Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een 'nieuwe' route naar Rome - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Een 'nieuwe' route naar Rome

Ik vind dit een werkelijk geweldig initiatief. Goed, goeder goedst!
Dit wordt er één op de to do list. Dank

Met vriendelijke groet
Erik Heijn
Sluit mij bij mijn voorganger aan, ik vind dit geweldig. Een mooie route naar Rome met een historische thema. Lijkt mij ook een route met potentie. Veel historische plaatsen zijn onderweg nog te zien, boek van Dick E.H. Boer Emo’s Reis kan mooi als begeleiding dienen. Inmiddels heb ik het boek besteld, ga eerst eens lezen en wie weet waar dit nog in uitmond. De route van Reitsma en Benjaminse heb ik inmiddels gefietst en dit lijkt een mooi alternatief naar rome.

Wubbe
Dank voor bovenstaande woorden.

Ben momenteel bezig met de terugreis van Rome naar Wittewierum. Dus nog een slordige 2500 km.


Peter
Pff... Het is min of meer af.

De hele reis van Emo heeft nu een eigen domein: emosreis.eu.

Mag het een nieuwe inspiratiebron zijn om naar Rome te gaan.

Maar,... het blijft een product van achter de PC.
Aanvullingen, correcties en fouten hoor ik graag.

Peter
Mooi! Ik was al onder de indruk van het boek, zowel voor wat betreft idee als inhoud en vormgeving en nu lijkt het project werkelijk afgerond. Proficiat, een uiterst fraai product!
arnob schreef:Mooi! Ik was al onder de indruk van het boek, zowel voor wat betreft idee als inhoud en vormgeving en nu lijkt het project werkelijk afgerond. Proficiat, een uiterst fraai product!
Dank!

Peter
Heb je al eens gekeken in hoeverre je route overlapt met nationale of regionale fietsroutes? Kun je meeliften op andermans bordjes, om het zo te zeggen! Maakt het ook makkelijker om je iedee te delen met anderen die geen GPS gebuiken ;-)
captain_fabulous schreef:Heb je al eens gekeken in hoeverre je route overlapt met nationale of regionale fietsroutes? Kun je meeliften op andermans bordjes, om het zo te zeggen!
Nee. Uitgangspunt was om de route van Emo te volgen. Omdat de weg in zijn tijd vaak niet meer als een pad zal zijn geweest, die jammer genoeg veelal is opgewaardeerd tot een drukke weg :lol: , was het aangenamer om rustiger wegen te kiezen. Vaak vallen die wel samen met fietsroutes (ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de OpenCycleMap). Maar het is volstrekt toeval als mijn route over meer dan 30 km samenvalt met een bewegwijzerde route.
captain_fabulous schreef:Maakt het ook makkelijker om je idee te delen met anderen die geen GPS gebruiken ;-)
Ja, dat zou makkelijk zijn, nog makkelijker is een gids (die wel nooit zal verschijnen, zie eerder dit topic), maar ik zou niet weten hoe het anders zou moeten.
De echte die-hards zonder GPS, kunnen de kaarten van hun scherm overnemen op een papieren kaart. Of dit toch maar als smoes gebruiken om een een GPS te kopen.

Peter
(die geen aandelen Garmin heeft)
De site is prachtig en inspirerend. Alleen werkt de link naar downloads en links niet (bij mij)

Met vriendelijke groet
Erik Heijn
erikheijn schreef:De site is prachtig en inspirerend. Alleen werkt de link naar downloads en links niet (bij mij)

Met vriendelijke groet
Erik Heijn
Het was dus echt bij mij dat het niet werkte.....IE9 :twisted: Nu wel.
De echte die-hards zonder GPS, kunnen de kaarten van hun scherm overnemen op een papieren kaart.
Ik ben geen die hard, maar als IT'er wil ik in de vakantie juist GEEN computers of gadgets om me heen :D
Dus misschien, ga ik zoiets wel doen in de winter, als het buiten donker is ....
captain_fabulous schreef:
De echte die-hards zonder GPS, kunnen de kaarten van hun scherm overnemen op een papieren kaart.
Ik ben geen die hard, maar als IT'er wil ik in de vakantie juist GEEN computers of gadgets om me heen :D
Kan ik me alles bij voorstellen :)
captain_fabulous schreef:Dus misschien, ga ik zoiets wel doen in de winter, als het buiten donker is ....
Is in ieder geval ook een vorm van voorpret.

Peter
Geef mij een mooie kaart en ik ben al half onderweg :D
Afbeelding

Afbeelding

Naar aanleiding van diverse vragen heb ik van de reis van Groningen naar Rome ook een papieren gids gemaakt.
Het is niet zo'n mooie gids geworden als deze, maar hij is dan ook gratis te downloaden.

Voor overnachtingsmogelijkheden moet je ook zelf nog aan de slag. Maar de route is afgelopen voorjaar door mij helemaal gefietst.

Van gebruikers van zowel de papieren gids als de GPS-tracks stel ik opmerkingen ter verbetering over de route op prijs.

Op de Fiets-en Wandelbeurs in Utrecht ben ik 3 dagdelen aanwezig voor meer informatie en vragen.

Zaterdagmorgen en zondagmiddag bij de informatietafels van de Wereldfietser.
Zaterdagmiddag bij de Pelgrimstafel.
De reisgids is in ieder geval 140 MB 'zwaar' Stick, dat is te tillen :D
Die drie kilo gaat over het boek van Dick de Boer. Onmisbaar op deze tocht!

Maar er zijn mogelijkheden om het gewicht te verminderen.
Abt Emo schreef:
Maar er zijn mogelijkheden om het gewicht te verminderen.
Legt de Hoogwaardige Heer Abt dit uit op de Fiets en Wandelbeurs?
bert sitters schreef:
Abt Emo schreef:
Maar er zijn mogelijkheden om het gewicht te verminderen.
Legt de Hoogwaardige Heer Abt dit uit op de Fiets en Wandelbeurs?
Ja zeker wel.
Dit boek is in elk geval ruim 1800 gram lichter. Nu weet ik niet of het hier om hetzelfde boek gaat, maar het lijkt er wel op (wel eerste editie) ...
Headley schreef:Dit boek is in elk geval ruim 1800 gram lichter. Nu weet ik niet of het hier om hetzelfde boek gaat, maar het lijkt er wel op (wel eerste editie) ...
Het is inderdaad hetzelfde boek, alleen een recentere uitgave dan de mijne (1e druk en gebonden). Dat het zoveel zou schelen had ik niet verwacht, ook niet nagezocht overigens.

Maar goed, dat is dus besparingstip 1.
Maar er zijn er meer. :)