Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3 foto's van de mooiste plekken waar je hebt gefietst - Forum Wereldfietser

3 foto's van de mooiste plekken waar je hebt gefietst

In deze donkere dagen waarbij de weersverwachting niet uitnodigt tot fietsen, is het fijn om iets te hebben om naar uit te kijken. Daarom dit nieuwe draadje.

Wat zijn de drie mooiste plekken waar je op fietsvakantie bent geweest, en waarom?

Hierbij mijn aftrap. Wie volgt? Minimaal drie en maximaal drie foto's 8)

(1) IJsland
Waar: Route F210 in de Launfit-vallei.
Waarom: Werkelijk een sprookjesachtig landschap. Het is helemaal niet zo lastig om hier te komen. Wel om er weer weg te komen, want je blijft maar foto's maken. Wat mij betreft het mooiste stukje IJsland.[/list]
Afbeelding

(2) Ladakh (India)
Waar: Weg door Zanskar naar de Shingo-La, Bij Tanze.
Waarom: Markante bergen met diverse tinten: grasgroen, mintgroen, bruin, terra cotta. Het is hier weliswaar afgelegen, maar er zijn altijd wel stoepa's te zien. Vanaf hier hebben we uitzicht op de markante Gumburanjon, een steil oprijzende 'Matterhorn' halverwege het dal waar we vandaag verder doorheen zullen gaan.
Afbeelding

(3) Tenerife
Waar: Route TF-38 naar de 3.718 m hoge Pico del Teide.
Waarom: De weg is lange tijd supersaai, met wolken die het uitzicht belemmeren. Pas in de laatste bocht, bij Cuevas de Somara, breekt de zon door en sta ik oog in oog met El Teide. Hier is het uitzicht op de vulkaan het allermooist.
Afbeelding
Zomaar wat willekeurige plekken :wink:

1) NW Albanië - Een helse rit met veel ontberingen, maar het woeste landschap vergoedde alles

Afbeelding

2) Pico do Areiro - Madeira. Het mooiste eiland van Europa

Afbeelding

3) Moab, Utah - Mooiste staat van de V.S.

Afbeelding
Ook hier in Vlaanderen weinig aantrekkelijk fietsweer. Hierbij onze top 3.

(1) Ladakh, Noord-India
waar: Manali - Leh
waarom: Het landschap is er van een adembenemende schoonheid en bijzonder gevarieerd. Je moet er figuurlijk (en ook letterlijk) naar adem happen bij het aanschouwen van al dat pure natuurschoon.
Afbeelding

(2) IJsland
waar: F208 & F225
waarom: Off-road wegen die je dwars door een vulkaanlandschap leiden. Je ziet er bergen in alle mogelijke tinten groen, grijs en bruin. Bij aankomst in Landmannalaugar werden we getrakteerd op een intense hagelbui, kwestie van niet té warm te lopen voor al het natuurschoon.
Afbeelding

(3) Nieuw-Zeeland
waar: Rainbow & Molesworth Road
waarom: Een paar 100km onverhard waar je als fietser het rijk voor jou alleen hebt. De omringende bergen hebben er namen als Devil’s Backbone, Mount Horrible en Mount Misery, maar de omgeving is er desondanks of juist daarom wondermooi.
Afbeelding
Leuk draadje en mooie foto's!
Moeilijke keuze! Mooiste in de zin van: wat heb ik toen genoten!
In willekeurige volgorde ;-)

1) Marokko
waar: Djebel Sarrho (tussen Boumalne en N'kob)
waarom: Ik ben 3x in Marokko geweest en vond vooral de offroad stukken erg mooi: het desolate, de stenen massa's, de kleuren, de besneeuwde bergen

Afbeelding

(2) Canada
waar: Icefield Parkway
waarom: bossen, bergen, meren en gletsjers, en provincial park campings met kampvuurplekjes :-)

Afbeelding

(3) Spanje
waar: Andalusie
waarom: fijne bestemming voor in het voor -en naseizoen, mooi weer, veel afwisseling tussen kust en bergen, mooie witte dorpjes, via verdes, en tapas

Afbeelding
Noorwegen waarvan hoogtepunt Rallarvegen

Afbeelding

Zweden, kilometerslang wuivende lupinen langs de wegen

Afbeelding

Estland, geen fietsfoto maar fietsen en kamperen gaan wat mij betreft hand in hand,
Dit is aan het Peipsimeer. Estland, een verrassend prachtig fietsland en vrij kampeerland.

Afbeelding
Wauw, wat een mooie foto's alweer! Krijg helemaal zin om te gaan fietsen. Marokko wil ik nog wel een keer naar toe. Madeira staat ook op mijn lijstje. Noorwegen daar was ik al, prachtig. Nieuw-Zeeland ligt helaas niet om te hoek, maar wat mooi zeg. Albanie ligt wat dat betreft dichter bij huis, maar is het niet gevaarlijk?

Laat die foto's maar komen!
fietsjunks schreef:Leuk draadje en mooie foto's!
Nou, post er dan drie :D Zal lastig zijn om te kiezen uit zoveel schitterend beeldmateriaal.
Wat een inspiratie allemaal, bij deze mijn kleine bijdraag...

1. Namibië (in Zomer)
Waar: Tussen Sesriem-Walvis baai (en ook de 1000km daar voor)
Waarom: Uitdaging van warmte (30-40 graden in de schaduw), Woestijn, grint wegen, rust/ruimte/tijd alleen, ruig natuur, in slaap vallen met alleen woestijn geluiden en vooral de 5 miljoen ster hotel zonder licht vervuiling.

Afbeelding

Verhaal

2. USA
Waar : Ergens tussen links en rechts
Waarom : Mooi kaas rechte wegen, leuk mensen, veel natuur en de reis waar ik echt besmet werd met fietsreizen.

Afbeelding

Verhaal

3. Canada (in Winter)
Waar : Trans Labrador highway
Waarom : Weinig dorpen ( 1 per 4-12 fietsdagen), weinig mensen (2-5 autos per uur), extreem stilte (soms is de enige geluid je eigen hart), mooi en super makkelijk wild kamperen in de sneeuw. (uiteraard was koken, eten, naar de toilet gaan, niet dood gaan best een uitdaging bij -30/-40) 8) :D

Afbeelding

Verhaal
willem.m schreef: Albanie ligt wat dat betreft dichter bij huis, maar is het niet gevaarlijk?

Laat die foto's maar komen!
Willem, om kort te zijn nee, en ik zou maar opschieten, dit kon wel eens het Benidorm van de Balkan gaan worden, lange zandstranden en aardige mensen, waarvan er verrassend veel engels spreken, en nu nog spotgoedkoop. Het wegennet wordt in rap tempo gemoderniseerd, dus ook aan slechte wegen is er straks een gebrek.
Het gevaar wat ik vooral zie is dat er zoveel verschillende snelheden tussen de weggebruikers zitten, wandelaars, ezel en wagen, paard en wagen, fietsers, oude auto's en nieuwe auto's, in die volgorde, en dan maken ze ook nog allemaal gebruik van dezelfde weg. Hoe het met de criminaliteit zit weet ik niet, die zal er best zijn. De vele auto's met engels kenteken zijn van Albanezen die weer terug zijn na in Engeland goed geld te hebben verdiend, en dat nu gebruiken om iets voor zichzelf op te bouwen.
_Peter_ schreef:Hoe het met de criminaliteit zit weet ik niet, die zal er best zijn
Ja, toen we daar wild kampeerden werd mijn fietstas gejat door behulpzame jongetjes die ons een kampeerplek aanwezen. Een paar dagen later, in het minstens zo fraaie Montenegro, werd ik van mijn ligfiets gesleurd door handtastelijke Montenegrijn. Die had blijkbaar een Slibowitz teveel op en vond het blijkbaar leuk om mijn ligger uit te testen. Achteraf zijn dat natuurlijk de smeuiige details van een avontuurlijke fietstocht. Kortom, de Balkan daar moet je echt een keer gefietst hebben.
https://picasaweb.google.com/1142831098 ... Balkan2010
Wat een negativiteit in dat andere topic zeg. 132 berichten en 3469 views over... ja waarover eigenlijk. De essentie van dit forum is toch dat je elkaar informeert en inspireert?

Ik ben erg benieuwd of diegenen die veel tijd kwijt zijn met topics over techniek wel eens op fietsvakantie gaan. Zo ja, is het dan niet leuk om daarvan een paar foto's te posten? Kom maar op!
(1) Franse Alpen
Waar: Col d'Izouard
Wanneer: 16 oktober 2011, 12:26 uur
Waarom: Als de zomertoeristen allang zijn vertrokken en de eerste sneeuw nog moet vallen, heb je als fietser deze prachtige col voor jezelf. Boven de boomgrens rest nog een uurtje klimmen tussen kale bergkammen in vijftig tinten grijs, bruin en geel. Even wanen we ons in Centraal-Azië, maar een paar uur later zitten we weer op een knus pleintje onder de platanen te nippen aan een goed glas wijn.
(Zie hier voor meer foto's en een verslag van deze tocht)

Afbeelding

(2) Zuid-Noorwegen
Waar: Jostedalsbreen
Wanneer: 11 juli 2014, 13:38 uur
Waarom: In het rijtje Rallarvegen (hoogste fietspad in Scandinavië), Sognjefjord (langste fjord van Europa) en Sognefjellsvegen (hoogste asfaltweg in Scandinavië) hoort ook de grootste gletsjer op het Europese vasteland. Terwijl Noorwegen wordt getroffen door een hittegolf, zetten we de fietsen vlakbij de Jostedalsbreen en kruipen we even later door de koele gangen en spleten van deze enorme ijskap.
(Zie hier voor meer informatie.)

Afbeelding

(3) Schotse westkust
Waar: Loch Duich bij Ratagan
Wanneer: 7 juni 2015, 21:19 uur
Waarom: Lochs, Munroes en heerlijk lange zomeravonden. Ja, het kan hier ook regenen. En van midges, motoren, campers en 'Sorry, no vacancies' worden we ook niet blij. Maar als we dan 's avonds toch nog een plekje in een B&B vinden en van dit uitzicht genieten, snappen we weer waarom we al voor de derde keer in zestien jaar door Schotland fietsen.

Afbeelding
Mooie foto's Kees. Bij de Izoard krijg ik helaas geen goed gevoel. Beide keren dat ik er overheen ben gefietst is dat niet goed bevallen. De eerste keer (studententijd) ongetraind en fris uit de auto en dus met enorme beenkrampen. De tweede keer (afgelopen zomer) als 2e col direct na de Agnel, in de hitte, waar ik helemaal niet tegen kan, en dus misselijk en hoofdpijn. Maar mooi is-ie wel!
willem.m schreef:In de hitte, waar ik helemaal niet tegen kan, en dus misselijk en hoofdpijn. Maar mooi is-ie wel!
Als hij dan nog steeds mooi is, moet hij wel héél mooi zijn!
Sluit me aan biuj bovenstaande - erg mooie foto's Kees.

Voor mij springt de Loch Duich eruit maar ja heb dan ook een zwak voor Scotland. Weer maar eens vlug naar terug gaan.
Mount Shasta
California, United States, North America
Afbeelding

Loch Tay Scotland
Afbeelding

Humboldt Redwoods State Park, Highway 101, USA California
Afbeelding