Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe kan je het beste een dure fiets beveiligen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe kan je het beste een dure fiets beveiligen?

Door je fiets lelijk te schilderen, vol te plakken met stickers, ... doe je de marktwaarde ook kelderen en daarmee ook de waarde voor de gemiddelde dief. En het doet niets aan de goede werking van de fiets. Je moet dat natuurlijk wel over je hart krijgen en zelf geen probleem hebben met een lelijke fiets. Bovendien keldert daarmee ook de waarde op de tweedehandsmarkt, dus enkel te overwegen als je de fiets de rest van je leven wilt houden.
Revanho schreef:Door je fiets lelijk te schilderen, vol te plakken met stickers, ... doe je de marktwaarde ook kelderen
Afgezien van de component luiheid is dat ook een reden waarom ik niet overdreven veel poets aan mijn matzwarte Santos. De gemiddelde fietsendief ziet de waarde er gelukkig niet aan af.

Maar ik tart het noodlot ook niet. Als ik naar de stad ga zet ik hem in de (gratis) fietsenstalling onder V&D, als ik naar de supermarkt ga zet ik hem met een ketting aan een boom of een lantaarnpaal etc.
PeterVanRijn schreef:
Revanho schreef:Door je fiets lelijk te schilderen, vol te plakken met stickers, ... doe je de marktwaarde ook kelderen
Afgezien van de component luiheid is dat ook een reden waarom ik niet overdreven veel poets aan mijn matzwarte Santos. De gemiddelde fietsendief ziet de waarde er gelukkig niet aan af.

Maar ik tart het noodlot ook niet. Als ik naar de stad ga zet ik hem in de (gratis) fietsenstalling onder V&D, als ik naar de supermarkt ga zet ik hem met een ketting aan een boom of een lantaarnpaal etc.
Mijn Santos is matzwart geanodiseerd. Eigenlijk is het een onopvallend lelijk ding. Houwen zo.
Vaste regel: in Nederland in de stad op een simpele stadsfiets en zéker in Leiden! :idea:
Ik heb dan wel geen dure Santos, maar als ik mijn goede fiets toevallig toch in de stad moet parkeren doe ik altijd het volgende:

- Een lelijk versleten plastic boodschappentasje over mijn zadel, daardoor ziet hij er meteen veel goedkoper uit;
- Een discusslot door de kettingbladen/ketting van je fiets, deze kunnen dieven niet verwijderen zonder de fiets onfietsbaar te maken;
- Ketting, zoals eerder beschreven, door je voorwiel, frame en ergens aan vast;
- Zorg dat de ketting door het wiel gaat bij het ventiel, zodat het ventiel gesloopt wordt bij grof geweld.

Een bewaakte fietsenstalling is trouwens geen garantie tegen fietsdiefstal, alleen al op het NS forum kan je diverse berichten hierover lezen.
Ik heb een idworx all rohler ( oranje) .
De word gebruikt voor woon - werk verkeer maar ook om naar de stad te gaan.
En tijdens fietsvakantie, maar dan is hij zo zwaar dat niemand hem mee neemt. :lol:

ik zat hem alleen vast met een frameslot (ring) en een kabel om een paal oid.
Vordeel is dat het een erg opvallende fiets en ik daarom hoop dat mensen hem minder snel lenen. ( misschien naief)

Mijn canondale mountainbike (stukken goedkoper) zet ik liever wel drie dubbel vast. Deze is fiets is veel on opvallender en zal waarschijnlijk ook makkelijk te verkopen zijn.

Laten we hopen dat mijn theorie nog even blijft bestaan, hoef ik voorlopig nog niet te sparen.
Paul_007 schreef:Beste fietsliefhebbers,

Ben aan het kijken om een goede tourfiets aan te schaffen, waarbij een nieuwe Santos fiets hoog op mijn wensenlijst staat. Echter kan is uiteraard een goede fietsslot te (laten) monteren, maar dat houdt de gem. fietsen dief nog niet tegen. Echter zou ik graag deze fiets naast voor mooie fietsvakanties ook voor het dagelijkse fietsritjes willen gebruiken (woon-werk verkeer). Meeste risico zit met name in het stallen van de fiets in het centrum (Leiden dit geval). Echter kan is uiteraard in een fietsenstalling de fiets plaatsen echter is de vraag:

Zijn er aanvullende beveiligings mogelijkheden, zoals een GPS tracker, of ondoordringbare slot op diefstal van een fiets van zeg +2k te voorkomen?

Beste is:
-2 sloten: abus slot voor fiets en vaste wereld
-voor niet wereldfietsers een onbekend merk zoals Avaghon en is altijd zwart en valt niet op
-zorg voor bulten, builen en krassen op je smerige fiets dan lijkt hij (mv) een stationsfiets (de essentialia van je fiets wel goed bijhouden)
-neem Rohlof (men snapt dat over het algemeen niet niet en denkt dat het een goedkoop barrel is zonder dure derailleur
Robw
<OT>
onbekend merk zoals Avaghon en is altijd zwart
Behalve dit brandweerfietsje ...

Afbeelding
</OT>
arnob schreef:<OT>
onbekend merk zoals Avaghon en is altijd zwart
Behalve dit brandweerfietsje ...

Afbeelding
</OT>
Sorry ik dacht dat ze altijd zwart waren. Robw
Travelmaster schreef:
PeterVanRijn schreef: Afgezien van de component luiheid is dat ook een reden waarom ik niet overdreven veel poets aan mijn matzwarte Santos.
Mijn Santos is matzwart geanodiseerd. Eigenlijk is het een onopvallend lelijk ding.
Ik heb ook een matzwarte Santos en ben geen grote fietspoetser. Vaak is zelf nauwelijks te zien dat ik een rode Rohloff heb (het was een tweedehandsfiets, dus die kleur was niet mijn keuze).
Voor de niet-fietskenner ziet mijn fiets er waarschijnlijk helemaal niet erg aantrekkelijk uit.

Renaat
basic slot met goede verzekering was mijn oplossing. Mijn fiets was €3.800,= met een verzekering van €380,-.
Hoop geld, maar ik heb dat er graag voor over om niet met 20 kilo aan sloten en kettingen te fietsen.
Ik heb voor een paar tientjes een fietsalarm gekocht. Begint te loeien als hij bewogen wordt. Geeft me een rustig gevoel omdat ik meestal op mijn eentje onderweg ben. Durf ik tenminste een kerk, museum of supermarkt in. Daarnaast twee eenvoudig cijferslotjes door beide wielen.

En inderdaad: een matzwarte Avaghon die ik nooit poets. Men denkt dat het een Aldimerk is, dus dat scheelt ook.
je kunt ook met de trein gaan
Soms begrijp ik ook het gebrek aan beveiliging niet. Enkele weken geleden was ik met twee vrienden in Noorden. Nadat wij onze fietsen (gezamenlijke nieuwprijs zo'n 8000 euro) met twee stevige sloten hadden vastgezet zagen we in de buurt twee Idworx-fietsen staan in nieuwstaat met een geschatte totale nieuwwaarde van meer dan 10.000 euro. Die fietsen stonden vast met één miezerig kabeltje en we hadden niet de indruk dat de eigenaars in de buurt waren.

Renaat
Ooit de tip van een fiets-stelende-junk gelezen, om het ventiel en het ringslot van het achterwiel te samen tussen dezelfde spaken te plaatsen.
Het ventiel zal dan sneuvelen als men het slot openbreekt en daardoor niet meer interessant zijn voor snelle verkoop.

Helaas viel mijn, op slot staande, fiets een keer om en brak toen gelijk het ventiel.
Het lijkt dus te werken en ik had toen het geluk binnen 50 meter een Halfords filiaal te treffen voor een nieuwe binnenband.
Weet niet of je dit wat vindt maar wij hebben op een aantal fietsen onze naam laten printen onder de laatste laklaag. De theorie erachter is dat een dief liever geen fiets steelt waar de naam van de eigenaar er alleen af te halen is als je het frame met een schuurpapier te lijf gaat. Tot nu toe werkt het 8)
Misschien vindt de eigenaar deze combinatie zelf heel mooi :wink:

Afbeelding
Marco dat vind ik een goed idee - ga ik onthouden voor als de mijne ooit eens overgespoten mag worden.
Ik heb het aan de fiets jat experts gevraagd.
Maar daar zijn geen tips bij die niet hier in de topic staan.

Een ringslot waar geen moedersleutel van is.
En een fatsoenlijk slot om het aan de buitenwereld vast te maken.
(Er zijn niet veel fietsenjatters die met een kleine accuslijper rondlopen, al zijn ze er wel)

Vroeger werden de duurdere exclusieve fietsen minder gejat omdat ze ze niet kwijt konden. Tegenwoordig gaan de duurdere gejatte fietsen dezelfde dag nog door naar het buitenland.

Zelf poets ik het grootste gedeelte van mijn Santos niet.
En er staat niet met grote letters Santos op het frame
Maar de riem en de Rohllof zeggen helaas genoeg.

Tot nu toe heb ik geluk gehad.

Gr.
Betty
Boop schreef: Maar de riem en de Rohllof zeggen helaas genoeg.
Voor specialisten zeker, maar ik weet niet hoeveel dieven specialisten zijn. Want de doorsnee burger heeft geen idee van de waarde van een Rohloff of de meerprijs van een riem.

Renaat