Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 107 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Lennart-Tampico schreef:Vanaf nu is het ook officieel een VAKANTIEfiets!

.
Mooi dat juist die fiets weer op pad is :!: :!: :D
Ook ik (wij) heb(ben) weer eens een nieuwe fiets.

De fiets heeft weinig kilometers mee gemaakt maar ook weinig liefde dus hij moet eerst een maand in de schuur en waarschijnlijk volgend jaar naar de spuiter. Daarna komen de actie foto's met baggage 8)

Afbeelding
Shane schreef:De fiets heeft weinig kilometers meegemaakt maar ook weinig liefde dus hij moet eerst een maand in de schuur
Zielig! Eerst al verwaarloosd en dan bij jou ook nog eens in de schuur opgesloten? Uit naam van de RSPCB gelast ik een warm bad, verblijf in de woonkamer, massage met verkwikkende oliën en tenminste een uur beweging per dag.

Carl
:D

Delen zitten al in de woonkamer en krijgen een massage, en bier 8)

Afbeelding
Shane schreef:Delen zitten al in de woonkamer en krijgen een massage, en bier 8)
Ah, gelukkig Shane! Je zult zien hoe hij opknapt en wat een dankbaarheid je ervoor terugkrijgt. 't Zijn meestal de beste maatjes die je je maar wensen kunt. Veel plezier met je nieuwe huisgenoot!

Carl

(P.S. Hertog Jan? Zou een Radler niet beter geschikt zijn?)
Leuk Shane, het bevalt dus wel samen op de tandem. Ben benieuwd naar hoe het gaat worden!
Friso* schreef:Leuk Shane, het bevalt dus wel samen op de tandem. Ben benieuwd naar hoe het gaat worden!
Ik ook, dag tochten zijn een super success geworden, nu het echte werk :). Als weekenden ook een success worden op de nieuwe tandem dan krijg hij een volledig facelift 8)

Heb de tandem voor een zeer schappelijk prijs kunnen krijgen(en slechts 4100km gereden in de 7 jaar) dus een likje verf en wat upgrades moet prima kunnen :D
Super. Het is jullie gegund. Eentje met Rohloff zo te zien, dat is inderdaad niks die paar duizend km. Veel plezier ermee!
eric190173 schreef:
Molem schreef:Afbeelding
van Utrecht naar de middellandse zee.

Fiets Cannondale 3.0 roadrace series (25 jaar ongv.)

Stuur en zadeltas: alpkit, Framebag: xtreme
Hoi Molem, ziet er KISS (keep it stupid simple) uit! Had je ook nog een tent en kookgerei bij je? Of is dat alleen slaapzak en wat extra kleren?

Het zit er tussen in,

In de tas onder het stuur zat mijn slaapzak, binnen en buitentent. In de tas tussen het frame de haringen en tentstokken en mijn luchtbed. Onder het zadel zaten de mijn kleren reparatieset en verzorgingsproducten. En de tas bovenop het frame was meestal gevuld met een zakje snoep en mijn mobiel (A)

Slaapzak: van de Xenos super klein en licht (alleen geschikt boven de +15)
Luchtbed: van de Xenos super klein en aan het einde van elke nacht leeg. (ingebouwde wekker)
Tent: Moonshadow solo van Eureka

Eten deed ik bij supermarkten of restaurantjes.
detrage schreef:
Lennart-Tampico schreef:Vanaf nu is het ook officieel een VAKANTIEfiets!
Leuk Lennart, (de niet zo trage) mevrouw detrage en ik keken een jaar terug ook naar dat paaltje. Helaas geen foto van ons of de fietsen aldaar, want er viel ijzige regen dus we reden liever direct door. Kwam jij vanuit Lom? Wij kwamen vanuit Skjolden en er we herinneren ons stukken van minstens 10% stijging. Welke route heb je verder gereden?
Ik kwam ook vanuit Skjolden..... Inderdaad enorm steil! Ik had die dag al 60km gereden en dacht nog wel even boven te komen..... Uiteindelijk ergens mijn tentje in de natuur neer gezet en heerlijk geslapen. De dag erna over het mooiste stuk was gelukkig mooi weer. Had het die dag wel goed gehad na 82km.... Had ook simpelweg te zware versnellingen achterop en te veel bagage.... Globaal ben ik van Bergen naar Voss gereden. In Voss de trein gepakt naar Haugastol en de Rallarvegen gereden tot Finse. Daar per trein naar Myrdal (te veel sneeuw om te rijden) en naar beneden naar Flam gereden. Toen per bus naar Sogndal (tunnels waar ik niet door kon) en van Sogndal naar Elvekrok gereden. Hier een aantal dagen gewandeld bij alle gletsjers. Toen over de Sognefjellet naar Lom, Dombass, Otta en uiteindelijk Oppdal. Daar per trein naar Kongsberg en toen nog 60km noordelijk naar een camping waar mijn ouders aankwamen om weer terug te gaan (heenweg per trein en boot gedaan). In totaal 860km gereden :D
Shane schreef:
Lennart-Tampico schreef:Vanaf nu is het ook officieel een VAKANTIEfiets!

.
Mooi dat juist die fiets weer op pad is :!: :!: :D
Klopt Shane. Dat voelde onderweg ook verschrikkelijk goed. Wel zwaar om het verhaal steeds te moeten doen maar het gaf ook geweldige reacties. Kwam bijvoorbeeld een meisje tegen die haar 29" de beste fiets ter wereld vond (was erg trots op haar nieuwe fiets) totdat ze vroeg naar mijn fiets. Na het verhaal hebben we samen eerst een tijdje samen zitten huilen en lachen omdat ze het ook zo prachtig vond. Vanaf dat moment vond ze mijn fiets ook de beste fiets ter wereld.
Het voelde echt alsof hij tijdens de rit met me mee reed.
And so it begins ...

Mijn voormalige mountainbike moet eraan geloven. Deze was al voorzien van Magura HS33's, spatborden, Schwalbe Big Apples en 60 mm spatborden. Inmiddels het zadel vervangen door een hergebruikt Brooks Professional zadel en een Tubus Nova (tijdelijk) aangebracht. Een Tubus Cosmo achterdrager is onderweg.

Afbeelding

Nog te doen: andere voorvork, wielen met Son naafdynamo en een standaard.

Heeft iemand nog tips?
Ja: waarom een andere voorvork?

Edit: volgens mij wordt m'n vraag al in een ander topic beantwoord: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 32&t=26014)

Dan geen tips, lekker doorgaan!
Ja: waarom een SON?

Het feit dat je je oude mountainbike ombouwt doet me vermoeden dat budget een rol speelt (niks mis mee overigens). Als je er alleen mee op vakantie gaat rijd je er wellicht helemaal niet zoveel mee in het donker en voldoet een setje knippertjes van de Action van € 4 net zo goed.

Ga je er year round mee forensen dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Maar ook dan kan een shimano naafdynamo uitkomst bieden. Hoeft niet allemaal top of the line te zijn.
@ Shrek: Mijn mountainbike bevalt me heel behoorlijk qua geometrie en stabiliteit. Natuurlijk zijn er vast nog betere frames te vinden bij Idworxs en Santos, maar de overstap naar een ander frame lijkt me dan wat voorbarig. Bovendien kan dat altijd nog als blijkt dat de fiets bij belading toch te instabiel blijkt.

Een volledige trekkingfiets met kwaliteitsonderdelen in fatsoenlijke staat kost ook maar zo 1500 euro en dan krijg ik HS33's, Big Apples, stevige dragers, etc. Wat ik inmiddels dus allemaal al heb. En ook niet onbelangrijk: ik heb al vier fietsen. Dat is wel even voldoende :wink:

Mijn ervaring met fietsen kopen met mindere kwaliteit onderdelen is dat ik die uiteindelijk toch moet of wil vervangen door betere. Dan koop ik liever meteen onderdelen van een hoge kwaliteit cq met een goede prijs/kwaliteits-verhouding.

Ik wil mijn telefoon onderweg kunnen opladen. Dat gaat natuurlijk ook met een Shimano naafdynamo (met een laadsysteem en bufferaccu), maar die lopen zeker niet zo licht als de SON. De weerstand van een dynamo bepaalt in grote mate het trapplezier. En de SON lijkt hierin onovertroffen te zijn.
SanderNL schreef:
Ik wil mijn telefoon onderweg kunnen opladen.
Ik heb dat opgelost met een powerbank (Xiaomi, 10000 mAh, tientje). Genoeg capaciteit om telefoon 4x op te laden. Na 4 dagen heb ik meestal wel weer een nachtje een stopcontact in de buurt.
@ Shrek: Ik wist niet dat de powerbanks inmiddels al zoveel capaciteit kunnen hebben. Goede tip; neem ik in overweging.
https://www.allbuy.com/detail/25023
Ik heb er afgelopen zomer erg veel plezier van gehad.
Idworx Easy TiRohler:

Afbeelding

Afbeelding

Ook leuk als (bijna) 29er:

Afbeelding
Lekker hoor.
Staat je ketting niet te strak?