Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft recent met fiets gevlogen met Ryan Air? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wie heeft recent met fiets gevlogen met Ryan Air?

Boeiende discussie!
Alleen die een paar keer genoemde "hengels"???
Wereldvisser? :D
senior schreef:Alleen die een paar keer genoemde "hengels"???
Wereldvisser? :D
Nope vissen daar houden we niet van.
Hengels als in handgrepen. Grepen voor een fiesTAS :wink:
...

(foutje, bedankt)
Martin - is het mogelijk via jouw het format van deze stickers te krijgen - vind dit een heel erg goed idee. Zou ze zelf ook graag gebruiken mocht ik gaan vliegen.
Inge1 schreef:Martin - is het mogelijk via jouw het format van deze stickers te krijgen - vind dit een heel erg goed idee. Zou ze zelf ook graag gebruiken mocht ik gaan vliegen.
Hier zijn ze dan. Klik met de rechter muisknop om te downloaden. De tekst eronder is drietalig. De derde taal wijzig ik altijd naar het land van de bestemming. Die hieronder is voor Spanje bedoeld. Voor Ierland, nu een half jaar geleden, heb ik Gaelic (oud-Iers) gebruikt. Dat kun je op de computer zelf doen (Arial Black) en eroverheen plakken, daarna de Nee-stickers uitprinten of kopiëren op rood papier en Ja-stickers op groen papier. Te verkrijgen in elke kantoorboekhandel. Neem Pritt mee voor het erop lijmen, plus nog een extra setje voor de terugvlucht. Kijk maar op: http://www.mijnalbum.nl/Album=H7DO6VXA

Afbeelding

Afbeelding
Super! - dank je wel :D :D :D
Vanavond was aan het eind van Groeten van Max een item over het fietsvervoer in een hoes met Ryanair op Eindhoven (de fietsen mochten niet mee in de fietshoes).
Fietsfanaten Ben en Monique van Hees gaan al jaren met de fiets op vakantie. Ze willen zoveel mogelijk van de wereld zien. Hun fietsen gaan al jaren in een speciaal gekochte fietshoes mee in het bagageruim. Zo ook in de zomer van 2014. Maar wanneer zij zich melden op Eindhoven airport loopt het spaak.
De tovenaar schreef:Vanavond was aan het eind van Groeten van Max een item over het fietsvervoer in een hoes met Ryanair op Eindhoven (de fietsen mochten niet mee in de fietshoes).
Fietsfanaten Ben en Monique van Hees gaan al jaren met de fiets op vakantie. Ze willen zoveel mogelijk van de wereld zien. Hun fietsen gaan al jaren in een speciaal gekochte fietshoes mee in het bagageruim. Zo ook in de zomer van 2014. Maar wanneer zij zich melden op Eindhoven airport loopt het spaak.
Heb de uitzending gezien
Ik vond de hoezen ook wel erg simpel en kan enigszins begrijpen dat het balipersoneel ze niet accepteerde
Ook de voorwaarden van Ryanair zijn nogal voor eigen interpretatie vatbaar
Toen wij vanaf Zadar vlogen was onze Halffors hoes geen enkel probleem.
Je bent ook wel erg afhankelijk wie je treft bij de incheckbalie
Voorwaarden uitprinten en meenemen bij het inchecken en je gezonde verstand gebruiken
Dirk
Ik vond de hoezen ook wel erg simpel en kan enigszins begrijpen dat het balipersoneel ze niet accepteerde
Ik ga al jaren met dezelfde fietshoes van de fietsvakantiewinkel op reis met diverse vliegmaatschappijen zonder ook maar een enkel probleem. Ook met RyanAir.

Raimundo
De tovenaar schreef:Vanavond was aan het eind van Groeten van Max een item over het fietsvervoer in een hoes met Ryanair op Eindhoven (de fietsen mochten niet mee in de fietshoes).
Fietsfanaten Ben en Monique van Hees gaan al jaren met de fiets op vakantie. Ze willen zoveel mogelijk van de wereld zien. Hun fietsen gaan al jaren in een speciaal gekochte fietshoes mee in het bagageruim. Zo ook in de zomer van 2014. Maar wanneer zij zich melden op Eindhoven airport loopt het spaak.
En meteen een mooi stukje sluikreclame voor Soetens :lol:
Ik overweeg een ticket te gaan boeken met Ryan Air (Eindhoven - Faro en terug Lissabon - Eindhoven).
Ik heb net gebeld met ze en er wordt gezegd dat een fiets mee kan, max. 30 kilo, geen max. afmetingen (m.a.w. fiets hoeft niet kleiner gemaakt te worden) en een zachte hoes is toegestaan.

Is er iemand die de afgelopen maanden nog met Ryan Air gevlogen heeft en de fiets had ingepakt in een hoes?

Ik hoor graag je ervaringen.
Karinh - mijn ervaring met Ryan air is dat je overgeleverd bent aan degene achter de balie en dat het een ronduit klantonvriendelijke maatschappij is. Je hebt net iemand aan de lijn gehad die je door zou hebben laten gaan maar wie heeft er dienst als je daadwerkelijk incheckt? De laatste keer dat ik keek was de regel - ingepakt in een tas. Wij hadden onze fiets in een doos met daaroverheen een fietstas met handvaten/handels gemaakt van een afdek zeil op de heenvlucht. Ik vroeg de incheckdame naar haar standpunt. De dame zei dat de tas alleen niet genoeg was, hij was niet stevig genoeg. In de voorwaarden stond enkel fietstas en niet de dikte.... Gelukkig hebben ze ons wel terug laten vliegen met deze tas van plastic op de terugvlucht - want onze dozen hadden we elders achter gelaten. Naar mijn mening heeft de maatschappij een beleid waarin ze aansturen op geld verdienen door bewuste onduidelijke communicatie. Ik ervaar ze als erg onbetrouwbaar en vlieg liever niet meer met ze. Zo ben ik al eens 'gepakt' met een rare wisselkoersberekening waardoor het ticket buiten de officiële wisselkoers om 25euro duurder was, hebben ze bij ons geprobeerd een kilomeer prijs te laten betalen voor geboekte sportbagage waarvoor al betaald was - tot onze verbazing verviel die harde eis toen we standvastig bleven...En als je je ticket bijvoorbeeld in een verkeerd formaat print krijg je ook een boete - terwijl bij de meeste maatschappijen enkel nog maar je legitimatie nodig is. Ik zou een andere maatschappij kiezen. Als ze je laten staan of een boete berekenen (wat vaak gebeurt) ben je duurder uit. Maatschappijen als Transavia zijn een stuk duidelijker in hun communicatie en fietsvriendelijkheid.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb zulke ervaringen ook gehad met wizz air:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t=wizz+air
WIT schreef:En als je je ticket bijvoorbeeld in een verkeerd formaat print krijg je ook een boete - terwijl bij de meeste maatschappijen enkel nog maar je legitimatie nodig is. Ik zou een andere maatschappij kiezen. Als ze je laten staan of een boete berekenen (wat vaak gebeurt) ben je duurder uit. Maatschappijen als Transavia zijn een stuk duidelijker in hun communicatie en fietsvriendelijkheid.
Er is wel het een en ander veranderd intussen bij Ryanair. Je instapkaart (niet je ticket) moet je inderdaad op A4-formaat uitprinten, maar inmiddels kun je bijna voor alle luchthavens (behalve Marokko en nog een paar) je instapkaart op de mobiele Ryanair-app zetten. Dat scheelt een hoop gedoe met printen in hotels en zo.
karinh schreef:Ik overweeg een ticket te gaan boeken met Ryan Air (Eindhoven - Faro en terug Lissabon - Eindhoven).
Ik heb net gebeld met ze en er wordt gezegd dat een fiets mee kan, max. 30 kilo, geen max. afmetingen (m.a.w. fiets hoeft niet kleiner gemaakt te worden) en een zachte hoes is toegestaan.
Is er iemand die de afgelopen maanden nog met Ryan Air gevlogen heeft en de fiets had ingepakt in een hoes?
Ik hoor graag je ervaringen.
FWIW: Een paar maanden geleden heb ik op Eindhoven gezien dat een man die zijn fiets geheel in huishoudfolie had gewikkeld na het nodige gebakkelei en gebel die fiets toch bij Ryanair kon inchecken. Kortom, het is ook maar net wie je achter de balie treft.
Zoals ook al eerder gepost: zorg dat als je je fiets met Ryanair meeneemt, de hoes afgesloten is. Dus helemaal om de fiets heen (geen uitstekende wielen) en iets van een touw of andere afdichting.