Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarvoor dient dit forum? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Waarvoor dient dit forum?

Jan, dank voor je bijdrage. Helder en zakelijk. Ik reageer even op het besloten gedeelte, op je bericht aldaar.
Blanche schreef:Vraag zaterdag vooral eens naar de techniek en wie dat gaat beheren. Hebben we daar vrijwilligers voor ...?
Ik had begrepen dat het beheer bij Frismedia komt te liggen. Een aardige vraag is of de vereniging überhaupt de beschikking krijgt over broncodes.
Peter_K schreef:
Blanche schreef:Vraag zaterdag vooral eens naar de techniek en wie dat gaat beheren. Hebben we daar vrijwilligers voor ...?
Ik had begrepen dat het beheer bij Frismedia komt te liggen. Een aardige vraag is of de vereniging überhaupt de beschikking krijgt over broncodes.
Hoi Peter, de website wordt opgebouwd in een CMS (software voor leken) van Frismedia zo heb ik het in de wandelgangenroddel vernomen. Het CMS van Frismedia is gebaseerd op http://laravel.com/. We gaan (waarschijnlijk) een dienst afnemen van Frismedia, maar dat is (mij) niet duidelijk geworden. Een SAAS oplossing. (huursoftware voor leken). We worden dus geen eigenaar en kunnen niet naar een goedkopere leverancier of het door vrijwilligers laten aanpassen. Alleen de Content (inhoud van de site) kan met vrijwilligers worden ingevuld. [Let op, dit is op basis van roddels, feiten krijgen we als leden helaas niet.]
Eric op de Fiets schreef:Hoi Peter, de website wordt opgebouwd in een CMS (software voor leken) van Frismedia zo heb ik het in de wandelgangenroddel vernomen. Het CMS van Frismedia is gebaseerd op http://laravel.com/. We gaan (waarschijnlijk) een dienst afnemen van Frismedia, maar dat is (mij) niet duidelijk geworden. Een SAAS oplossing. (huursoftware voor leken). We worden dus geen eigenaar en kunnen niet naar een goedkopere leverancier of het door vrijwilligers laten aanpassen. Alleen de Content (inhoud van de site) kan met vrijwilligers worden ingevuld. [Let op, dit is op basis van roddels, feiten krijgen we als leden helaas niet.]
Dit zijn toch wel belangrijke dingen om te weten. Mocht dit zo zijn dan zitten wij als vereniging aan Frismedia vast. En wat dan als Frismedia ooit eens op houdt te bestaan? Vragen, vragen, vragen... Het heeft weinig zin om mee te willen praten als je de feiten niet mag weten.
Helaas zal ik er komende zaterdag niet bij zijn, ik ben wat rond aan het spoken in een bos.
offtopic

ik qoute even de tekst van het gebruikte CMS systeem door Frismedia
Ons Content Management Systeem. Fritz is gebaseerd op een open source framework, maar bevat wel een unieke en frisse schil die zorgt dat je op logische en intuïtieve wijze de content van je website kunt toevoegen en aanpassen. Fritz wordt altijd op maat gemaakt en bevat o.a. tools om eenvoudig evenementen aan te maken en je website data te analyseren.
.

Je zult dus altijd afhankelijk zijn van deze dienstverlener. (en wat als er onverhoopt iets mocht gebeuren met Frismedia, vind dan maar een nieuwe partij die dit maatwerk overkan nemen).
Potjandorie: gaat het toch weer over techniek :shock:
willem.m schreef:Potjandorie: gaat het toch weer over techniek :shock:
excuus
willem.m schreef:Potjandorie: gaat het toch weer over techniek :shock:
Dit is wat er op dit moment speelt binnen de vereniging, zeker met het oog op aanstaande zaterdag.
Niet-leden zal dat wellicht enigszins ontgaan.