Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: fietskaarten Finland - Forum Wereldfietser

Gezocht: fietskaarten Finland

Ik ben op zoek naar (tweedehands) fietskaarten van Zuid-, west- en Noord-finland. Iemand die daar al geweest is en kaarten niet meer nodig heeft?

In Zuiden zouden we van Turku naar Helsinki fietsen, in het westen willen we van Oulu naar Vaasa via de kustroute en in het noorden willen we een rondrit doen ter hoogte van Rovaniemi en zo de poolcirkel over fietsen.

We plannen de trip van 9/7 tem 28/7.

Tips om daar te geraken zijn ook steeds welkom!
Zeker nu er geen nachttrein meer is naar kopenhagen. We overwegen de Volvoboot die van Gent naar Göteborg vaart...
Aan fietskaarten kan ik je niet helpen, ook niet aan recente wegenkaarten trouwens ;)

Wel een paar tips:
Als je dan toch per boot wilt, overweeg dan via Kiel - Göteborg of Lübeck - Helsinki te gaan. Dat is een stuk goedkoper, Duitsland is prima te doen per trein. Verder verwacht ik dat per boot vanaf Gent (ik ken de volvoboot verder niet) erg lang duurt, het zal dus een stuk van je vrije tijd opeten, dus via Duitsland pak je waarschijnlijk ook een dag extra vakantie (of twee).

Ik weet verder niet waarom je een beetje van de hak op de tak in Finland fietst, maar het zou mij logischer lijken om of in het Noorden te beginnen en dan via Oulo naar Vaasa en dan door naar Turku naar Helsinki, of omgekeerd: beginnen in Helsinki dan west naar Turku door naar Vaasa omhoog naar Oulo en eindigen in Rovaniemi.

Maar dat hangt een beetje van de reden van je reisschema af natuurlijk. Altijd leuk in Rovaniemi: bezoek het huis van de kerstman op de poolcirkel, super commercieel ingericht maar in principe kan je er van alles gratis doen en natuurlijk de kerstman ontmoeten. Het is vooral leuk omdat het één van de plekken is waar de poolcirkel oversteken net iets meer aandacht krijgt.
Finland is een overzichtelijk land met een relatief eenvoudig wegennet.
Je kunt er met een goede wegenkaart prima uit de voeten, ook met de fiets.
Bever verkoopt zo'n kaart. Fietskaarten ben ik niet tegen gekomen.
3000 km door Finland gefietst, maar nooit een fietskaart gemist.
Ook de kustroute van Oulu via Raahe, Vaasa, Pori gefietst.
Meer info. Stuur een PB met email adres.
Groet Timo :)