima. Wel nauwkeurig zagen 8)
mja das eigenlijk wel wat zonde
Scheelt je nieuwe kopen.
De oude ga je toch waarschijnlijk nooit meer gebruiken.
En leveren ook niet veel op met verkopen.

Alhoewel het ook niet bij mij opgekomen zou zijn om te gaan zagen :D
ze zijn binnen, prima staat, enkel wat bladderede verf.

helaas zijn de leidingen wel te kort, dus ik ga denk ik maar een oproepje plaatsen of iemand in de buurt van Assen zin heeft om te helpen en weet wat voor leidingen erop moeten enzo
In principe is de opgrade naar Magura zelf te doen. Let wel dat de nokken waaraan de remmen aan de voor- en/of achtervork zitten op ca., uit mijn hoofd, 80mm zitten, anders lukt montage niet. Verder kan het als het goed is zo zijn dat vooral de staande achtervork te slap is waardoor je wellicht een (extra) zogenaamde brakebooster nodig hebt. Voor zover ik overzie kan dat laatste een issue zijn bij oudere aluminium en carbon frames.
sont schreef:In principe is de opgrade naar Magura zelf te doen. Let wel dat de nokken waaraan de remmen aan de voor- en/of achtervork zitten op ca., uit mijn hoofd, 80mm zitten, anders lukt montage niet. Verder kan het als het goed is zo zijn dat vooral de staande achtervork te slap is waardoor je wellicht een (extra) zogenaamde brakebooster nodig hebt. Voor zover ik overzie kan dat laatste een issue zijn bij oudere aluminium en carbon frames.
brakeboosters zitten erbij. De upgrade lukt me mischien zelf nog wel maar ik zit met het verlengen van de remleidingen en de montage van de nieuwe shifters
Zijn het brakeboosters of bedoel je de Evo Montageplaat? Dat is namelijk geen booster en doet heel weinig voor de stijfheid van het geheel.

Links de Evo montage plaat, rechts de 2 bouts booster.

Afbeelding
ik heb zosnel geen foto van mijn set maar ze lijken het meest op deze:

http://i855.photobucket.com/albums/ab11 ... 37d875.jpg
Jep dat zijn echte brakeboosters! Goed zo!
loknor schreef:Jep dat zijn echte brakeboosters! Goed zo!
Mijn remmen zien er alleen niet zo mooi uit, dus de boosters werk ik nog wat bij.