Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent na thuiskomst - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tent na thuiskomst

PeterVanRijn schreef:
SanderZ schreef:Ik zelf zou erg voorzichtig zijn met luchtverfrisser spuiten. Dit is over het algemeen nogal een agressief goedje, ik kan mij voorstellen dat dit de waterdichtheid aantast
Ik vind de meeste lucht'verfrissers' ook aanmerkelijk meer stinken dan de lucht die ze proberen te verdrijven.
Spuitbussen zijn nogal belastend voor het milieu. Zeker voor een 'lekker luchtje' zijn er andere verpakkingen te bedenken, die met minder energie- en materiaalkosten te produceren zijn, zoals papieren geurzakjes.
Wanneer ik onze tenten aan het eind van het kampeerseizoen kurkdroog opberg, ruiken ze een maand of 5 later toch een beetje muf. Als er al die tijd zo'n geurzakje in een tent heeft gelegen, ruikt deze naar 'lavendel', 'wild flowers' of 'seabreeze', als ik de tekst op de zakjes moet geloven. Na het opzetten van de tent verdwijnt deze geur weer: na een nachtje slapen ruikt de tent weer neutraal, dus niet muf en ook niet meer naar het geurzakje.
Ik denk dat de geurzakjeslucht verder niet schadelijk is voor de tent en degenen die erin slapen; in ieder geval onschuldiger dan sterk geparfumeerde zeep, waar ik soms hevige niesbuien en traanogen van krijg (uit een test die ik vorig jaar heb laten doen, bleek dat ik allergisch ben voor de uitwerpselen van de huisstofmijt, maar - gelukkig - niet voor pollen en huisdieren; het zou me niet verbazen als ik ook overgevoelig blijk te zijn voor sommige parfums).
Ik zet de tent bij thuiskomst zo snel mogelijk op in de achter tuin op. Als het gras maar droog is. Schoon aan de buiten kant met schoon water. Binnen tent uit vegen en eventueel met een vochtige lap schoon maken. Na het drogen, zo los mogelijk de tent weer opvouwen. Dan worden de haringen nog schoon gemaakt.
Alles op de vliering voor volgend jaar..........