Additionally, paste this code immediately after the opening tag: John Kerry breekt been bij fietsongeluk - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

John Kerry breekt been bij fietsongeluk

Aanvankelijk dacht ik: "O nee he, weer een onzintopic." Maar nu evolueert de discussie richting de interessante vraag of het logisch is dat slimme mensen rijker zijn. Het is mooi weer en ach, ik doe 's lekker mee in een ogenschijnlijke onzindiscussie. Ik zou de vraagstelling alleen anders willen framen (om toch nog wat relevantie voor dit WF te houden): Is het logisch dat slimmere mensen een duurdere trekkingfiets hebben? (Als dat al zo is natuurlijk) Misschien kunnen we de AF/BI-quotient introduceren: Aanschafwaarde Fiets gedeeld door Besteedbaar Inkomen x 100. Is er een correlatie en hoe lineair is deze dan? Wie start een poll?
willem.m schreef:Aanvankelijk dacht ik: "O nee he, weer een onzintopic." Maar nu evolueert de discussie richting de interessante vraag of het logisch is dat slimme mensen rijker zijn. Het is mooi weer en ach, ik doe 's lekker mee in een ogenschijnlijke onzindiscussie. Ik zou de vraagstelling alleen anders willen framen (om toch nog wat relevantie voor dit WF te houden): Is het logisch dat slimmere mensen een duurdere trekkingfiets hebben? (Als dat al zo is natuurlijk) Misschien kunnen we de AF/BI-quotient introduceren: Aanschafwaarde Fiets gedeeld door Besteedbaar Inkomen x 100. Is er een correlatie en hoe lineair is deze dan? Wie start een poll?
Wat schattig dat je je post nog even aangepast hebt. Wilde je de lezers zo graag duidelijk maken dat jij bij die groep slimme mensen hoort? (Of in ieder geval zelf vindt dat je daartoe behoort)

(Toch de verleiding weer niet kunnen weerstaan in dit soort topics te reageren :cry: )
Ha ha, ik weet niet of ik slim ben. Waarschijnlijk niet, want slimme mensen kunnen verleidingen beter weerstaan, zoals het reageren op een onzintopic, behalve als het topmensen betreft, want die gaan graaien :?

Ik probeer gewoon een andere wending aan het topic te geven, het werd me een beetje persoonlijk, that's all.
Ik buig het onderwerp even om. Ik heb aangegeven dat ik ook onfortuinlijk ben gevallen over een stoeprandje.

Wie is er eigenlijk nog meer gevallen in het buitenland over dingen die je alleen in het buitenland ziet?
Die granieten stoepranden kom ik in mijn dorp ook tegen. Glad in de regen. Zo buitenlands is het niet.
Ik kom op de weg weinig "buitenlands" tegen, dat niet in Nederland aanwezig is.

Gelukkig voor John Kerry dat de Obama Care is ingevoerd in de VS. Krijgt in ieder geval medische zorg. :) Gelukkig kent de VS geen grote graaiers. Daar zijn alleen eerlijke bankiers, die werken zonder bonussen

Piet.
willem.m schreef:Aanvankelijk dacht ik: "O nee he, weer een onzintopic." Maar nu evolueert de discussie richting de interessante vraag of het logisch is dat slimme mensen rijker zijn. Het is mooi weer en ach, ik doe 's lekker mee in een ogenschijnlijke onzindiscussie. Ik zou de vraagstelling alleen anders willen framen (om toch nog wat relevantie voor dit WF te houden): Is het logisch dat slimmere mensen een duurdere trekkingfiets hebben? (Als dat al zo is natuurlijk) Misschien kunnen we de AF/BI-quotient introduceren: Aanschafwaarde Fiets gedeeld door Besteedbaar Inkomen x 100. Is er een correlatie en hoe lineair is deze dan? Wie start een poll?
Misschien hebben slimmere mensen wel meer geld omdat ze minder uitgeven aan dure trekkingfietsen en andere zaken waarbij je meer betaald voor een "merk" dan voor functionaliteit. Zij hebben waarschijnlijk ook minder angst voor bijvoorbeeld het breken van de zadelpen en andere levensbedreigende gebeurtenissen zoals het loslaten van de lak, het roesten van een spaak of de degeneratie van het naaisel van een tas waardoor de bagage besmet wordt met zoiets verderfelijks als regenwater.
Op 5 november j.l. kwam ik per fiets in de stromende regen thuis na m'n werk. Ik parkeerde m'n fiets tegen het tuinhek om te kijken of er post lag in de buitenbrievenbus. Er stopte op dat moment een bestelwagen van de UPS en ik kreeg een enveloppe aangeboden. Na eerst mijn handtekening gezet te hebben op zo'n elektronisch ding vervolgde de bestelwagen zijn weg weer.
Het was al pikdonker buiten en pas nadat ik het licht in mijn huis aandeed en me heb ontdaan van m'n regenkleding en me opgefrist, zag ik met verbazing de naam van de afzender uit Washington D.C. Deze brief is duidelijk per diplomatieke post bezorgd, mijn adres op de enveloppe klopt precies en er zat geen postzegel op.
Zenuwachtig haalde ik de brief te voorschijn, wie zou me zoiets schrijven? - voorzien van een watermerk met the American Eagle - en het is persoonlijk ondertekend door niet minder dan John Kerry! Ik las de brief enkele malen en vertalingen maalden in mijn hoofd rond. Ik heb deze brief nu vertaald en de inhoud wil ik jullie niet onthouden:

THE SECRETARY OF STATE
WASHINGTON D.C. 20520


September 10, 2015

Beste Martin,

Een grote verlate dank voor de goed doordachte brief – het was echt vriendelijk dat je aan mij hebt gedacht. Het Massachusetts General Hospital heeft nu pas alle post, dat aan mij werd bezorgd nagezonden, dus bied ik zeer veel excuses aan voor het vertraagde antwoord. Dank je voor het delen van jouw vele fietsverhalen. Ik ben zowel onder de indruk – en jaloers – van alle plaatsen die je heb gereden! Als je de afgelopen jaren hebt ervaren, wenst niemand in het bijzonder een fietsongeluk, een gebroken been of een ziekenhuisverblijf – maar de waarheid is dat ik gelukkig alleen zeer tijdelijk heb gestrompeld. Ik was ook bijzonder gelukkig dergelijke goede zorg te hebben ondervonden – in Zwitserland, vlakbij Frankrijk, en thuis in Boston – van de eerste hulp, artsen, verpleegkundigen, en het geweldige team rond mij – en dat dit een stuk makkelijker heeft gemaakt.

Hoewel het niet mijn gewoonte is om aandacht op deze manier te geven, kan ik zekerheid stellen dat je mede hebt geholpen om mijn geest positief te houden bij het ontvangen van dergelijke attente kaarten en brieven van mensen thuis en over de hele wereld. Wetende dat, vrienden, familie en zelfs vreemden mij in hun gedachten hebben gebeden, is een speciaal gevoel – en dat is op zijn zachtst gezegd.

Teresa en ik hebben grote waardering voor je opbeurende woorden, meer dan je denkt. Ik ben bijna terug op volle snelheid – en ja, spoedig zal ik verleid worden om weer op een fiets te stappen! Intussen, een grote dank aan jou!

Met de oprechte groeten,
John F. Kerry
Mooi!
Cool!
Het zit in de kleine dingen.....Wie goed doet, goed ontmoet......
Anja
Martin, wat ontzettend leuk!
Heel leuk dat je dat terug krijgt! Komt vast door jouw ontwapenende manier van anderen bejegenen, dat siert een mens!
Wat een giller zeg, om antwoord te krijgen van John Kerry. Maar daar zal ie wel een heel PR-apparaat voor hebben om te regelen. Wat een dergelijk antwoord niet minder leuk/sympathiek maakt overigens.
Leuk!

Bedankt voor het delen.