Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 10 fietsen kopen - Forum Wereldfietser

10 fietsen kopen

Hallo iederen!!!
Ik heb een bedrijf in spanje en wij willen nu fietsen verhuren. We denken an vouwfietsen. Omdat de markt van deze fietsen groter is in nederland denken we dat de prijzen lager zijn.
Heeft iemand een tip van een dealer of een bedrijf met wie wij contact kunnen opnemen
Alvast bedankt
Humberto
hcasado schreef:Hallo iederen!!!
Ik heb een bedrijf in spanje en wij willen nu fietsen verhuren. We denken an vouwfietsen. Omdat de markt van deze fietsen groter is in nederland denken we dat de prijzen lager zijn.
Zijn vouwfietsen handig? Extra complexiteit in vergelijking met een gewone fiets betekent hogere kosten, meer onderhoud, extra instructie etc. Dat moet opwegen tegen extra appeal, bezorgkosten? etc.

En zijn de prijzen in NL plus transportkosten lager dan in Spanje? En hoe denk je de onderdelenvoorziening te regelen? Normaal is de fietsen na een jaar te verversen. Krijg je dat met je vouwfietsen in Spanje voor elkaar?

Ik kan me herinneren een half jaar geleden iets gezien of gelezen te hebben over een nederlander die in Barcelona vouwfietsen is gaan verhuren in Barcelona. Scheen een groot succes te zijn; daar weet ik het fijne niet meer van. Wel dat het volgens mij van die hele goedkope fietsen met 24-inch wielen (a la weekend-star, halfords).

Als je die fietsen neemt in een heuvelachtige omgeving zou ik wel de velgen verwisselen, want deze velgremmen op stalen velgen...dat werkt niet zo goed.

Toch denk ik dat je beter van die stevige, maar duurdere batavus personal bikes kunt nemen; wellicht makkelijk te koop via marktplaats of stationsstallingen of iets dergelijks?

Succes met dit goede initiatief; houd ons op de hoogte!

Alexander

Er zijn zoals wel vaker gezegd allerlei vouwfietsen, waarvan sommige vooral vouwen, en andere vooral fiets zijn. Veel vouwfietsen zijn toch vooral bedoeld voor het stadswerk en niet voor heuvels etc. Het eerste wat dus van belang is, is te weten waarom het bedrijfsmatig zinvol is dat de fietsen kunnen worden opgevouwen, en het tweede is dat je zult moeten zeggen hoe er mee gefietst moet worden. Zoals Marten bovendien ook al zegt: het is wel meer onderhoud. Dat althans is bij onze zeker niet goedkope Brompton echt het geval.
Wim

De Brompton importeur van Spanje is hier ooit wel eens langs geweest. Dat was een Nederlander die in Barcelona woont. Ga eens op zoek naar hem!

En een Dahon vouwfiets is de fiets van het jaar geworden (ook al is het een politieke keuze), is dat misschien iets?

Of wat denk je van Riese und Muller (Birdy) Rijdt erg goed!

Even afgezien van de vraag of je een vouwfiets moet nemen; zou ik zeker geen dure birdy, brompton en dahon's adviseren. Het zijn mooi fietsen, maar ook erg kwetsbaar (ik heb ze allemaal gehad) en onhandig voor onervaren gebruikers. Zeker voor huurfietsen zou ik altijd naafversnellingen nemen, indien het gebied dat toelaat. De Birdies zijn geschikt voor een wereldreis, maar niet voor een paar toeristen die de fiets slecht behandelen.

Hoi adekruif,

ik geef je eigenlijk wel gelijk, maar ik heb dan ook niet veel verstand van vouwfietsen. Ieder zijn specialiteit :lol: Wel heb ik een paar keer een Birdy met Rohloffnaaf verkocht. Mmm, die was wel heel erg goed (maar wel weer duur)

Eric

Ja, die fietst heel goed; zeker voor hele lange afstanden. Voor het ov-gebruik vind ik die birdy te kwetsbaar en ook wat onhandiger dan de Bromptons. Die brompton gebruik ik vaak voor afstanden tot ca 20km. Ik gebruik hem zelfs liever dan die koga randonneur van mij; voelt gewoon lekkerder aan.
Maar goed, ik ben dan ook een brompton fan; hij stond zelfs op onze trouwkaart. Het concept is heel goed, en waar mogelijk pas ik de fiets af en toe aan, want hij is nog zeker niet perfect. De bedrading van de verlichting is te slecht, en de derailleur is ook erg kwetsbaar. Maar goed, indien nodig kun je vouwfietsjes als deze ook voorzien van SON en Rohloff en lowriders, als zul je soms wel creatief moeten zijn. Maar dat knutselen en uitvinden is ook het leukste.