Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lezingen door onze leden op de Fiets en Wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Lezingen door onze leden op de Fiets en Wandelbeurs

Tijdens de Fiets en Wandelbeurs op zaterdag 20 en zondag 21 februari geven de volgende leden van de Wereldfietser een lezing.

11:00 uur Frank van Rijn, Namibie, Juliana Zaal 1 en 2
11:00 uur Bert Sitters, Wallonië, zaal 4
13:00 uur Carla van Tatenhoven en Erik Schuijt, Panama, Costa Rica en Nicaragua, Juliana Zaal 1
14:00 uur Henk Lindner, China, Juliana Zaal 2
14:00 uur Bert en Henriette van Vliet, Vietnam en Laos, zaal 2
14:00 uur Bert Sitters, Zilverroute (Spanje), zaal 1
15:00 uur Hera van Willick, 28 landen, zaal 4.
15:00 uur (alléén op zondag) Erik van den Boom, Ruta Iberica, Zaal 1
Veel bekende/ervaren namen. Komen er ook nieuwe fietsers bij? Is er al aanwas van nieuwe jonge mensen?
Ha die Marco,

Over nieuw talent gesproken: wat dacht je van Hera van Willick. Echt een aanbeveling. Geen woord over techniek, maar Hera neemt je meeslepend mee op haar reis. Haar filosofie en haar levenswijze komen tijdens haar presentatie prachtig tot uiting. Wat beweegt een jonge vrouw om alleen op de fiets over de wereld te trekken? Tijdens een voorproefje op de nieuwsjaarreceptie van de Wereldfietser in Utrecht hing de zaal muisstil aan haar voeten. Je weet het vanuit jouw ervaring. Als je een zaal met leden van de Wereldfietser volledig onder controle weet te houden, dan heb je echt klasse.

Volgens mij ken jij de China-lezing van Henk Lindner ook niet.

Ken jij Henriette van Vliet? Ook zij sleept haar zaal op indringende wijze mee achterop haar fiets.

Anderzijds horen klassiekers als Frank van Rijn er gewoon bij. Vorig jaar kon Frank niet en dat leidde onmiddellijk tot een stroom van reacties van mensen die teleurgesteld waren. Frank blijft van een speciale categorie op grote hoogte.

Mag ik jou van harte uitnodigen als eregast bij de stand van de Wereldfietser?
Ha die Bert,

Dat is juist wat ik op deze beurs mis: de techniek rondom het met de fiets op vakantie gaan: de fiets - de uitrusting - (wild)kamperen - koken - je lichaam etc.

Bert
Top Bert. Klinkt veel belovend. Goed dat er ruimte gemaakt wordt voor nieuw talent.
Mooi dat je het nog even goed onder de aandacht brengt.
Bert van Sprang schreef:Ha die Bert,

Dat is juist wat ik op deze beurs mis: de techniek rondom het met de fiets op vakantie gaan: de fiets - de uitrusting - (wild)kamperen - koken - je lichaam etc.

Bert

Ha die andere Bert,

Er komen ook weer praktische workshops. Ik heb begrepen dat Harry van de Fiets en Wandelbeurs druk bezig is met de invulling van het programma. Jij kent Harry. Ik zou zeggen: breng jouw waardevolle suggesties over naar Harry.
bert sitters schreef:
Bert van Sprang schreef:Ha die Bert,

Dat is juist wat ik op deze beurs mis: de techniek rondom het met de fiets op vakantie gaan: de fiets - de uitrusting - (wild)kamperen - koken - je lichaam etc.

Bert

Ha die andere Bert,

Er komen ook weer praktische workshops. Ik heb begrepen dat Harry van de Fiets en Wandelbeurs druk bezig is met de invulling van het programma. Jij kent Harry. Ik zou zeggen: breng jouw waardevolle suggesties over naar Harry.
Voor het betere droste-effect; hallo Berten,

als alles goed loopt met de planning gaan wij deze beurs een lezing verzorgen over fietstechniek (specifiek wat betreft de techniek van het klimmen op de fiets)

Groet, BertV
avic schreef:als alles goed loopt met de planning gaan wij deze beurs een lezing verzorgen over fietstechniek (specifiek wat betreft de techniek van het klimmen op de fiets)
Mag ik een tip geven? Zorg dat de aankondiging eenduidig is, want bij 'fietstechniek' denk ik gelijk aan kransjes, bouten en kabels, niet aan cadans en mentaliteit. Het zou zonde zijn als je een lezing geeft over de techniek van het fietsen, terwijl je publiek iets verwacht over de techniek van de fiets.

Groetjes,

Carl (geen Bert)
de crux in onze lezing is juist de verbinding van de techniek van de fiets met het fietsen!!

maar ja, maak dat maar eens eenduidig duidelijk ;-)

BertV
Ben benieuwd naar jullie lezing - succes met de voorbereiding.
Ik heb ook een lezing toegezegd, maar rechtstreeks aan Harry.
avic schreef:de crux in onze lezing is juist de verbinding van de techniek van de fiets met het fietsen!!

maar ja, maak dat maar eens eenduidig duidelijk ;-)
Oei, daar valt mijn gedachtengang in duiden - eh, duigen. In elk geval veel succes en plezier gewenst,

Carl
Iemand er een mailtje aan gewaagd om Henk van Dillen voor het voetlicht te krijgen?
Die is wel terug tegen die tijd.
avic schreef:de crux in onze lezing is juist de verbinding van de techniek van de fiets met het fietsen!!

maar ja, maak dat maar eens eenduidig duidelijk ;-)

BertV
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken. Zie hier de aankondiging van de lezing van Christine en Bert. Het onderwerp is: fietsen in de bergen. Zaterdag en zondag om 13:00 uur in zaal 4.
http://www.fietsenwandelbeurs.nl/index. ... lezingen-2
Blijft haast geen tijd over om de beurs zelf te bezoeken! :D
Ik had dit draadje helemaal gemist, maar ik wil hier wel even de tip van Joop herhalen uit een ander draadje: toegang voor € 6,- voor ING-rekeninghouders.

https://rentepunten.ing.nl/productdetai ... 614#108103
Twee foutjes bij onze lezing:
Er staat: 'Carla van Tatenhoven en Erik Schuijt'. De Schuijt heet Eric (met een C) En Carla heet van Tatenhove zonder n. Een 'hoeve' was genoeg denk ik voor haar overoverovergrootvader.
Voor wie de Fiets en Wandelbeurs in Utrecht heeft gemist: dit weekend, 27 en 28 februari is de Fiets en Wandelbeurs in Antwerpen. Onze zusterverereining uit Vlaanderen, De Vakantiefietser, verzorgt de fietslezingen. De Vakantiefietser heeft ook een uitgestrekt paviljoen met informanten, fietsers informeren fietsers, en uiteenlopende workshops.
De beurs is in Antwerp-Expo,direct aan de zuidelijke ringweg, of 10 minuten met tram 2 of 6 vanaf Antwerpen-Centraal,
www,fietsenwandelbeurs.be