Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 111 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Als je nu voor je op versturen klikt even op voorbeeld, dan zie je dat de boel op zijn kop staat.
Wat vreemd is want als je direct naar de plaatjes zelf gaat staan de fietsen wel gewoon zoals het hoort. Dus als je http://i.imgbox.com/lu7JCsBx.jpg of http://i.imgbox.com/3gGi20Ru.jpg in je browser plakt gaat het wel goed.
Ja dat heb ik dus gedaan en wat raar is dat ze idd op zijn kop staan.

nogmaals proberen
Update van het project vakantiefiets:

Voorvork vervangen door een stalen exemplaar van M-Gineering, Tubus dragers gemonteerd met aan de voorzijde meerdere lagen krimpkous om de aansluiting met de tassen goed te maken, Deore LX crankstel, TA Specialités kettingbladen, een langere trapas, zelf blindklinkmoeren geplaatst, Rigida Sputnik velgen met Deore LX naven en Alpine III spaken en als leukste detail: een hondentuigje voor bevestiging van de brandstoffles 8)

Afbeelding
Zien plaatsen doet plaatsen :

Afbeelding

Ook een Van Tuyl MTB die door het leven moet als vakantiefiets ... maar dan met een Bob erachter .

En let ook hier op de extra's waaronder alarm , GPS , kaartenhouder middels een KCNC smartmount gemonteerd , bel en achteruitkijkspiegel , Ortlieb Seatpostbag en een volledig naar eigen ontwerp en fabricage aangebracht voordragertje ( voor een stoeltje en de tent ) .
@ deckers: mooi! Ik lees iets over spiegeltje. Ik heb daar zelf over nagedacht omdat ik de hond in de kar achter me aan heb. Eigenlijk zou ik het wel heel fijn vinden om wat meer achter me te kunnen zien (ook al is het geen gezicht). Maar.... waar zit die spiegel bij jou en wat voor een heb je? Ik zie het op de foto niet?
Max2015 schreef:@ deckers: mooi! Ik lees iets over spiegeltje. Ik heb daar zelf over nagedacht omdat ik de hond in de kar achter me aan heb. Eigenlijk zou ik het wel heel fijn vinden om wat meer achter me te kunnen zien (ook al is het geen gezicht). Maar.... waar zit die spiegel bij jou en wat voor een heb je? Ik zie het op de foto niet?
Volgens mij op de linkerkant aan de onderzijde van het stuur.
Het lijkt op een B+M cycle star 901
C Deckers schreef:Zien plaatsen doet plaatsen :

Afbeelding

Ook een Van Tuyl MTB die door het leven moet als vakantiefiets ... maar dan met een Bob erachter .

En let ook hier op de extra's waaronder alarm , GPS , kaartenhouder middels een KCNC smartmount gemonteerd , bel en achteruitkijkspiegel , Ortlieb Seatpostbag en een volledig naar eigen ontwerp en fabricage aangebracht voordragertje ( voor een stoeltje en de tent ) .
Waarom zowel een gps als een kaartenhouder?
Beste Max , bedankt . Het spiegeltje is inderdaad een busch & muller en hij zit links , onder het stuur , met de bevestiging wederom aan de smartmount .
Om achteruit te kijken moet ik mijn been een beetje naar L of R houden anders kijk ik voornamelijk tegen mijn bovenbeen ! Maar dat is absoluut geen probleem : prima zelfs , en het zicht naar achter is verder perfect . Het spiegeltje viel daar dus zogezegd goed op zijn plek ...

Willem ; de GPS is voor als ik niet meer op de kaart terug kan vinden waar ik ben !
Ik maak meestal gebruik van routeboekjes ( of minder gedetailleerde kaarten ) .
@ deckers: o ja ik zie het nu ook. Was me er toevallig vanmorgen in aan het inlezen. Ik zie ook spiegeltjes die je op de bril maakt (op het glas). Heel klein, trilt niet etc. Dat lijkt misschien ook wel wat. Zal eens op het forum zoeken of iemand daar ervaring mee heeft
@ Willem : Ik gebruik de GPS dus als back-up voor de kaart / boekje . Voor mij vanzelfsprekend maar in de regel misschien andersom ( ? )

@ Max ... : Voor mij zou het geloof ik niet echt een optie zijn ; qua comfort / gebruiksgemak ... en ik denk dat je ook wel iets hoort als je je hond verliest ? Maarrr ... dan is het eigenlijk ook al veel te laat !!
Wat is dat voor extreem lange zadelpen?
C Deckers schreef:@ Willem : Ik gebruik de GPS dus als back-up voor de kaart / boekje . Voor mij vanzelfsprekend maar in de regel misschien andersom ( ? )
Ik kijk onderweg op mijn gps en neem een (op maat geknipte) kaart mee in mijn fietstas om 's avonds in de tent op de loeren. Er zijn geen regels: iedereen heeft zijn eigen manieren. En gelukkig maar! :wink:
@ Westerwolder : Ik heb ook even moeten zoeken voor deze . Het merk staat er op . De maat van 27.2 * 400 was lastiger te vinden .
Reden voor deze lange pen is voornamelijk de combinatie van mijn lichaamslengte in verhouding tot de maat van de fiets ( klein ) .
Omdat ik de fiets ( 2ehands ) kocht met een pen van 350 mm. waarbij hij moest worden uitgeschoven tot een punt waarbij hij in het frame niet verder kwam dan enkel de verticale buis , dus niet voorbij dwarsverbindingen , heb ik deze langere opgespeurd . Deze kan net ( of nog net niet ? ) zoals je op de foto kunt zien , volgens de officiële specificatie af-fabriek , en nu is de hoogte voor mij op zijn best .

@ SanderNL : Door het enthousiast zijn met het plaatsen van mijn eigen foto , en de daarop volgende discussies zou ik haast te snel voorbij gaan aan het feit dat ik hiertoe aangezet werd door jouw post , van je schitterende omgebouwde VT 230 . Bij deze dus alsnog even de nodige complimenten ; Ik vind het een super-toffe Touringbike geworden met mooie geometrie en kleurcombinatie qua uitstraling en afwerking . Mijn welbevinden geniet je ( ? ) .

Dan nu dus de een specifieke foto van een detail van de zadelpen :

Afbeelding
Eindelijk klaar:
Afbeelding

We hebben al een paar ritjes gemaakt en in augustus volgt de eerste fietsvakantie. Misschien past alles op de bagagedrager en in een stuurtasje, anders gaat de Radical mee.

Is een beetje een allegaartje van onderdelen:
Mavic 21-559, 36 spaaks, LX naven, DT Swiss Champion spaken
Alivio shifters en voorderailleur, 24-34-46
Deore achterderailleur, 12-27
Magura HS33
BigApple 55mm voor, Marathon Supreme 50-559 achter (wordt tzt ook BA)
Tubus Logo achterdrager, voorlopig geen voordrager.
SKS spatborden
C Deckers schreef:Zien plaatsen doet plaatsen :

Afbeelding

Ook een Van Tuyl MTB die door het leven moet als vakantiefiets ... maar dan met een Bob erachter .

En let ook hier op de extra's waaronder alarm , GPS , kaartenhouder middels een KCNC smartmount gemonteerd , bel en achteruitkijkspiegel , Ortlieb Seatpostbag en een volledig naar eigen ontwerp en fabricage aangebracht voordragertje ( voor een stoeltje en de tent ) .
Waarom zitten er geen spatborden op? :?
Na een regenachtige dag moeten je kleren in de wasmachine....
Niet zo muggeziften hoor. Het is een MTB, heel gebruikelijk dat daar geen spatborden op zitten. En ja, dan zit je een keer met vieze kleding op de fiets. Soit.
Travelmaster schreef:Niet zo muggeziften hoor. Het is een MTB, heel gebruikelijk dat daar geen spatborden op zitten. En ja, dan zit je een keer met vieze kleding op de fiets. Soit.
Na een dag fietsen is mijn kleding sowieso al wasmachinerijp. Als we dan ergens over moeten muggenziften, zijn het de wielen. Met zo weinig spaken zou ik me op een stevig onverharde tocht niet heel fijn voelen. Tenzij C Deckers 60 kg weegt natuurlijk.
Zou ook niet mijn keuze zijn, die racewielen - maar als het "tried & tested" is door de berijder, waarom niet?
Afbeelding

In april heb ik tweedehands deze Avaghon S26 opgepikt en daarna opgeknapt. De volgende dingen zijn verandert:
  • - Rohloff olie vervangen
    - Achterkrans vervangen
    - Nieuwe ketting
    - Nieuw kleurtje
    - Andere stuurpen
    - Breder stuur
    - Bidonhouder opnieuw gespoten
    - Nieuw(zwart) balhoofd
    - Andere pedalen
    - Andere buitenbanden
Nou kan het echte werk beginnen!
Ik was op zoek naar een nieuwe mountainbike. Om lekker mee het bos in te gaan, maar ook om mee te gaan bikepacken.
Het is deze geworden.
Een Genesis Longitude:
Afbeelding

En hier in de bikepack uitvoering. (Framebag komt nog als ik deze nodig heb, alsmede tassen aan de voorvork)
Afbeelding