Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PET fles - Forum Wereldfietser

PET fles

Hallo,

ik heb een tijd geleden een PET fles houder van Minoura, met zo'n grijze knijper aan de bovenkant, bij Marco de Wit gekocht. De anderhalve liter fles van Coca Cola (al een oude) en een AH cola fles die ik heb passen er net niet in, ze zijn net te lang (het scheelt niet veel). Weet iemand welke flessen er wel in passen?

Groetjes,
Frank

Wat voor advies geeft Marco de Wit?

Heb je al geprobeerd die grijze knijper te verschuiven?

Hoi,

De flessen van de Coca Cola passen er allemaal in. Gewoon zoals gezegd de grijze knijper verschuiven :)

Fiets de wereld (met twee minoura's),
Whisky

De nieuwe spa flessen passen er ook in, zij het maar net. Van de oude moet je even de voet afsnijden. Daarbij ga ik er van uit dat je niet de dop in de grijze klem doet, maar het smalste deel van de hals onder de dop.

Hallo Marc,
whisky schreef:Hoi,

De flessen van de Coca Cola passen er allemaal in. Gewoon zoals gezegd de grijze knijper verschuiven :)
Vreemd. Die heb ik helemaal naar boven geschoven, zo ver als mogelijk was (tot waar de bocht begint). Ik zal het eens met een Spa fles proberen.
Fiets de wereld (met twee minoura's),
Whisky
Ik heb het gezien, mooie tocht.

Groetjes,
Frank.

Hallo Bert,
bert sitters schreef:Wat voor advies geeft Marco de Wit?
Heb ik nog geen contact mee opgenomen, per slot van rekening levert hij de houder en niet de flessen die erin moeten.

Groeten,
Frank
Frank schreef:Hallo,

ik heb een tijd geleden een PET fles houder van Minoura, met zo'n grijze knijper aan de bovenkant, bij Marco de Wit gekocht. De anderhalve liter fles van Coca Cola (al een oude) en een AH cola fles die ik heb passen er net niet in, ze zijn net te lang (het scheelt niet veel). Weet iemand welke flessen er wel in passen?

Groetjes,
Frank
buitenlandse flessen zijn meestal net iets korter, nederlandse PET flessen met ring passen niet. Je kunt proberen een paar millmeter te winnen door de verschuifbare klem bij te vijlen zodat je die in de ronding kunt schuiven. Ideaal wordt het niet

Frank schreef:Hallo Bert,
bert sitters schreef:Wat voor advies geeft Marco de Wit?
Heb ik nog geen contact mee opgenomen, per slot van rekening levert hij de houder en niet de flessen die erin moeten.

Groeten,
Frank
Frank, als jij een nieuwe fiets koopt zeg je dus niet voor "WIE DE FIETS" bedoeld is en neem je maar een framemaat! 8)

Schorpioen. :mrgreen:

Schorpioen schreef:
Frank schreef:Hallo Bert,
bert sitters schreef:Wat voor advies geeft Marco de Wit?
Heb ik nog geen contact mee opgenomen, per slot van rekening levert hij de houder en niet de flessen die erin moeten.

Groeten,
Frank
Frank, als jij een nieuwe fiets koopt zeg je dus niet voor "WIE DE FIETS" bedoeld is en neem je maar een framemaat! 8)

Schorpioen. :mrgreen:
Ik kocht een houder voor flessen van anderhalve liter. De flessen die ik geprobeerd heb passen niet, daarom vraag ik aan de gebruikers van deze houder welke fles wel past. Het lijkt me dat het niet gewaardeerd wordt als ik met mijn fiets de supermarkt in ga om te passen welke fles wel geschikt is.
ja helaas nederlandse petflessen passen niet de fles die wel perfect past is een 1literfles van barleduc, hou je nog ruimte over ook,en hoef je ook nog minder mee te zeulen ,zo zie je maar elk nadeel heeft zijn voordeel !!

Of de fleshals heet stoken (met beleid) en iets oprekken?
Hallo,
m-gineering schreef:
buitenlandse flessen zijn meestal net iets korter, nederlandse PET flessen met ring passen niet. Je kunt proberen een paar millmeter te winnen door de verschuifbare klem bij te vijlen zodat je die in de ronding kunt schuiven. Ideaal wordt het niet
Inderdaad, niet ideaal. Het verschil is ong. 0,7 cm, dat is te veel om er af te vijlen vrees ik. Ik ga de houder gebruiken in het buitenland, dan koop ik daar wel een fles die erin past.

Groetjes,
Frank
Hallo Rene,
rene 57 schreef:ja helaas nederlandse petflessen passen niet de fles die wel perfect past is een 1literfles van barleduc, hou je nog ruimte over ook,en hoef je ook nog minder mee te zeulen ,zo zie je maar elk nadeel heeft zijn voordeel !!
Nee, geen optie. Ik wil juist meer drinken meenemen, omdat ik naar een droog gebied ga. Als ik alleen gewicht zou willen besparen, dan kan ik net zo goed de standaard bidon laten zitten.

Groetjes,
Frank

Hoi,

Waar is droog? In de arabische landen pasten alle 1.5 flessen zonder problemen...
Mochten nederlandse 1.5 Limonadeflessen niet passen of je te klein zijn en wil je meer water op je frame willen transporteren neem dan een 2 liter siggfles, past ook in de minoura houder :)
Afbeelding


Wel oppasen dat ze niet gejat worden. Even in een vies kleurtje spuiten, bruin of zo. Zie je de viesigheid op de flessen ook niet zo...

Fiets de wereld (met minstens 4 liter water),
Whisky

ik kwam er idd ook al achter, voetje van standaard spa fles af, en het past prima :-)

Toon.

Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Totaaaal offtopic.
Hoi maismeel en andere mede Calvin and Hobbes fans:

Metaphysica:
Afbeelding

Voor de beginnende fietsers:
Afbeelding

Waarom we het avontuur zoeken:
Afbeelding

1470 strips van Calvin en Hobbes :D
http://www.rblords.com/~razor/ch/

Fiets de wereld (Met Calvin and Hobbes strips),
Whisky
Frank schreef:Hallo,
ik heb een tijd geleden een PET fles houder van Minoura, met zo'n grijze knijper aan de bovenkant, bij Marco de Wit gekocht. De anderhalve liter fles van Coca Cola (al een oude) en een AH cola fles die ik heb passen er net niet in, ze zijn net te lang (het scheelt niet veel). Weet iemand welke flessen er wel in passen?
Probeer eens de 7-upflessen; die zijn recht en hebben geen aangehechte ringen aan de onderkant.
Leon (heeft de Petfleshouders die vroeger door de Fietsersbond werden verkocht)
Hallo Leon,
Leon schreef:
Frank schreef:Hallo,
ik heb een tijd geleden een PET fles houder van Minoura, met zo'n grijze knijper aan de bovenkant, bij Marco de Wit gekocht. De anderhalve liter fles van Coca Cola (al een oude) en een AH cola fles die ik heb passen er net niet in, ze zijn net te lang (het scheelt niet veel). Weet iemand welke flessen er wel in passen?
Probeer eens de 7-upflessen; die zijn recht en hebben geen aangehechte ringen aan de onderkant.
Leon (heeft de Petfleshouders die vroeger door de Fietsersbond werden verkocht)
Ik zal eens een fles 7-up halen, maar eerst moet ik anderhalve liter cola opdrinken. :)

Bedankt voor de sugestie (jij ook Whisky),
Frank
Een 7-upfles blijft precies zitten!

Te zien vrijdagavond in de VAUDE Store Nederland bij de lezing van Frank van Rijn. M'n fiets heb ik nu namelijk in de winkel staan, mét PET-fleshouder én 7-upfles.