Additionally, paste this code immediately after the opening tag: V&D tenten (trial) - Forum Wereldfietser

V&D tenten (trial)

Hallo mensen

Ik wilde een nieuwe tent gaan kopen, niet alleen voor op de fiets, maar ook voor op de camping te staan. Nu zag ik dat er bij de V&D tenten stonden, van het merk "trial". Kan iemand mij vertellen of dit een redelijk merk is? http://www.vdcamping.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=4

Groeten Ruud

Hoi,

Het eerste tentje dat wij gebruikten op vakantie was een Trial van V&D die we van onze ouders konden lenen. Prima tent, jarenlang plezier van gehad, buitentent was goed waterdicht.

Uiteindelijk is bij ons het grondzeil gaan lekken maar bij de nieuwere tentjes (waarvan mijn ouders er nu eentje hebben) is het grondzeil van ander materiaal.

Veel succes met je keuze!
Jan Willem en Gudrun

Hoi Ruud,

Mijn ervaringen zijn ook goed. Ik heb jarenlang met een koepeltje van Trial gedaan. Uiteindelijk begonnen de ritsen slijtage verschijnselen te vertonen, maar wat wil je bij zo'n goedkoop tentje.

Gerd

:?:
ruudlam schreef:Hallo mensen

Ik wilde een nieuwe tent gaan kopen, niet alleen voor op de fiets, maar ook voor op de camping te staan. Nu zag ik dat er bij de V&D tenten stonden, van het merk "trial". Kan iemand mij vertellen of dit een redelijk merk is? http://www.vdcamping.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=4

Groeten Ruud
Krijgen we straks ook de catalogus van ik noem maar iets, De Wit, Obelink, Perry Sport etc. etc. 8)

Schorpioen. :mrgreen:

V&D

Hoi,

Geen ervaring mee. Maar in de tententest van de Consumenten"bond" 2 jaar terug, was de tent nieuw al lek.

Hi Ruud,

Het is maar net waar je de tent voor wil gaan gebruiken.
Gebruik je 'em een paar weken in 't jaar, dan prima. Voor langere reizen zou ik het niet doen.

Houdt er wel rekening mee dat dit soort tenten over het algemeen zwaarder en ingepakt groter zijn dan de duurdere tenten.

Groet, Rena :wink:

Het zal "best aardig" zijn. De aantrekkelijkheid zit 'em vooral in de prijs. Over het algemeen lever je in op (licht) gewicht, stormvastheid, ventilatie, slijtgevoeligheid (denk ook aan glasfiberstokken versus aluminium), pakmaat en verouderingsbestendigheid.
Wil je dat allemaal heel goed hebben, dan betaal je ook al snel €400-500

Het was ook vooral voor de prijs. Ik gebruik hem toch maar 2 weken per jaar en een paar weekendjes, dus ik denk dat ik maar eens een mooie uit ga zoeken.

Bedankt voor de antwoorden!

Groeten Ruud

PS. Het was niet de bedoeling om er een catalogus op te zetten :oops: , ging meer als indicatie.

Hi Ruud,

Kunnen we je prachtige nieuwe tent dan ook bewonderen tijden het Voorjaarsweekend en/of de Hemelvaarttrektocht, want ik wordt nu wel nieuwsgierig welke het wordt.

Groet, Rena :wink:

Helaas Rena,

Al mijn weekendjes en/of zaterdagen tot eind juni zitten al vol. Dus het zal alleen een paar keer een dagtochtje worden op een zondag.

Groeten Ruud

Wij hebben ook een trail. En deze hebben we zelfs met fietsvakanties gebruikt.
Heel goed tentje maar omdat we een wat beter tentje wilden hebben we sinds kort een crazy ridge van Ramble. Deze hebben we via e-bay gekocht. Een nieuwe tent voor maar 76,50. Als dat geen koopje is. E-bay of markplaats kom je soms hele leuke aanbiedingen tegen.