Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer terug.... - Forum Wereldfietser

Weer terug....

Na een afwezigheid van 7 jaren en in die tussentijd 35.000 km gefietst ben ik weer terug op het forum van de Wereldfietser terwijl ik daarvoor een stevige gebruiker was van het forum!!! Gelukkig was mijn gebruikersnaam en wachtwoord nog bekend.
Reden voor terugkeer op het forum is dat ik op zoek ben naar een nieuwe fiets.
Mijn fiets een Giant Jubilee is gekocht in 1997, een gewone fiets gewoon uit het schap noem ik hem altijd. Maar hij is nu na 20 jaar en met meer dan 100.000 km op de teller toch aan zijn einde gekomen.
Hij heeft met volledige bepakking over heel wat (onmogelijke) wegen gereden, geen berg was hoog genoeg en geen brug te ver.
Maar nu moet ik op mijn oude dag op zoek naar een nieuwe fiets en zie door de bomen het bos niet meer. Daarom ben ik weer terug op het forum om eens te zien wat er in die tussentijd veranderd is. En dat is een heleboel, voorlopig ben ik nog lang niet uitgelezen en zie wel wat er op mijn pad komt of liever gezegd waarmee ik op pad ga!
Zo, dit was mijn kletspraat.
MiaV schreef:Mijn fiets een Giant Jubilee is gekocht in 1997, een gewone fiets gewoon uit het schap noem ik hem altijd. Maar hij is nu na 20 jaar en met meer dan 100.000 km op de teller toch aan zijn einde gekomen.
Maar nu moet ik op mijn oude dag op zoek naar een nieuwe fiets en zie door de bomen het bos niet meer. Daarom ben ik weer terug op het forum om eens te zien wat er in die tussentijd veranderd is.
100.000 km, dat is een mooi Jubilee-um :D
Kijk ook eens op de wiki voor fiets-info: http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... iets_kopen
Als je specifiek advies wilt, moet je ons natuurlijk het een en ander vertellen. Wat dat zo zou kunnen zijn, daar is een checklist voor: http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... ijk_advies
Succes alvast! (Daar kande alvast meej beginne)
Hoi Leon,
Geej ok nog stids hier?
Die wiki voor info-fietsen is erg handig dat was er 7 jaren geleden nog niet geloof ik.
En de checklist voor de vakantiefietser is een waardevolle aanvulling van dit forum.
Unne goeie vasteaovend
Ha die Mia,

Welkom terug! Wat leuk!
Tip: kijk voor een fiets op de Fiets en Wandelbeurs: 20 en 21 februari. Daar zijn veel fietsen. Je kunt daar fietsen testen op het parcours. Er staan fabrikanten en handelaren met fietsen, maar zijn ook wereldfietsers met workshops over fietsen aan wie je allerlei praktische vragen kunt stellen. Dus advies van een deskundige gebruiker en niet van een verkoper! De Fiets en Wandelbeurs is dit jaar in Utrecht. Dat is dichterbij Brabant dan de voorgaande jaren.
Ha die Bert,
Jij ook nog steeds hier natuurlijk :D :lol:
In de tussentijd ben ik ieder jaar naar de RAI geweest voor de fiets en wandelbeurs en haal daar nog steeds inspiratie uit. Net nu deze in Utrecht is kan ik helaas niet komen.
Ik heb dit weekend een jubilee-um te vieren.

Het kan ook nog goed zijn dat ik nog een jaartje met mijn fietsie doorij, hij is nog niet geheel ter ziele gegaan. Ik had ook geschreven dat er 100.000 mee gefietst is maar waarschijnlijker is het dubbele daarvan, ik houd het niet zo bij.
In maart willen we de Camino Mozarabe fietsen dan hebben we alle aanlooproutes naar Santiago gefietst.
Groetjes
MiaV schreef:Ha die Bert,
Jij ook nog steeds hier natuurlijk :D :lol:
In de tussentijd ben ik ieder jaar naar de RAI geweest voor de fiets en wandelbeurs en haal daar nog steeds inspiratie uit. Net nu deze in Utrecht is kan ik helaas niet komen.
Ik heb dit weekend een jubilee-um te vieren.

Het kan ook nog goed zijn dat ik nog een jaartje met mijn fietsie doorij, hij is nog niet geheel ter ziele gegaan. Ik had ook geschreven dat er 100.000 mee gefietst is maar waarschijnlijker is het dubbele daarvan, ik houd het niet zo bij.
In maart willen we de Camino Mozarabe fietsen dan hebben we alle aanlooproutes naar Santiago gefietst.
Groetjes
Ha die Mia,

Antwerpen is toch vlakbij Brabant? Op 27 en 28 februari is de Fiets en Wandelbeurs in Antwerp-Expo. Ook daar is het schitterende fietsland Spanje themaland. www.fietsenwandelbeurs.be

Houdoe!
bert sitters schreef:
MiaV schreef:Ha die Bert,
Jij ook nog steeds hier natuurlijk :D :lol:
In de tussentijd ben ik ieder jaar naar de RAI geweest voor de fiets en wandelbeurs en haal daar nog steeds inspiratie uit. Net nu deze in Utrecht is kan ik helaas niet komen.
Ik heb dit weekend een jubilee-um te vieren.

Het kan ook nog goed zijn dat ik nog een jaartje met mijn fietsie doorij, hij is nog niet geheel ter ziele gegaan. Ik had ook geschreven dat er 100.000 mee gefietst is maar waarschijnlijker is het dubbele daarvan, ik houd het niet zo bij.
In maart willen we de Camino Mozarabe fietsen dan hebben we alle aanlooproutes naar Santiago gefietst.
Groetjes
Ha die Mia,

Antwerpen is toch vlakbij Brabant? Op 27 en 28 februari is de Fiets en Wandelbeurs in Antwerp-Expo. Ook daar is het schitterende fietsland Spanje themaland. http://www.fietsenwandelbeurs.be

Houdoe!
bert sitters schreef:Ha die Mia,

Welkom terug! Wat leuk!
Tip: kijk voor een fiets op de Fiets en Wandelbeurs: 20 en 21 februari. Daar zijn veel fietsen. Je kunt daar fietsen testen op het parcours. Er staan fabrikanten en handelaren met fietsen, maar zijn ook wereldfietsers met workshops over fietsen aan wie je allerlei praktische vragen kunt stellen. Dus advies van een deskundige gebruiker en niet van een verkoper! De Fiets en Wandelbeurs is dit jaar in Utrecht. Dat is dichterbij Brabant dan de voorgaande jaren.
Zie ik nou twee verschillende data: 20/21 en 27/28 februari....? :?
zie ik nu 2 verschillende data..
Maar ook 2 verschillende steden, 20-21 Utrecht en 27-28 Antwerpen
bert sitters schreef:
MiaV schreef:Ha die Bert,
Jij ook nog steeds hier natuurlijk :D :lol:
In de tussentijd ben ik ieder jaar naar de RAI geweest voor de fiets en wandelbeurs en haal daar nog steeds inspiratie uit. Net nu deze in Utrecht is kan ik helaas niet komen.
Ik heb dit weekend een jubilee-um te vieren.

Het kan ook nog goed zijn dat ik nog een jaartje met mijn fietsie doorij, hij is nog niet geheel ter ziele gegaan. Ik had ook geschreven dat er 100.000 mee gefietst is maar waarschijnlijker is het dubbele daarvan, ik houd het niet zo bij.
In maart willen we de Camino Mozarabe fietsen dan hebben we alle aanlooproutes naar Santiago gefietst.
Groetjes
Ha die Mia,

Antwerpen is toch vlakbij Brabant? Op 27 en 28 februari is de Fiets en Wandelbeurs in Antwerp-Expo. Ook daar is het schitterende fietsland Spanje themaland. http://www.fietsenwandelbeurs.be

Houdoe!
---------------------------
Ja, houdoe!!
Weet je wel hoe breed Brabant is?
Ik woon in het uiterste oosten van Brabant en naar Antwerpen is het net zo ver als naar Amsterdam en als ik met de trein ga is het 3 en een half uur treinen. Zucht....
Maar mooi geprobeerd en ik vind het wel jammer dat we niet naar de fiets en vakantiebeurs kunnen. :cry:
We zijn vanaf het begin toen de Fiets en Wandelbeurs nog Op Pad beurs heette en in Den Haag was erbij geweest!!!!! :lol:
Dus: houdoe
Marjan schreef:
zie ik nu 2 verschillende data..
Maar ook 2 verschillende steden, 20-21 Utrecht en 27-28 Antwerpen
Excuses, ik had Utrecht niet gezien, gelijk heb je!