Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar reisgenoten naar Santiago de Compostella - Forum Wereldfietser

Op zoek naar reisgenoten naar Santiago de Compostella

Beste reisgenoten,
Op mijn bucketlist staat nog een uitdaging en dat is een fietstocht van Haarlem naar Santiago de Compostella, maar ik wil dit niet alleen doen, maar met een of meerdere reisgenoten in de leeftijd van 50 of 60 jaar.
Het plan is om dat in het najaar bijv. september 2016 in ca. een maand te doen of iets langer, maar wel vanuit een relaxt idee, gelet op de afstand.
Wie zou met mij meewillen om deze ervaring te delen? groet Hans
Best Hans,
Ik ben ook in overweging over een lange fietstocht. Santiago lijkt me leuk! September is ook een mooie maand. Ben alleen nog niet zeker of ik gelegenheid heb ivm werk (ben zelfstandige en in de aanloop v/e mogelijk nieuwe opdracht die langere tijd gaat duren). Maar vind het interessant genoeg om mijn interesse kenbaar te maken aan je.
Dat relaxte spreekt me ook aan. Wat had je als overnachting gedacht? Tentjes? B&B'tjes?
Ik lees het graag! Hartelijke groet,
Jan
Hallo Hans,

graag wat meer bijzonderheden.
B.v. Hoe ga je overnachten, wordt dit kamperen of zoek je iets luxer.
Zelf koken of anders.

Met vriendelijke groeten
Willem Klein
Capelle aan den IJssel
Dag Willem,
Dank voor je reaktie; op je vraag hoe te overnachten gaat mijn voorkeur uit naar de speciale overnachtingsadressen voor pelegrinos langs de route waarbij je dan ook kunt eten. Ik heb gehoord dat deze adressen en waar je kunt eten bijzonder goedkoop zijn luxe is dan ook een stuk minder, maar daar heb ik met zo'n trip geen moeite mee. Wel zou ik voor alle zekerheid mijn tentje meenemen, maar ik bezit niet over enig kookgerei.
Mocht je voorkeur uitgaan voor kamperen dan hoor ik dat graag van je, ikzelf ben nu in een stadium van oriëntatie, groeten Hans uit Hoorn
Hallo Hans,

ben zelf meer een kampeerfietser en zelfkoker maar in overleg is natuurlijk een hoop mogelijk.
Heb je een idee over de prijzen van de speciale overnachtingsadressen voor pelgrims ?
Zelf heb ik een tent en de benodigde spullen om eventueel eten te maken onderweg.
Heb ook een goede ervaring met (langdurige) fietstochten en kampeerwandelvakanties in een groot gedeelte van Europa..
Ben de laatste 3 jaren (fiets) alleen op pad geweest maar met meerdere is het zeker zo leuk lijkt mij.
Wat betreft leeftijd, ik februari hoop ik 66 te worden, weet niet of dit een bezwaar is.

Ben benieuwd hoe je e.e.a. in het vat wilt gaat gieten.
Groeten
Willem
hallo Hans
ben ook van plan om in sept 2016 naar SdC te fietsen. ga half kamperen , refugio, en met slecht weer ho(s)tel. ben in 2006 al een keer geweest en het lijkt mij een goed plan on als afscheid van mijn werk dit te gaan doen. ik stop in mei 2016 met mijn werk.
heb de laatste 3 jaar geen grote tochten meer gemaakt, maar conditie komt snel.
mijn woonplaats is moordrecht en ik ga na 29 augustus fietsen(dochter en kleinzoon jarig)
gr arie
Hallo Arie,

dan woon je aardig bij mij in de buurt (Capelle aan den IJssel)

groetjes
Willem
willem klein schreef:Heb je een idee over de prijzen van de speciale overnachtingsadressen voor pelgrims ?
In 2011 zag ik prijzen zo rond de 5 à 8 euro*. Ik vond het zelf het leukst om mijn tent op te zetten bij een albergue/refugio; boeiende ontmoetingen met lopers (die ik zelf doorgaans interessanter vond dan de fietsers) en toch 's nachts mijn eigen rustige plek. Niet om 4:30 wakker gestommeld worden door inpakkende lopers heeft ook wel wat... ;) Bedenk dat je om te struikelen over de albergues wel eerst in Zuid-Frankrijk moet raken.

Buen camino,

Carl

*) Dat geldt dan voor de albergues die langs de Camino Francés als paddestoelen uit de grond schieten, hè. Op de website met Nederlandse adressen van het Genootschap van Sint Jacob zie ik prijzen van 20, 30 en zelfs 49 euro... Voor dat geld lig je denk ik niet in een stapelbed. Kijk ook eens naar http://caminoteca.com/attachments/artic ... s_2015.pdf
Volgens mij zie ik daar zomaar een groepje van vier ontstaan. Leuk!
Beste Santiago gangers, wellicht is het leuk dat jullie naar de WF beurs komen op 20 maart, ik geef dan een lezing over deze tocht en dan krijg je gelijk een handleiding met wat tips en zo mee, veel informatie is ook te zien op www.santiago.nl groet en succes ! Erik Arts
Is misschien een goed idee. Hoewel ik zelf uitzoeken net zo leuk vind.
Persoonlijk vind ik genoemde prijzen van 49,-- niet echt leuk meer.
Vind het juist leuk om met minder comfort dan thuis genoegen te nemen.
Beetje afzien moet kunnen, toch ! :D

Groeten Willem
Dag Willem, Arie en André,
Leuk om jullie berichten te lezen, vooral de opmerking van André dat er zo langzamerhand een groepje van 4 ontstaat, ik vind dat best gezellig, het moet natuurlijk wel met elkaar klikken, maar daar maak ik me geen enkele zorgen over, ben flexibel genoeg en uiteindelijk moet je met zo'n mooie tocht een succes van maken.
Willem, ik neig nu ook meer naar kamperen zodat je totale vrijheid hebt. Het idee van Erik om naar de WF beurs te gaan op 20 maart, waar hij een lezing geeft over deze reis met tips lijkt me zeer nuttig; misschien een mooi moment om elkaar daar te ontmoeten en om iedeën uit te wisselen, o ja Willen, ik ben 67 jaar dus we zitten ongeveer in dezelfde leeftijdscategorie.
Ik hoor graag van jullie en alle ideën zijn welkom, groeten uit Hoorn van Hans.
In mijn laatste mail vergat ik in de aanhef Jan te noemen, de mail is natuurlijk ook voor jou Jan, tot hoors Hans
Beste Erik1962,

kreeg gisteren de Kampioen onder ogen en daarin stond dat Fiets & Wandelbeurs op 20 en 21 februari wordt gehouden.
Jij schreef eerder over een lezing houden op 20 maart tijdens de WF beurs, is dit een andere beurs of is de Kampioen abuis ?

Met vriendelijke groeten,

Willem
willem klein schreef:... is dit een andere beurs ...
Inderdaad, een andere beurs.
t
Bedankt.
Willem
Hans, allen,
Leuk dat er een groepje ontstaat. Zoals ik in m´n berichtje schreef, moet ik nog een slag om de arm houden, maar sowieso leuk om de 20e maart naar de WF-beurs te komen. Ik denk dat ik de Benjamin ben met m'n 51 jaren..
Groeten, Jan
Beste Hans, Jan, Willem, Arie en Andre,

Ook ik heb belangstelling voor Santiago de C in september. Ik ben 63 jaar, man en ruim een jaar met pensioen. Ik heb sinds mijn pensionering twee tochten gemaakt in Andalusie en Noord Turkije. Ik heb een voorkeur voor goedkope refuges, B&B , pension etc, maar ik ben in bezit van kampeeruitrusting en dat is ook bespreekbaar.

groet,
Tom
Eindhoven
TomB schreef:Beste Hans, Jan, Willem, Arie en Andre,
Voor straks iedereen denkt dat ik ook mee kan... Ik constateerde slechts dat ik een leuk groepje zag ontstaan. Helaas gaat het mezelf niet lukken mij voor langere tijd los te weken van mijn broodheer.
AndreM schreef:Volgens mij zie ik daar zomaar een groepje van vier ontstaan. Leuk!
Dag Jan, Willem, Arie, Tom en Huub,
Onze aspirant reisgroepje bestaat nu uit 6 mensen waarvan Jan (nog niet zeker of hij gaat) de benjamin is met 51 jaar, Willem 66, ik Hans 67 en Ton 63 jaar, Arie gaat met pensioen mogelijk is hij ook in de 60 op Huub na (leeftijd weet ik niet) zitten we aardig in dezelfde leeftijdschuit, wat ik maar wil zeggen, dat we mogelijk meer gelijkgestemd zijn en dat is heel leuk. Afgelopen weken heb ik verschillende reisverslagen gelezen en 'n film bekeken en ik moet zeggen ik word daar alleen maar nog blijer en gemotiveerder van. Een tip: lees het verslag en kijk naar de film op Europafietser.nl de camino per fiets van Lex Schruijer afgelopen zomer, overigens een leuke site. Verder ga ik op zoek naar de daarin genoemde 3 delen van C. Sweerman en probeer ze 2e hands op de kop te tikken. Op 20 maart is dan de Wereldfietsbeurs in Bussum gunstig gelegen naast het station met de lezing en informatie daar met name over de camino, ik ga erheen dit lijkt me nuttig en misschien als jullie daar wat voor voelen om kennis met elkaar te maken, ik hoop graag wat van jullie te horen groeten Hans uit Hoorn.