Additionally, paste this code immediately after the opening tag: To whom it may concern - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

To whom it may concern

Rokon schreef:Rationeel gezien ... We worden er nu eenmaal niet jonger op.
Dat is inderdaad rationeel, maar dat geldt al vanaf je geboorte en ik zie nog steeds geen kleuters op e-bikes :wink: .

Waarmee ik maar wil zeggen dat het makkelijk richting een e-bike redeneren is, als je in je koppie de keuze al hebt gemaakt 8) .
Ik blijf sceptisch over e-bikes op vakantie, tenzij je een super georganiseerde route zoals de Rijn of Moezel e.d. doet. Dus met een infrastructuur die je een beetje zekerheid geeft dat je niet zonder stroom komt te staan.
Maar als trainingsmiddel, of als gereedschap om mensen op de fiets te krijgen, wordt ik steeds meer pro-elektra.
Ik reis elke dag van Hilversum naar de Bijlmer voor m'n werk. In de zomer-herfst deed ik dat ook af en toe op de fiets. 24 km enkele reis, en dat ging best, ook heen en terug op 1 dag als je eenmaal begonnen bent, maar om het elke dag te doen...dat zou heel mooi zijn, en ik ga het proberen dit jaar, maar...sommige dagen gaat het gewoon niet passen in m'n werkschema of heb je een ouderavond, of wat dan ook.

Nu kan ik ook tegen m'n werkgever zeggen, laat die OV kaart maar zitten, geef me maar cash, ik koop een e-bike, en na iets meer dan een jaar is die betaald door m'n werkgever. Met trapondersteuning zal ik sneller kunnen gaan, minder last hebben van wind etc, dus zal ik meer kilometers maken. Ook als je het 'valsspelen' er uit weghaalt. Dus zal ik in de vakantie veel uitdagender tochten aan kunnen op mijn normale vakantiefiets, omdat ik beter getrained ben.
Om Charlie Sheen te quoten: "Winning!"
Het is maar een gedachte!
@Rokon: je zou nu een goede vakantiefiets kunnen aanschaffen, die je op een later moment kunt ombouwen naar elektrisch. O.a. Santos biedt die mogelijkheid.
captain_fabulous schreef:Met trapondersteuning zal ik sneller kunnen gaan, minder last hebben van wind etc, dus zal ik meer kilometers maken.
Al eens aan een velomobiel gedacht?

Carl