Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS-weekend in Steenwijk 1 - 3 april - Forum Wereldfietser

GPS-weekend in Steenwijk 1 - 3 april

GPS-weekend in Steenwijk 1 - 3 april


Dit weekend is voor leden van de Wereldfietser die regelmatig fietsen, al “iets” ervaring hebben met gps/digitale kaarten hebben, maar nog veel vragen hebben en nog meer willen weten van routeplannen, navigatie onderweg, digitaal kaartgebruik, registreren en opslag van het afgelegde traject.

Tijdens het weekend delen we op een laagdrempelige manier kennis en ervaring van de deelnemers onderling en vertellen elkaar over de handigheden met vooral Garmin GPS apparatuur in combinatie met Garmin BaseCamp op de computer. Daarnaast is er ook alle ruimte om GPS navigatie met behulp van Iphone/smartphone, tablet of laptop te bespreken. Aan de hand van diverse situaties gaan we hier zelf mee aan de slag. Ook oefenen we met het uitzetten van routes op onbekend terrein. Zaterdag is het cursusdag en zondag trekken we erop uit in de prachtig omgeving van
Steenwijk.



We regelen samen het eten en drinken. Zaterdagavond maken we samen een verrassingsdiner.

Zowel WF-leden met veel ervaring als met weinig ervaring met GPS-systemen zijn van harte welkom.



Wanneer? : weekend 1 en 3 april 2016 (aankomst vanaf vrijdagavond 1 april)

Waar? : Steenwijk

Overnachten : kamperen buiten (in de tuin) of binnen (bij kinderdagverblijf of bij Jan Willlem thuis)

: (als je liever B&B wilt, bel dan even met Jan Willem voor geschikt adres)

Kosten : worden onderling verdeeld. Reken op ongeveer 40 euro pp voor het hele weekend.

Aanmelding : via Jan Willem van Dalen: jwvandalen64@gmail.com, 06-2908 1237


Er kunnen 15 - 20 leden deelnemen. Vermeld je lidnummer bij je aanmelding. Dit lidnummer staat op je ledenpasje dat bij het januarinummer van het tijdschrift zat.
Ik neem aan dat iedereen zijn/haar eigen gps meeneemt, maar hoe staat het met computers?
je bent me net voor, Wim :D

maar eh, lijkt me wel een tof weekend - zet de datum vast in de agenda.
Neem je laptop mee als je die hebt.
Een (te grote) laptop heb ik inderdaad wel, en omdat er ook over Basecamp gesproken werd leek het me inderdaad dat er computers nodig zouden zijn. Ik ga kijken of ik een gaatje in de agenda kan vinden, want ik heb nog wel wat te leren.
Morgen even bij de buurvrouw checken of ze voor mijn katembo0efjes kan zorgen.

Laptop heb (helaas) ik niet - wel een android tablet maar daar hebben we met Basecamp niet zoveel aan, toch?
neem mee wat je hebt. Als je geen laptop hebt, is dat geen probleem. Ik heb wel een extra computer en verder doen we gewoon samen.
Wij komen graag, Marlies heeft vrijwel geen GPS ervaring, ik gebruik hem al een paar jaar.
Marlies en Jaap
Jan Willem, goed plan maar helaas kan ik dat weekend niet. Geef je ook privé les?
gr Anja
En na dit weekend kan je dit mogelijk maken :D
Ik zag dit onderwerp bij onze buren op de hikingsite.

http://www.froot.nl/posttype/froot/kuns ... e-fietsen/

Veel plezier het weekend
Beste Jan Willem,

Heb net zo'n mooie Garmin aangeschaft en kan wel wat leren. Ik meld me hierbij graag onder voorbehoud aan. Moet thuis eerst wat zaken regelen.

Groet,
Eric
Aanmeldingen komen binnen. Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Dus niet te lang wachten met aanmelden. Ik zoek nog iemand die mee kan koken, want mijn enhousiaste zus Marie-Loise ( die anders zou koken) moet zo nodig naar Bolivia.
Alfred schreef:En na dit weekend kan je dit mogelijk maken :D
Ik zag dit onderwerp bij onze buren op de hikingsite.

http://www.froot.nl/posttype/froot/kuns ... e-fietsen/

Veel plezier het weekend
Dat is echt supergaaf zeg! Hoe komt iemand er op?
Hi,
Mijn Etrex 25 t en ikzelf doen graag mee. Hoewel we sinds kort graag samen reizen begrijpen we elkaar nog niet (helemaal). zo'n weekend kan daar wonderen voor betekenen. Daarnaast vindt ik het ook erg leuk om te leren van anderen.

Tot dan,
Hee folks,
Als je mee wilt doen, moet je je bij mij aanmelden (jwvandalen64@gmail.com) en niet op het forum. En geef dan ook even NAW-gegevens door + welke apparaten je meenemend (laptop, ipad, type gps, etc.).
gr
JW
Goed initiatief. Ik ga mij wellicht opgeven.
Maar Garmin heb ik niet en ik hoop dat er ook mensen zijn die info willen delen over navigatie op android telefoons. Zoals OsmAnd, een goede maar geen gemakkelijke app.
Dag deelnemers van de GPS cursus.

Ik zal op zaterdag 2 april aanwezig zijn om jullie vragen te beantwoorden voor wat betreft GPS navigatie. Met dat doel heb ik een handleiding gemaakt die we samen kunnen volgen.
Deze beschrijving bevat antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen van (toekomstige) wereldfietsers.

Het zou fijn zijn als we een aantal zaken vooraf kunnen regelen. Dat gaat ons op de dag zelf veel (download) tijd schelen.
Als de voorbereiding niet lukt, geen probleem. We helpen via het forum en natuurlijk op de dag zelf.

Als je in staat bent je Garmin mee te nemen en een PC/laptop dan is dat helemaal top.

Voorzie je Garmin indien mogelijk van een geheugenkaartje (micro-SD kaart).
Minimaal 16 GByte met een snelheid van "class 10". Check je specifieke toestel of het gaat passen.
Geheugenkaartjes zijn te krijgen bij bijvoorbeeld bol.com:
* Kingston microSD kaart 16 GB Class 10 microSDHC Euro 11,- of
* Kingston microSD kaart 32 GB Class 10 microSDHC Euro 16,-

Installeer ook BaseCamp op je laptop. Ga hiervoor naar deze website:
http://www.garmin.com/nl-NL/shop/downloads/basecamp

De volgende post zal weer een volgende stap in de voorbereiding bevatten.

Groet,
E-J
Hmmmm dàt was wat ik miste op dit forum. De Like knop...

Like!

Super initiatief.
Ik neem laptop en Garmin mee!
heb er nu al zin in heb ook laptop+garmin+tablet mee
gr john