Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke spiegel op stuur met ERgon GP5 barends - Forum Wereldfietser

Welke spiegel op stuur met ERgon GP5 barends

Hey iedereen

Graag wil ik voor onze wereldreis op onze fietsen een spiegel plaatsen. Ik heb al veel gezocht, op foto's gekeken,... maar geraak er niet helemaal uit.
Ik heb een idworx easy rohler met Ergon GP5 barends, maar wil de spiegel NIET in de stuurbuis plaatsen. Omdat ik dan de barend niet even gemakkelijk langs de zijkant vastnemen, en zo fiets ik nu eenmaal graag. https://www.google.be/search?q=ergon+gp ... ZgAXG2M%3A

Zou de B + M Cycle Star 901 spiegel voldoende lang zijn om links tussen mijn remgreep en handvat te plaatsen en dan langs onder te richten. Dan staat de spiegel "onder" het stuur. Of kijk je dan de hele tijd op eigen benen?
Alle suggesties of ervaringen zijn welkom alsook foto's.

Alvast bedankt

Kevin
Hey Kevin ,

Toevallig kwam mijn spiegeltje laatst langs in de draad van : ' post eens een foto van je vakantie-fiets ' . De mijne is ( volgens mij ) ook een B&M CS. 901 , met de kromme boog .

Hij zit bij mij dus onder het stuur en bevestigd aan de SmartMount :shock: zoals te zien , en dat is volgens mij ideaal ... Ik kan er prima op kijken ( en de boel achter me zien ) zolang ik inderdaad even mijn been een klein beetje uit de weg hou ( is niet veel ) . Maar ik kan mij voorstellen dat dit op jouw fiets anders zou kunnen zijn omdat ik misschien een iets sportievere houding heb t.o.v. een IDWORX . Daardoor kijk ik misschien sneller onder mijn been door ...
Je zou de spiegel ook over je hand heen kunnen laten buigen , een beetje zoals ' normaal ' ( op een bromfiets of zoals je senioren vaak ziet ) . Maar ook dan kun je misschien weer tegen je arm of schouder zitten te kijken ?

Jouw bijgeleverde foto is helaas niet je eigen fiets ?

Dan wordt een advies geven ook al lastiger . Het blijft maatwerk voor de specifieke fiets en persoon . Na een beetje denken gewoon eens proberen en hopelijk ben je blij ... zo ging het bij mij !
Een spiegeltje kost ook niet het einde van de wereld , en misschien mag je ook nog omruilen ?

Succes ,
Mijn stuur met de orginele ergon GP2 barends dus: https://www.google.be/search?q=idworx+s ... z58QMMM%3A

Zoals je ziet is er plaats genoeg tussen de remhendel en het handvat. Als je dan je knie wat naar binnen draait, kijk je dan niet gewoon op je fietstassen?
O Ja .. dat kan ook . Ik heb er geen vanwege mijn bagage in de aanhanger ( B.O.B. ) .
Maar ook op dat punt zou het nog wel eens mee kunnen vallen . Geef echter geen garantie ...
Jouw oplossing is de goede: de B&M tussen het handvat en de remgreep noteren en dan naar beneden richten.
Neem er dan wel een met een lange poot.
Iedereen alvast bedankt voor de tips.
Eric monteren jullie dan meestal die met diameter 60 of 80mm? Als ik hem dan naar beneden richt, kijk ik dan niet steeds op mijn zakken of rack pack?
CYCLE STAR 80 Typ 903 of Cyclestar Typ 901

Alvast bedankt
KEvin