Additionally, paste this code immediately after the opening tag: decathlon tenten - Forum Wereldfietser

decathlon tenten

Voor onze fietsvakantie willen we een nieuwe tent kopen.
Tot hiertoe gingen we altijd met een decathlon tent voor 4 personen (de light versie van 3,9 kg)
Ik vond het altijd heel handig dat je vooraan en achteraan kon binnenstappen.
Dat gaat niet meer bij de nieuwe tenten.
Het lijkt mij ook als je naar de filmpjes kijkt dat binnen- en buitentent aan elkaar blijven bij het inpakken.
Kan lekker snel zijn, maar bij de tent die we nu hebben laten we buiten- en binnentent altijd apart drogen voor we ze inpakken (terwijl we ontbijten).
Zou het vochtig worden van de tent een probleem zijn bij het inpakken en voor het langdurig gebruik?

3-persoons: http://nl.decathlon.be/tent-quickhiker- ... 45651.html
4-persoons: http://nl.decathlon.be/tent-quickhiker- ... 43148.html
Toen ik in de herfstvakantie binnen en buitentent niet eenvoudig kon scheiden vond ik dat wel lastig met het oog op drogen omdat het na aankomst al snel donker werd. Desondanks de tent nog redelijk droog gekregen. Over het algemeen vind ik het geen probleem de boel nat in te pakken en na het fietsen nat op te zetten. Dan is ie zo weer droog.
Zelf heb ik even de 3 persoons quickhiker gehad.
Prima tent, maar voor mij te laag en te weinig ruimte voorin.
Kwalitatief goed, maar ga voor de 4 persoons . Lekker de ruimte voor 2 personen,
en als het regent kun je binnen koken.
hilde aprilvis schreef: Het lijkt mij ook als je naar de filmpjes kijkt dat binnen- en buitentent aan elkaar blijven bij het inpakken.
...
Zou het vochtig worden van de tent een probleem zijn bij het inpakken en voor het langdurig gebruik?
Ik heb geen ervaring met de tenten van Decathlon (en zou er zelf ook niet snel een tent kopen), maar bij mijn twee huidige tenten heb ik de binnentent nog nooit verwijderd en daar ervaar ik geen vochtproblemen mee. De binnentent droogt bij een goed geventileerde tent ook erg snel.

Renaat
Een vochtige tent inpakken is op zich geen probleem zolang je hem maar niet langere tijd ingepakt laat, vooral niet bij warme omstandigheden. Een tent droogt bij zomers weer erg snel na het opzetten in de middag, dus daarop hoef je 's morgens niet te wachten. Even opzetten of uithangen tijdens een eetpauze is natuurlijk ook nog een optie.
Pak je toch liever een droge tent in, kies dan een plekje waar 's morgens vroeg de zon schijnt en/of de wind vrij spel heeft, dan droogt het allemaal wat sneller.
Op het langdurig gebruik heeft een keer vochtig inpakken geen of nauwelijks invloed, vochtig ingepakt laten echter wel.
Tip:
Bezoek komend voorjaar wat tentenshows en kijk in het echt welke tent voor jullie op maat is. :wink:

Het beste moment voor een goede indruk is als het regent tijdens zo'n tentenshow. :wink:
wimmo17 schreef:Een vochtige tent inpakken is op zich geen probleem zolang je hem maar niet langere tijd ingepakt laat,
Als je een tent droog inpakt zou hij zo droog moeten zijn dat de luchtvochtigheid in de zak niet tot 100% stjigt. Helaas moet de tent dan kurkdroog zijn en dat lukt je alleen in superdroge situaties zoals Spanje in de zomer.
Tijdens de lunch de tent uit de tas halen lijkt me geen goed idee, want (1) hij zit dan al een halve dag nat in de tas, (2) het is ook dan de vraag of je de tent echt droog krijgt, (30 het maakt volgens mij niet uit maar je (4) verdubbelt wel het aantal in- en uitpakbewegingen van de tent. Dat zou wel eens flink nadelig kunnen zijn voor de levensduur.
Ik heb zelf de 2-persoons versie die ik regelmatig vochtig of nat heb ingepakt, soms zelfs een week achter elkaar. Na enkele maanden geen enkel probleem. Wel altijd 's middags of 's avonds (afhankelijk hoeveel ik nog moest rijden) laten drogen.

De binnen- en buitentent kunnen overigens wel uit elkaar want ze zitten vast met 'stokje in lusje' verbindingen. Nooit gedaan, laat altijd alles in 1 keer drogen wat prima gaat. De stokken zitten trouwens vast aan mijn tent maar niet zodanig dat je ze niet eraf kunt halen (eenmalig geloof ik).

Het voordeel van de Decathlon tenten is dat de garantie goed is en ze goedkoop zijn. Je hebt er zo nog een gekocht.
mooie tent hoor die 4 persoons prijs vald ook nog wel mee en lekker ruim
gr
Ik heb zelf de 3 persoons. Top tentje, al zou ik er niet met 3 personen in gaan liggen. Dan wordt het qua ruimte voor bagage ook krapjes.
Ik heb de 2 persoons (gekocht toen ik alleen ging fietsen) en de 3 persoons (erg impulsief gekocht toen er extra persoon mee ging fietsen).

- je kan de tent aan twee kanten openzetten (ingang + verluchting aan andere kant, door een stuk buitentent op te rollen, je moet hiervoor wel naar buiten, maar in de zomer kan dit wel aangenaam zijn (tot het 's nachts begint te regenen..dan moet je dus naar buiten) .
- de ingang vind ik niet zo handig (klein, of geknoei met touwtjes -dat rode beneden- als je het geheel groot open wil)
- ik vind het een laag tentje
- de voortent is klein
- waterdichtheid was ok

Ik heb de tent zelf nogal impulsief gekocht, ik was tevreden over de 2 persoonstent en had er een grotere nodig.
Uiteindelijk zie ik vaak voor dezelfde prijs hogere (en niet veel zwaardere) tenten, ik zou nu toch wat langer rondkijken voor ik zomaar voor Decathlon ga. Het is zeker geen slecht tentje (best licht! snel opgezet), maar het is dus niet dat er voor dezelfde prijs nergens anders wat te vinden is.

- Ik vind de kleur niet heel geschikt voor bijvoorbeeld wildkamperen.
die winkel staat in apeldoorn ik zal het us van dichtbij bekijken
gr
Wij hebben vorig jaar de Quickhiker 4 personen gekocht en bevalt ons prima. In eerst instantie ook twijfels over het niet (gemakkelijk) kunnen verwijderen van de binnen tent. In de praktijk geen enkel probleem. Heerlijk ruim en tent houdt zich prima, net als eerdere tenten van de Decahtlon die we gehad. Gewoon een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Het zijn voor het geld vaak goede tenten. Mijn broertje heeft zo'n 2 persoons XL tent.
Als je hem opzet zoals aangeleverd staat hij als een natte krant. met wat elastiekhaken was dat echter snel opgelost en nu staat hij prachtig. Zijn soms dus van dat kleine dingen maar voor het geld heb je er leuke tenten aan vaak
Henri V schreef:Wij hebben vorig jaar de Quickhiker 4 personen gekocht en bevalt ons prima. Heerlijk ruim en tent houdt zich prima, net als eerdere tenten van de Decahtlon die we gehad.
Heerlijk ruim voor vier personen? Ik zou het graag geloven want ik ben op zoek naar een tent voor mijn vrouw, ikzelf en twee kleine kinderen. Prijs/gewicht is zeker aantrekkelijk, maar reviews getuigen vaak dat ze nogal aan de krappe kant zijn. Dat zou, voor een familietent, wel een afknapper kunnen zijn.
bert heuvellander schreef:
Henri V schreef:Wij hebben vorig jaar de Quickhiker 4 personen gekocht en bevalt ons prima. Heerlijk ruim en tent houdt zich prima, net als eerdere tenten van de Decahtlon die we gehad.
Heerlijk ruim voor vier personen? Ik zou het graag geloven want ik ben op zoek naar een tent voor mijn vrouw, ikzelf en twee kleine kinderen. Prijs/gewicht is zeker aantrekkelijk, maar reviews getuigen vaak dat ze nogal aan de krappe kant zijn. Dat zou, voor een familietent, wel een afknapper kunnen zijn.
Wij hebben deze ook, en de tent is inderdaad erg ruim. Pa/ma en 2 kids gaat makkelijk passen. De voortent is ook gewoon groot te noemen, toen wij afgelopen zomer slecht weer hadden, konden we met gemak met zijn vijven erin eten/boeken lezen/spelletjes doen!
maar alleen in zo'n grote tent is ook wel lekker mooi veel ruimte,ook leuk om dan lekker binnen te koken.
gr