Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stopcontacten - Forum Wereldfietser

Stopcontacten

Hallo,

ik vertrek op 10/1 naar Nieuw Zeeland om 3 maanden rond te fietsen en heb 2 vraagjes ivm de stopcontacten daar:
- ik heb nl. een amerikaanse ipod en die heeft 2 'pinnen'. Kan ik dit gebruiken in NZ (want die hebben een 3-pins-systeem dacht ik)?
- bestaan er universele adapters (maw: een klein ding die alle soorten stekkers aan kan en die ook op alle soorten stopcontacten past)?

Groetjes
Wim
PS: tips voor een goede hosetl in Auckland voor de eerste 2 nachten zijn steeds welkom :)

Slechts een website.
WORLD ELECTRIC GUIDE
Doe er je voordeel mee.

Robin76 schreef:Slechts een website.
WORLD ELECTRIC GUIDE
Doe er je voordeel mee.
Geweldig interessante site!!! Bedankt, hij staat al tussen m'n favorieten!

Wim

In Australië bleek je vrijwel overal (o.a. de wat grote supermarkten) heel gemakkelijk verloopstekkers van Europees naar Australisch (en ook US naar Australisch) te kunnen krijgen. Deze verloopstekkers waren kleiner, deugdelijker en goedkoper dan mijn wereldstekker uit Nederland. Blijkens de site http://www.nieuw-zeeland.nl is dat in Nieuw-Zeeland ook het geval. Dus ik zou adviseren: wees verstandiger dan ondergetekende en koop 'm daar.

N.B. Let op. In Nederland worden wereldstekkers veelal aangeboden in een setje van 4 verschillende verloopstekkers, maar daar zit Australië/Nieuw Zeeland niet bij.

Gerd

Houd er ook even rekening mee dat je amerikaanse iPod waarschijnlijk met zijn 2 pinnen op 110 Volt werkt. In Australie en NZ komt net als in Nederland 240 Volt uit de muur. Dus met een verloopstekker alleen ben je er misschien nog niet. Ik zou nog even kontroleren of de voeding van je iPod ook die 240 aan kan.

Hi Martin,

Ik heb je website even bekeken, maar kan geen Australie vinden :?: :!:
Zit dat ergens achter verscholen???

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Hi Martin,

Ik heb je website even bekeken, maar kan geen Australie vinden :?: :!:
Zit dat ergens achter verscholen???

Groet, Rena :wink:
Er stond een / teveel op het eind. Doet het nu wel, maar er staat nog niet veel op, ben de boel opnieuw aan het opzetten.