Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje alpen - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje alpen

Ik heb zin om deze zomer in de alpen/dolomieten te fietsen, maar niet alleen! Dus zin om mee te fietsen (n dag of 10, met bus of trein heen en terug, zo'n 80-100 km per dag, lekker klimmen maar ook relaxen)? Laat maar horen! Ik heb nog geen concrete plannen voor route en overnachtingen e.d., die komen vanzelf wel.
Groet,
Sandra (35)

Wie oh wie wil er met Sandra mee naar de alphen/dolomieten???
Vond je t zo zielig voor me dat er nog niemand gereageerd had? :wink: M'n plannen veranderen trouwens nog dagelijks: t kan ook nog een tocht door Zuid-Duitsland worden van plm n week met als einddoel Tsjechie. Anyone? Kernwoorden zijn in ieder geval: spontane route, kamperen, relaxed.

Wie oh wie fietst er mee met "zielige :( " Sandra. Wie weet wordt het Zuid-Duitsland... ook leuk!

Groet, Rena :wink:

t kan ook nog een tocht door Zuid-Duitsland worden van plm n week met als einddoel Tsjechie
Kom gerust even langs als je in de buurt bent :)
Ik woon vlakbij de Tsjechiese grens in Wagnerstad Bayreuth (Oberfranken, NE Beieren). De omgeving is hier echt bijzonder mooi (wel heuvelachtig) en er zijn hier mooie fietswegen naar Tsjechie.
Oh, en de Fränkische Schweiz hier om de hoek heeft de hoogste brouwerij dichtheid ter wereld. Lekker relaxen in een Biergarten met een goede Brotzeit en Obatzer en daarbij een lekkere halve liter braun of weissbier, hmmmm :D
(Frankenwijn is ook erg lekker).

Fiets de wereld (in Tsjechie over de grens vulkaanmoeras Soos bezoeken),

whisky

Unser Bratwurst ist.....................
Gib's dort auch Bamberger Rauchbier?

renaw schreef:Wie oh wie fietst er mee met "zielige :( " Sandra. Wie weet wordt het Zuid-Duitsland... ook leuk!

Groet, Rena :wink:
Men gaat zich bijna bezwaard voelen zo.

Unser Bratwurst ist.....................
Gib's dort auch Bamberger Rauchbier?
Na klar! Bamberg (enige stad in Duitsand waar het gebrouwen wordt) is hier maar 60km vandaan. Smaakt fris getapt bijzonder lekker met Raucherschinken, Bratwurst of kaas. Hier in Bayreuth hebben ze een ander lokaal bier, Aktien Zwickl: unfiltriertes naturtrübes Bier, heel erg verfrissend. Verder brouwt Aktien pils en braunbier. Brouwerij Maisel (direkt naast Aktien) brouwt erg lekker Weißbier en Dunkelbier (alleen in Bayreuth te koop). Bierliefhebbers zitten hier goed :)

Een mooie route is om langs de Main naar Würzburg te fietsen (Federweißer: jonge onrijpe wijn van de eerste oogst, Zwiebelkuchen). Vervolgens door naar Bamberg (Rauchbier) en dan langs het Main-Donau kanaal naar Nürnberg (Nürberger Bratwurst, de beste die er zijn). Dan door de Fränkische Schweiz (Dolomiet laaggebergte, overal Biergartens en ieder dorp zijn eigen bier) naar Bayreuth (Obatzda: soort smeerkaas, Zwickl bier).
Van Bayreuth vervolgens door het Fichtelgebirge (middelgebergte) naar Cheb in Tsjechie. Vanaf daar kan je in 3 dagen via Pilzen (ook weer bier :)) of noordelijker via de Moldau en de Donau naar Praag fietsen.

Mooie landschappen, mooie steden, vriendelijke mensen en heeeel erg lekker dikmakend eten en drinken (Deftig und Gut).
Als iemand zin heeft om onderweg naar Praag voorbij te komen, ik ken de mooie routes en biergartens hier :)

Fiets de wereld (mit Whisky und Weißbier)
Whisky

Whisky
Kunnen we niet eens bij jouw komen wereldfietsen?
Ik meld mij bij deze alvast aan.

Hoi,
Kunnen we niet eens bij jouw komen wereldfietsen?
Ik meld mij bij deze alvast aan.
Daar hat Rena het ook al eens over :) Het is erg geschikt voor een lang weekend of een midweek vanwege de lange heen en terugreis (9 uur treinen).
In Bayreuth is een jeugdherberg en ook een (primitieve) camping dus overnachten is geen probleem... Hoe de campings in Würzburg en Nürnberg zijn weet ik niet. In Bamberg ligt hij heel erg mooi aan een aftakking van de Roder Main.

Als er animo voor is organiseer ik iets hier, lijkt me erg leuk :)
Misschien iets voor de activiteitenkommissie?

Fiets de wereld (nu meestal rond Bayreuth en Tsjechie),
Whisky

En dan nu weer terug naar Sandra, want die is op zoek naar een fietsmaatje... alhoewel het fietsen in de buurt van Wisky ook een goede optie is!!! Daar hebben we het zeker nog eens over!!!!

Maar toch.... even serieus!... Sandra is NIET zielig, maar wel op zoek naar een reisgenoot voor een fietstocht door de alpen/dolomieten.

Groet, Rena :wink:

Sandra de Koster schreef:Ik heb zin om deze zomer in de alpen/dolomieten te fietsen, maar niet alleen! Dus zin om mee te fietsen (n dag of 10, met bus of trein heen en terug, zo'n 80-100 km per dag, lekker klimmen maar ook relaxen)? Laat maar horen! Ik heb nog geen concrete plannen voor route en overnachtingen e.d., die komen vanzelf wel.
Groet,
Sandra (35)
Hoi Sandra,

Leuk weer eens wat van je te horen! Alles goed met je?

Ik heb ook plannen om van de zomer een ruime week in de Alpen te gaan fietsen. Ik heb wat meer vakantie dan Astrid en wilde dat gebruiken om een weekje in de Alpen te gaan ravotten. Zoals altijd ben ik wel van plan het onverharde op te zoeken door via kleinere weggetjes de Alpen over te steken. Geen bizar mountainbikewerk, maar gewoon als in Zuid-Amerika over goed bereidbare onverharde paden wat passen oversteken.

Laat me weten als je wat in een combi ziet.

Groeten,
Dennis

dennis@malawi.speedlinq.nl
Hoi Sandra,

Fiets je met hemelvaart ook mee in het vlakke Friesland?

Groetje

Eric