Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein nemen en terug fietsen?Tips gevraagd. - Forum Wereldfietser

Trein nemen en terug fietsen?Tips gevraagd.

Binnen twee weken heb ik weder een week vakantie. Tijdens deze herfstvakantie trek ik er normaal met de fiets op uit. Normaal een toertje richting Ardennen of de noorderburen (ik woon op 20 km oostelijk van Antwerpen) Ik zit echter al een paar dagen met het idee in mijn hoofd om het een keertje zotter aan te pakken maar weet nog niet wat ik wil. Misschien hebben andere fietsers ook eens deze muizenissen en kunnen ze me hepen.

2 ideetjes

1) ik zou graag de trein nemen (ben geen fan van vliegtuig en hoop goedkoper met de trein te reizen)) en tussen de 600-800 km ver zitten van Antwerpen en al fietsend in 5 dagen terugkomen. Nu zit ik te twijfelen tussen verschillende mogelijkheden.
Brettagne
Frankfurt
?

Wat ik wel weet is dat ik deze keer geen Nederland wil doen. Gewoon :-)

2) Trein nemen. Op een dag zo ver mogelijk geraken en daar een toertje van 5 dagen gaan doen. terugkomen met de trein.

Zuid-Frankrijk + iets warmer
Zwitserland vanuit Basel? + leuk fietsland
Denemarken? + nog nooit geweest
aanvullingen?

-> Bij deze optie heb ik geen weet van goedkope dagtickets voor treinen in Frankrijk? In Duitsland dacht ik dat je een dagticket kopen en hiermee zo ver mogelijk geraken (zonder Ice treinen)? Kan je dit ook in Frankrijk?


Ik heb 7 dagen de tijd. Iemand aanraders om mijn knoop door te hakken? Ik fiets tussen de 120-140 km per dag met mijn avaghon. Ik geniet van het fietsen, het af en toe eens alleen weg zijn maar heb ook graag 's avonds wat leven rondom mij.

Evert
Je kunt vanaf Antwerpen met een Intercity naar Rijsel.
Vanaf Rijsel kun je met een TGV naar Bordeaux of Nantes.
Kijk op de treinplanner van de Franse spoorwegen: http://www.voyages-sncf.com
Staat er bij de TGV een fietspictogrammetje, dan kan de fiets mee. Er zijn maar een paar fietsplaatsen en je moet reserveren. Kost 10 Euro. Dit moet je samen doen met het kopen van een zitplaats.
In Belgie kun je dat regelen via "special products" van de NMBS:
https://www.b-europe.com/Reizen/Praktis ... 20Products
e-mail: spp@b-rail.be
Je kunt ook de TGV nemen van Rijsel naar Parijs. Je moet dan een stukje fietsen door Parijs van Gare du Nord naar Gare de Lyon. Er zijn fietsroutes in Parijs en Michelin heeft een fietskaart van Parijs.Vanaf het Gare de Lyon gaan twee TGV's per dag met fietsplaatsen naar Avignon-Centre.

In Frankrijk zijn regelmatig aanbiedingen van treinkaartjes. Zie ook de site van de Franse spoorwegen. Hoe voller een trein geraakt, des te minder goedkoop worden de zitplaatsen. Ongeveer hetzelfde systeem als vliegmaatschappijen doen.


Ik hoop voor je dat de NMBS dan net niet staakt.
Als je in Avignon kan geraken is het gezien de tijd van het jaar wel een heerlijke fietsoptie. Misschien is Onbegrensd fietsen van Benjaminse iets voor je.
http://www.cyclingeurope.nl/routes/provence/index.php
Als je om 8h36 de trein uit Antwerpen kan halen ben je om 10h56 in Aken. Door met een aantal overstappen naar Basel (bad bhf), waar je om 20h11 kan aankomen.
De jeugdherberg aldaar is erg fijn, en je kan je fiets binnen zetten.
Dan heb je een mooi aantal dagen door de Elzas terug voor de wielen.

Succes en plezier.
Gr Han
Evert,

In November zal ik voor Zuid Frankrijk kiezen. Denemarken is en prachtig fietsland maar in November is het weer ginder niet bepaald fietsvriendelijk... Ik zit in Copenhagen om de week voor mijn werk. Er is al veel regen en sterke koude wind... geen pretje...