Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Main of Neckar ? - Forum Wereldfietser

Main of Neckar ?

Als beginnende vakantiefietsers willen we in eerste instantie niet te ver weg en twijfelen of we langs de Neckar of Main willen fietsen. Na eerst een stuk Rijn lijkt een kleinere rivier volgen een leuke tocht. We gaan vooral voor de omgeving. Welke rivier zou voorkeur hebben als je niet teveel over industrieterreinen wil fietsen ?
Allebei, als tussenoplossing kun je er voor kiezen om via de Maas, Roer, en Rijn in Koblenz geraken en van daar langs de Lahn fietsen. Als je in Wetzlar afslaat en de Dill stroomopwaarts volgt en dan ergens doosteekt naar de Sieg kom je weer terug bij de Rijn alleen een stuk noordelijker.
Industriegebieden ontkom je jammer genoeg niet aan, al zijn die voornamelijk langs de Rijn en Main prominent aanwezig. Aan de andere kant, het heeft soms ook wel zijn charme om bijvoorbeeld in Duisburg door het industriële erfgoed heen te fietsen.
Als je besluit de Main te gaan fietsen neem dan de trein naar Bayreuth en fiets van daar terug naar bijvoorbeeld Frankfurt.
Met Main heb ik geen ervaring, dus ik kan niet vergelijken. Maar aan het stuk Neckar dat ik heb gevolgd (tussen de Rijn en Besigheim als mijn geheugen mij niet in de steek laat) heb ik goede herinneringen. Veel industrie ben ik daar niet echt tegengekomen, al moet je ook niet teveel ongerepte natuur verwachten.

Luchtfoto's van b.v. Google Maps of Google Earth laten tegenwoordig ook wel behoorlijk goed toe om op voorhand in te schatten wat voor omgeving men kan verwachten.

Renaat
Je kunt de Main combineren met het Liebliches Taubertal. Beide fietsroutes hebben vijf sterren gekregen van de Duitse fietsersbond ADFC.
De Main slingert zich door het noorden van de deelstaat Beieren. De bewoners noemen zichzelf Franken. "In Beieren drinken ze bier, maar wij hebben wijn."
De wijn van de Main zit in een bolle fles: een "Boxbeutel"
Bedankt voor de reactie's tot zo ver, voor de volledigheid. wij denken eerst een stuk Mittelrhein te gaan fietsen (eerst met auto of trein naar Remagen of omgeving, eigenlijk geen idee of de linker of rechterkant leuker is en dan daarna de trein te pakken (om de voor ons wat saaiere stukken industrie te mijden) en dan weer verder te fietsen langs Main of Neckar. We twijfelen eigenlijk tussen die 2 rivieren.
bert sitters schreef:Je kunt de Main combineren met het Liebliches Taubertal. Beide fietsroutes hebben vijf sterren gekregen van de Duitse fietsersbond ADFC.
Dag Bert,

we willen ook deze route fietsen maar ivm het aantal dagen de Main niet de gehele Main route fietsen maar de eerste paar honderd kilometer overslaan Heb jij een tip waar de route op te pikken en dat bereikbaar is met de trein?

Alvast bedankt