Additionally, paste this code immediately after the opening tag: offroad weekend - Forum Wereldfietser

offroad weekend

Is er eigenlijk dit jaar ook een offroad weekend? Zo ja, wanneer?

Goeie vraag!

Ik heb het de laatste twee jaar georganiseerd. Ik heb nog geen vragen gehad van de activiteitencommissie over dit jaar (de belangstelling daar lijkt erg minimaal) en zelf tot op heden nog geen initiatief genomen omdat we onze jaarplanning (wanneer gaan we zelf op vakantie) niet rond hadden.

Nu weet in meer (we gaan in oktober op vakantie), dus wat mij betreft zouden we ergens tussen juni en september wat kunnen organiseren.

Is er meer belangstelling?? Waar gaat de voorkeur naar uit:

1) Veluwe
2) Limburg
3) Ardennen (Belgie / Luxemburg)

De Veluwe zou meer door het bos fietsen dan mountainbiken zijn (hoewel de Veluwezoomroute verbazingwekkend mooi en zwaar is). Limburg is altijd leuk maar daar zijn we twee jaar geleden ook al geweest. In Belgie en Luxemburg zijn er nog eindeloos veel interessante gebieden (maar de belangstelling was vorig jaar wat beperkt.)

May I have your votes, please?

Dennis

Ik zou zeggen Limburg. Lijkt me leuker dan de Veluwe en groot genoeg om niet te veel doublures met 2 jaar geleden te hebben en dicht bij genoeg om vrijdagavond ff snel heen en zondagavond ff snel terug te rijden.

Helaas kon ik de vorige keren niet. Dit jaar ben ik 1/10 juni en 1/21 augustus op vakantie. Een weekend begin juli lijkt me mooi.

Hi Dennis,
Mocht je het leuk vinden om een offroad weekend te organiseren, laat het ons dan weten!!!
De activiteiten commissie zorgt dan voor ondersteuning, waar nodig!
Groet, Rena :wink:
Beste Dennis,

het lijkt me ook hartstikke leuk om een zo'n weekend mee te gaan! dan lijkt me Limburg inderdaad een leuke en goede optie.. Limburg is groot zat, dus we kunnen altijd een andere lokatie nemen.. toch?! En waarom bijv. Utrecht niet?.. is ook mooi en genoeg heuvels..

het lijkt me verstandig om het inderdaad eerst bij de commissie neer te leggen, vanwege het feit dat er ook nog een ander weekend gepland gaat worden waarschijnlijk..

in ieder geval een leuk idee!

tot snel..

groetenYvette

OK, twee Limburg liefhebbers tot nu toe. Ik heb zelf afgelopen weekend nog de Vijlenroute gereden (1 van de 8 MTB routes van het Limburgse netwerk), maar Limburg blijft altijd leuk.

Ik ga eerst het Fietsen met Kinderen weekend organiseren en dan prik ik zo snel mogelijk een datum en plaats voor het MTB weekend.

In de tussentijd blijven jullie voorkeuren natuurlijk welkom. Ik zal ook via mail de deelnemers van de afgelopen twee jaren gaan inseinen over de plannen.

Groeten,
Dennis

Hier nog een liefhebber!
Limburg klink mij ook goed in de oren, mooie streek en mooie route's!
Alleen hopen dat het drukker gaat worden dan de afgelopen drie jaar...
Het weekend van het jaar 2004 wat in Limburg plaats had was in ieder geval redelijk geniaal!
Ook de camping was een toppertje met z'n recreatieruimte en natte gras:)

Groetjes,

Martijn

Toevallig dat je in het Vijlenerbos hebt gereden. Mijn eerste ingeving voor een nieuwe locatie in Limburg was http://www.vakantiegenezijde.nl/index2.htm In het prachtige Geuldal (=mooiste plekje van Nederland na het Kralingse Bos). Als ik me niet vergis was het vorige Limburgse offroad weekend ommenabij Valkenburg vandaar. Afgelopen winter hebben we de in de sneeuw gefietst. Volgens Epener en Mechelen route.

De Epen route staat nummer 2 in de top 10 van MTBRoutes.nl

http://www.mtbroutes.nl/routeinfo.php?route_id=1102
http://www.mtbroutes.nl/routeinfo.php?route_id=1107

Het weekend van 2005 was in Houffalize, ook erg mooi!
Het weeekend van 2004 had z'n basiskamp in Stockem op camping De Gele Annemoon.
Direct aan de Keutenberg, een mooie opwarmer voor het echte werk richting Gulpen!
arjen schreef:Is er eigenlijk dit jaar ook een offroad weekend? Zo ja, wanneer?
Hoi,
Ik denk er aan om in juli een onverhard-trektocht te organiseren hier in de buurt*. Dus niet extra ruige MTB-paadjes, maar juist veel rustige landwegen. Wel mét bagage, dus soms pittig. Voorwaarde: redelijk weer (anders zijn die wegen echt te erg)
Zou daar animo voor zijn?
Groeten,
Leon

*: Gebied Maastricht - Aken - Luik - St. Vith

Hoi Leon,

Laten we even onze plannen goed afstemmen, want een mountainbikeweekend in Limburg en een offroad trektocht in Limburg lijkt wel heel veel op elkaar.

Overigens heb ik zelf nog heel premature plannen voor een off road trektocht van een hele week in juli. Het liefst zou ik een onverharde Transalp oversteek maken (bijv van Zuid-Duitsland naar Italie). In principe alleen, maar met een groepje Wereldfietsers zou ook leuk zijn. Als daar belangstelling voor is, hoor ik het ook graag.

Groeten,
Dennis

Ik heb net een PB naar Dennis gestuurd dat ik wel wou participeren in de organisatie als de MTB-gebeurtenis zich in Zuid-Limburg zou voltrekken.

Het idee van Leon lijkt me ook erg leuk, dus daar heb ik ook wel oren naar.

Sjirk

Dennis de Vries schreef:Laten we even onze plannen goed afstemmen, want een mountainbikeweekend in Limburg en een offroad trektocht in Limburg lijkt wel heel veel op elkaar.
OK, doenn we tzt. Overigens denk ik niet aan off-road, maar aan on-road, maar dan met minder asfalt.
Groeten,
Leon

Vreemd?

Ik heb eind vorig jaar aangeboden (i.s.m. de activiteitencommissie in de naam van Freek) om dit jaat het off-road weekend te organiseren in de vorm van een off-road trektocht. Ik heb Dennis hier ooit over geinformeerd omdat ik weet dat hij het eerder heeft georganiseerd. Qua lokatie heb ik het gebied tussen Amersfoort en Apeldoorn op het oog. Qua datum had ik 16/17 september gepland, maar dat lukt bij nader inzien niet omdat dan de kroondomeinen al dicht zijn. Het wordt waarschijnlijk 1/2 juli of 9/10 september afhankelijk van de activiteitenkalender. Ik heb e.e.a. reeds met Freek afgestemd, maar ik geloof dat Freek momenteel op vakantie is. Is er iemand anders van de activiteitencommissie benaderbaar?

Ik heb er overigens geen moeite mee als er naast een off-road trektocht ook een off-road weekend wordt georganiseerd. Twee off-road trektochten lijkt me iets teveel van het goede.

Groet, Marc

Modder? :D

Dikke banden? :D

Single track? :D

Afdalen? :D

Limburgse vlaai? :P

Ave' it!!!!

I'm in!

Jimbo

Marc Dirkx schreef:Twee off-road trektochten lijkt me iets teveel van het goede.
Hoi,
Als verenigingsactiviteit is dat wellicht inderdaad zo, ik heb mijn fantasie wellicht te onafhankelijk van de activiteitencommissie laten werken.
Ik zal me daarom t.z.t. melden in de rubriek Reisgenoten Gezocht.
Groeten,
Leon

Hi Marc,

I6-17 september staat bij ons, de activiteiten commissie, inderdaad gepland als het Off Road weekend en je naam staat erbij als organisator!

Aangezien je dat weekend niet zou kunnen, heb ik ook even gekeken of dat weekend verzet kan worden:

9-10 september gaat niet, want dan is de Najaarstrektocht, maar 1-2 juli staat niets op de agenda, dus dat zou kunnen!!

Daarnaast, Freek is druk met verhuizen, maar wel thuis, freek@wereldfietser.nl

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:... 9-10 september gaat niet, want dan is de Najaarstrektocht, ...
Misschien is het een idee om de activiteitenlijst op deze site bij te werken :idea: :?:
Leon

Hoi,

Ik heb 1/2 juli aan Freek doorgegeven als definitieve datum. Dus dat zal 'm wel worden dan. Om als iets over de plannen los te laten.

Zaterdagochtend vertrek vanaf station Amersfoort. Via de Utrechtse Heuvelrug naar de Veluwe. Kamperen. Zondag nog een stukje Veluwe en vervolgens via de Gelderse Vallei terug naar Amersfoort.

Ik denk dat beide dagen ongeveer 75 á 80 km gefietst gaan worden, waarvan het meeste dus onverhard. Een MTB-achtige fiets lijkt me het meest geschikte vervoermiddel. Het lijkt me raadzaam om echt heel zuinig aan te doen qua bagage en bij voorkeur geen fietstassen te bevestigen. Maar je moet dus wel je eigen kampeerspullen meenemen. Het lijkt me handig om het aantal tenten tot een minimum te beperken.

Dus, zin in een off-road uitdaging? Houd de kalender in de gaten.

Marc
Hoi,

Met weinig bagage bedoel je een kilo of 30 ? :wink:
Ik ben van de partij !

Groet Lars