Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gevraagd bij aankoop vakantiefiets - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Hulp gevraagd bij aankoop vakantiefiets

Gisteren heb ik de fiets opgehaald en gelijk een eerste tocht gedaan: Venlo - Nijmegen door Duitsland, 84 km.

Fijne fiets. Voelt heerlijk robuust aan, en snel. Ik kijk wel uit naar de eerste vakantie :D

De fiets is heel anders dan mijn vorige vakantiefiets. Zadel is bovenverwachting goed. Helaas heb ik tijdens het fietsen behoorlijk last gehad van mijn linkerschouder, aan de achterkant waar de schouder en de hals samen komen. Na stoppen met fietsen trok de pijn / irritatie heel snel weer weg. Waar zou dat aan kunnen liggen?
SvMp schreef:Helaas heb ik tijdens het fietsen behoorlijk last gehad van mijn linkerschouder, aan de achterkant waar de schouder en de hals samen komen. Na stoppen met fietsen trok de pijn / irritatie heel snel weer weg. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Dan moeten we op zijn minst een film hebben van hoe je op de fiets zit terwijl je fietst. Liefst van opzij en van voren. En dan nog een foto van de fiets zonder jou, betjes van opzij, zodat we kunnen zoen hoe de afstelling is, al denk ik niet dat Marco een fout heeft gemaakt.
Ik zou denken dat het stuur misschien te hoog staat. :D Ik meen het overigens.
Klinkt als een soort kramp? Misschien staat je stuur inderdaad wat verkeerd, en zak je met je hoofd "tussen" je schouders. Je zou niet de eerste zijn.
@Travelmaster: Denk je dan aan te laag, of te hoog (zoals wim hierboven zegt).

@wim: Vreemd genoeg staat het stuur op mijn vorige fiets een stukje hoger.
Is je nieuwe stuur breder?
Wim schreef:Is je nieuwe stuur breder?
Dat zou kunnen. Maar ik weet het niet zeker omdat mijn oude fiets op mijn werk staat.
Het stuur op mijn oude fiets is behoorlijk gebogen (standaard toerfiets-stuur) en het stuur van mijn Santos is slechts licht gebogen. Het zou kunnen dat daardoor de handlebars van de Santos verder uit elkaar staan, maar ik zal morgen even meten.
Als dat het geval zou zijn en je went er niet aan dan zou ik het stuur vervangen door bijvoorbeeld een On-One Og stuur http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar.

Afbeelding


Weet niet of je die erop hebt zitten maar G3 handvatten helpen misschien ook.

Ik zat met hetzelfde probleem als jij beschrijft en heb het stuur en handvatten voord e hierboven genoemde vervangen en heb geen problemen meer gehad op de MTB.
SvMp schreef:@Travelmaster: Denk je dan aan te laag, of te hoog (zoals wim hierboven zegt).

@wim: Vreemd genoeg staat het stuur op mijn vorige fiets een stukje hoger.
Zou beide kunnen, gek genoeg. Als je stuur te laag staat kun je de neiging hebben met je hoofd nog verder te zakken dan je schouders, vooral bij een smal stuur.

Een breed stuur kan hetzelfde effect hebben, als je armen te ver uiteen staan waardoor het niet meer doenlijk is om je romp -en hoofd- goed te ondersteunen.
Inge1 schreef:Als dat het geval zou zijn en je went er niet aan dan zou ik het stuur vervangen door
We weten niet of en welke bar-ends SvMp heeft.

Er zijn gewoon te veel dingen die we niet weten om speculatie zinvol te maken. Als het tegenzit speculeren we ons een ongeluk, zit hij over een jaar als een maf**** op de fiets, overal pijn, maar lag het aan iets heel voor de hand liggends waarvan we hier dan zeggen "O ja dat, had dat dan meteen gezegd".
Als ik op een nieuwe fiets, met een andere zit, meteen 5 uur ga fietsen heb ik ook hier en daar pijntjes... :roll:
gios schreef:Als ik op een nieuwe fiets, met een andere zit, meteen 5 uur ga fietsen heb ik ook hier en daar pijntjes... :roll:
Pfff.. watje 8) .
Travelmaster schreef:
gios schreef:Als ik op een nieuwe fiets, met een andere zit, meteen 5 uur ga fietsen heb ik ook hier en daar pijntjes... :roll:
Pfff.. watje 8) .
:lol: